Honda Element Owners Club banner
61 - 80 of 90 Posts
Discussion starter · #61 ·
Voortgang met de updates van 2021. De pandemische malaise afschudden en dingen gedaan krijgen... Om te beginnen had ik weinig stalen buizen meer, dus laadde ik de hack vol met 4 lengtes van 1,75" .095" buizen van 10' lang - zou meer dan genoeg moeten zijn voor de toevoegingen aan de rolkooi. De staalleverancier is ongeveer een uur verderop via binnenwegen, dus ik wachtte op een warme dag. Mijn belangrijkste doel is om het aantal punten te vergroten waarop de rolkooi zich aan het element vastmaakt en ook nog twee extra staven van zijkant naar zijkant toe te voegen voor de stevigheid. Ik begon met de staaf van zijkant naar zijkant net achter de stoelen. Ik verwijderde de verf van de bestaande staven en laste deze vast. Dan platen op het dorpelgedeelte achter de bestaande beugel en wat verticale en horizontale stukken die vastzitten aan de dorpel- en achterzittingrailbevestigingen en korte buizen om terug te trianguleren naar de hoofdbugel... Ik gebruikte een aantal in elkaar grijpende klemmen zodat ik de achterkant van de staaf die aan de achterzittingbevestigingen is bevestigd, kan verwijderen, zodat ik de binnenbekleding aan de bedzijde weer kan aanbrengen. Ik ben er zeker van dat de apocalyps vol zal zitten met in elkaar grijpende rolkooiklemmen. Mijn laswerk verbetert met de oefening. Op een dag was mijn lasgas op en de volgende dag mijn lasdraad - maar ik houd de vaart erin. Hier is het achterste deel klaar met platen over de verbindingen. Ook ben ik erin geslaagd de bedrading voor de gordelspanners te repareren. Ik hoefde maar twee connectoren van die hele kabelboom te gebruiken die ik had gekocht, maar het was de moeite waard om de gordelspanners goed te bedraden. Het was vrij eenvoudig. De nieuwere E-stoelen met de geïntegreerde veiligheidsgordels hebben een 4-pins connector met twee sets + en - draden om de gordelhaspelspanner en de gespzijdespanner te activeren. De vroege E's hebben de gespspanner -/+ op pinnen 2/3 van een vergelijkbare, maar niet dezelfde 4-pins connector. En de gordelhaspelspanner-connector zit achter de achterdeur met de -/+ op pinnen 1/4 van een 4-pins connector. Ik knipte de 4-pins connectoren van mijn E-kabelboom af, trok de draden van het achterdeurgebied terug naar de vertakking onder de stoel en splitste vervolgens alle draden naar de 4-pins connector van de latere E-ondergrondse kabelboom met +/- gesp op pinnen 1/2 en +/- haspelspanner op pinnen 3/4. De bedrading van de bestuurders- en passagiersstoel was hetzelfde. Hopelijk geen ABS-codes als ik ze eenmaal goed aansluit en een module reset uitvoer. Verder met de dwarsbalk over de bovenkant van de voorruit en dan nog wat buizen en bevestigingspunten aan de voorkant van de kooi. @KargoMaster - nog updates over je buggyproject?
 
De dagelijkse bestuurder (Zippy) staat momenteel op de brug en krijgt aandacht... Ik ben nog steeds bezig met de fijne details van de overgang naar de schroefsets (waar ik van HOU... 😍). Na de eerste (meerdere nieuwe ophangingsonderdelen) installatie heb ik de verplichte uitlijning gedaan om erachter te komen dat ze de afstelling voor de sporing aan één kant hebben gemaximaliseerd... betekent gewoon dat ik meer bussen moet vervangen verderop in de spreekwoordelijke keten, maar ik ben boos op mezelf dat ik ze de eerste keer niet heb gedaan... Ik heb ook een achteras CV op de snelweg "verplaatst"... over helse geluiden die van slechte plekken komen...

Aan de Elemental Buggy-kant... Ik heb nu zowel K24a4 als K24a8 als donors... Ik ben bezig met tuneropties; voornamelijk voor het elimineren van subsystemen waar ik niet mee te maken wil hebben...

Fantastische voortgang met de Hack... kan niet wachten op de volgende aflevering!
😬👍
 
Discussion starter · #63 ·
Ik heb meer staal gelast om de boel te verstevigen. Ik heb een paar platen aan de bovenste voorscharnieren gelast en ze geïnstalleerd en vervolgens een buis van het scharnier naar de dwarsbalk en vervolgens een tweede buis van de dwarsbalk naar platen op het binnenste deel van de dorpel geleid en ervoor gezorgd dat de naad werd verbonden die langs de dorpels loopt waar verschillende lagen plaatstaal aan elkaar zijn puntgelast. De buistracer van Centurial Inc. hielp bij het bepalen hoe de uiteinden te snijden. De bovenste buizen komen overeen met de hoek van de uitsparingen in het dashboardsteunplaatstaal - ik ga dat plaatstaal onbedekt laten en het schilderen zodat het overeenkomt met de rest van de hack - ik vind het er wel cool uitzien.
209365

209366

Vervolgens komen er nog een paar buizen die alle verticale buizen verbinden - iets meer bescherming tegen zijdelingse impact. En ik heb ook wat plaatstaal toegevoegd om de achterste twee verticalen terug te brengen naar diezelfde puntgelaste naad.
209367

Ten slotte heb ik een nieuwe buizenbuiger van Eastwood en een adapter gekregen om een lucht-hydraulische cilinder van Harbor Freight van Swag offroad te monteren - het duurde een paar dagen om hem in elkaar te zetten en uit te vinden hoe ik hem moest gebruiken. De buiger is een beetje overdreven voor deze ondiepe bochten, maar hij werkt redelijk goed en zal van pas komen bij mijn volgende grote project (post-apocalyptische BWM Isetta die een compleet buizenchassis nodig heeft).
209368

209369

Lijkt niet veel vooruitgang voor een maand, maar ik heb consequent een paar uur per dag besteed, dus ik nader de voltooiing van deze update. Het weer is mooi, dus ik wil snel weer de weg op. Vervolgens ben ik bezig met manieren om de A-stijlen te verstevigen - het is een uitdaging om daar meer buizen te plaatsen zonder het zicht rond de stijlen te verpesten, dus ik wil iets doen met stalen platen langs de bestaande A-stijl. Dan, lak en stereo en interieurreconstructie...
 
