De volgende stap is een verandering aan de grillbescherming.
View attachment 216421
Je kunt het probleem zien op deze foto. De grillbescherming is van een Ford F-150 pick-up en past prima rond de motorkap, maar de onderkant van de verticale panelen komt veel te laag. Ziet er visueel niet goed uit en is slecht voor de aanrijhoek. Het stoorde me, dus ik besloot er iets aan te doen.
View attachment 216422
Ik heb wat mock-ups gemaakt van karton en ook een cut-and-paste van de afgedrukte foto gedaan om wat ideeën op te doen over hoe ik een wigvormig gedeelte eruit kon halen om de onderrand omhoog te brengen en naar links te kantelen.
View attachment 216423
Toen ik het onderste deel afknipte, realiseerde ik me dat ik het verwijderde deel kon omdraaien en inkorten, zodat de originele rand die ik afknipte links zit en de originele linkerrand weer aan de rest van de grillbescherming wordt gelast. Toeval.
View attachment 216426
Dan een snelle afplakking en opnieuw spuiten van de grillbescherming.
View attachment 216427
Een ander cosmetisch ding dat me stoorde, waren de roestplekken op het onderste deel van de voorste passagiersdeur. De donor-deur die ik gebruikte, was daar super roestig en had de verf en de carrosserievuller waarmee ik het probeerde te bedekken, doen opbollen. Omdat ik toch dingen opnieuw aan het schilderen was, besloot ik het roestige gebied te bedekken met een aluminium patch. Ik haalde wat dunne aluminium flitser van Home Depot en boog een rand van 90 graden. Het was te lang voor mijn goedkope Harbor Freight plaatmetalen rem, dus ik klemde het vast aan wat tegelranden en boog het langzaam om met een carrosseriehamer.
View attachment 216428
Ik bracht de bovenrand van het aluminium in lijn met de carrosserielijn in de deur...
View attachment 216429
Toen trimde ik de voor- en achterranden, hamerde ik de onderrand van het aluminium om de onderkant van de deur te wikkelen en boorde ik een heleboel gelijkmatig verdeelde gaten voor knopkopschroeven en moeren - dezelfde maat schroeven als gebruikt om de deur op de rolkooi te monteren, dus het ziet er een beetje gepland uit.
View attachment 216430
Ik dacht dat ik wat tijd zou besparen en de deuren gewoon opnieuw zou schilderen met een Preval-spuitfles in plaats van mijn grotere spuitpistool en compressor te gebruiken. Dat was valse zuinigheid, want ik heb de deuren vaker opnieuw geschilderd dan ik kan tellen. Ik had problemen met sinaasappelschil, druipers, slechte kleurafstemming, het laten vallen van een vers geschilderde deur met de verfzijde naar beneden in het gras, enz. Nou ja...
View attachment 216434
Hier is het eindresultaat. De verf komt een beetje overeen - de achterdeur is iets donkerder dan de voorkant - ziet er het beste uit vanuit deze hoek - het is dichtbij genoeg.
View attachment 216436
Over het algemeen ben ik super blij met de verandering en de lift van de grillbescherming. Ze is klaar voor meer zomerplezier.