Honda Element Owners Club banner
21 - 37 of 37 Posts
03 Element. Ik heb gisteren een verrassende roestplek gevonden, de ergste van de hele auto. Hij zit bovenop de linker voorspatbordvoering.
Image

De andere kant is roestig, maar niet zo erg.

'03 Element. Ik vond gisteren een verrassende roestplek, de ergste van de hele auto. Hij zit bovenop de linker voorspatbordvoering.
View attachment 224758
De andere kant is roestig, maar niet zo erg.
Ouch! Dat ziet er ernstig uit!

Controleer beter je achterste draagarmsteunen. Als het daar op dezelfde manier geroest is, heb je grote problemen.

Ik wist dat de TRA-steunen een probleemgebied waren, dus ik heb ze bekeken. De bestuurderskant is een beetje roestig, maar nog lang niet fataal.

Ik denk dat dit een eenvoudige reparatie wordt. De plek is niet zichtbaar (hij wordt bedekt door de spatbordvoering) en hij is redelijk lokaal. Een beetje snijden en slijpen moet het oplossen. Buig een beetje plaatmetaal en las het er direct overheen. Er zitten een paar gaten precies daar, het zal gemakkelijk zijn om erin te komen met wat spuitschmutz om de achterkant af te dichten. Rustoleum aan de voorkant. Klaar.

Ik wist dat de TRA-steunen een probleemgebied waren, dus ik heb ernaar gekeken. De bestuurderskant is een beetje roestig, maar nog lang niet fataal.

Ik denk dat dit een gemakkelijke reparatie wordt. De plek is niet zichtbaar (hij is bedekt door de spatbordvoering) en hij is vrij lokaal. Een beetje snijden en slijpen moet het oplossen. Buig een beetje plaatmetaal en las het er direct overheen. Er zitten een paar gaten, het zal gemakkelijk zijn om erin te komen met wat spuitschmutz om de achterkant af te dichten. Rustoleum aan de voorkant. Klaar.
Fijn om dat te horen! :)

Het is echt vreemd dat het zo erg is; maar alleen op die ene plek! De omgeving ziet er echt schoon uit.

Fijn om te horen! :)

Het is echt vreemd dat het zo slecht is; maar alleen op die ene plek! De omgeving ziet er echt schoon uit.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de spatbordvoering de carrosserie aan de bovenkant raakt en daar plat is. Daardoor kon er water (hier zout water) blijven staan en zijn vuile werk doen.

Geweldige info. Ik ski veel en ze strooien zout op onze wegen. Ik zal dit als leidraad gebruiken als ik in het voorjaar mijn onderstel was. Bedankt Fleetwood.

Ik woon altijd in het westen en kan alleen maar lachen om deze foto's. Realistisch gezien zouden jullie er allemaal beter aan doen om een auto aan de westkust te kopen en deze voor ongeveer $1000 naar het oosten te laten verschepen. In het westen. Elke roest, zelfs oppervlakteroest, doet een voertuig in de categorie onverkoopbaar vallen! Hier bestaat er niet zoiets als "acceptabel roestniveau". Ik durf te wedden dat ik al mijn oudere voertuigen terug naar het oosten zou kunnen brengen en er meteen 20% plus premie voor zou krijgen, alleen al omdat ze roestvrij zijn.

Rocker Box and Frame Boxes
Iemand ooit een verroeste knelnaad onder de vloer gerepareerd waar je je krik aan vastmaakt? Vraagt niet of het slim is. Vraagt hoeveel moeite het was.

Bijvoorbeeld, vond dit op reddit:

Snijd alles weg wat roestig is en fabriceer/las nieuwe stukken staal. Zeer tijdrovend om de originele structuren na te maken, er zijn meestal twee of drie lagen in deze naad waar het binnenste en buitenste rockerpaneel aan elkaar zijn bevestigd. Er zijn meestal een paar tussenliggende verstevigingspanelen in het rockergebied...het kan behoorlijk complex worden.
Ik vraag me wel af of de [biggest] lokale laswinkel zoiets zou willen doen, maar wilde eerst even informeren om de verwachtingen te bepalen als iemand het succesvol heeft geprobeerd.

(Ik bedoel, voordat de sluizen opengaan, ben ik het ermee eens. Ik denk dat dit conventioneel het beste advies is: "het is waarschijnlijk niet de moeite waard om te repareren. Probeer gewoon het maximale uit deze auto te halen, verkoop hem dan en koop een andere. Misschien een goede onderdelenauto. Als je er erg aan gehecht bent, kun je hem laten restaureren, maar het zal financieel niet de moeite waard zijn" -- rijd ermee tot je klaar bent voor iets anders of er iets misgaat, en geef het dan op. Man, zout is kwaadaardig. 🤨)

Hoe geavanceerd of problematisch is deze hoeveelheid roest op een auto uit 2005? Uiteraard niet ideaal, maar het heeft geen problemen veroorzaakt en het lijkt erop dat het met een roestpreventiebehandeling en/of een verhuizing naar een drogere/zoutvrije omgeving niet verder zou vorderen of problemen zou veroorzaken.

Attachments

Hoe geavanceerd of problematisch is deze hoeveelheid roest op een 2005? Uiteraard niet ideaal, maar het heeft geen problemen veroorzaakt en het lijkt erop dat het met een roestpreventiebehandeling en/of een verhuizing naar een drogere/zoutvrije omgeving niet verder zou vorderen of problemen zou veroorzaken.
Als ik dit soort foto's zie, word ik echt jaloers - we zien NOOIT onderstellen in zo'n schone staat op auto's ouder dan 5 jaar hier in de roestgordel, tenzij ze zijn gecoat. Controleer gewoon de bevestiging van de achterwielophanging zoals Fleetwood zei en tik op het gebied om het te controleren om er zeker van te zijn dat het nog steeds solide is. Zorg er bij het roestbeschermen voor dat u de holtes royaal injecteert voordat u de buitenkant spuit. Op een licht geroeste auto zoals deze zou het minder dan 3 liter Fluid Film of een vergelijkbaar product moeten kosten. Roest heeft een ruwer oppervlak, dus het heeft een dikkere laag nodig om zijn werk te doen.

21 - 37 of 37 Posts