Discussion starter · #64 ·
Drukke week. Deze dashboard-kunststoffen gingen van dit -
209494
naar dit -
209496
Ik koos voor een donkerdere mix van mil-spec groen & matzwarte verf. De verhouding was 1:1 in plaats van 2:1 voor de bestaande verf. Het was een gelukkig toeval toen ik deze kleur mengde om de kleurmatch te testen voor al het kale metaal dat ik moest schilderen. Er zal dus een subtiel tweekleurig effect zijn tussen het interieur en het exterieur.

De nieuwe waterdichte achterluidsprekers geschilderd. Enige demontage vereist.
209497


De metalen zijkanten van het dashboard geschilderd om te passen bij de donkerdere interieurkunststofkleur - natuurlijk. Ik heb Eastwood roestinkapselaar aangebracht voor de kleur.

209499

In een vertoning van pure OCD heb ik de roestbubbels boven de voorruit weggeslepen en het gebied behandeld met het bovengenoemde Eastwood-product. Mijn persoonlijke apocalyps tolereert geen onartistieke roestvorming. En ik heb de zijspiegel verplaatst van de bocht in de A-stijl naar beneden naar de dashboardzijde om ze minder uitgesproken te maken en beter te laten passen bij de lijn aan de bovenkant van de spatbord.

209501

Het plaatwerk daar heeft een golvende geperste vorm, dus ik maakte afstandhouders en boorde en tapte aluminium om hergebruik van de oude beugels mogelijk te maken. Ik werk heel graag met Al - het is zo gemakkelijk te snijden en te boren in vergelijking met staal.
209502
De laatste fabricagetaak was een plaat om de bovenste stalen buis aan de A-stijl te verbinden. Mijn geïmproviseerde lastafel is een stuk plaatmetaal op een licht verschroeid stuk multiplex.
209507

209506

En gisteren heb ik het slijpen, schuren, schoonmaken, schoonmaken en nog meer schoonmaken en vervolgens maskeren en primer en verf op de rolbeugels en de voorruitbevestiging gedaan. De kleurmatch is redelijk goed geworden.
209504

209505

Het was echt fijn om deze uitbarsting van motivatie en activiteit te hebben - voelt goed. Ik hoef alleen maar alle spullen weer in elkaar te zetten en dan de buitenwijken te cruisen - verwarring en vreugde te verspreiden...
 
Dit is zo'n fantastisch coole build
 
Discussion starter · #66 ·
Bedankt! Gisteren weer de weg op gekregen. Het duurde iets langer dan verwacht. Eerst meer schoonmaken van de auto plus de spullen er weer in. De garagebox schoongemaakt en gedweild voor de zekerheid.
209623

Toen heb ik de nieuwe stereo geïnstalleerd. Een paar eenvoudige versterkerbeugels gemaakt om hem te plaatsen waar de oude subwoofer zat. Ik heb de voedingskabel (blauwe draad) van de accu, onder de auto door en via de doorvoer van de transmissieschakelkabel geleid.
209624

Hier is de versterker geïnstalleerd en aangesloten. Ik moest een paar 90 graden RCA-plugadapters halen zodat de subwoofercover paste zonder een harde buiging bij de connectoren te maken. Ik koos voor Crutchfield voor die - evenals de rest van deze stereo - en eigenlijk bijna alle stereoapparatuur die ik in mijn leven heb gekocht.
209625

De marine luidsprekers waren de volgende. Ik heb de draden door de buizen geleid en een paar Anderson-connectoren geplaatst. Ik heb de LED's niet aangesloten - ik denk dat dat een overtreding van de verlichtingswetten in PA zou kunnen zijn - en bovendien niet echt de juiste sfeer.
209626

En ik heb de achterbankbeugel bijgesneden om om de buis te passen - dit is echt goed gelukt - mooi en strak.
209627

En de kicker subwoofer werd bedraad met een andere Anderson-connector en elegant vastgemaakt met bungeekoorden. Ik zou hem later ergens anders kunnen plaatsen, maar voorlopig is dit goed genoeg en gemakkelijk te verwijderen als ik die ruimte nodig heb voor vracht. De stereo klinkt geweldig - ik vind het fijn als je de bas in je maag kunt voelen.
209628

Over het algemeen wordt het uiterlijk van de honda hack slechts subtiel veranderd door deze update. Het meeste van de nieuwe buizen is verborgen. De zichtbare dashboardzijden zijn ook niet duidelijk. Ik vind de nieuwe positie van de zijspiegel mooi.
209629

209630

En de donkerdere interieurkleur is subliem - het maakt me aan het glimlachen...
209631

209632
 
Over het algemeen is het uiterlijk van de Honda Hack slechts subtiel veranderd door deze update...
Maar het is precies deze subtiliteit die ik het meest waardeer... Het is niet gemakkelijk... specifiek en welverdiend... GOED GEDAAN BOB!!!

...ga de buitenwijken in en verspreid verwarring en vreugde...
Nog steeds een van mijn favoriete mentale beelden van deze build... :ROFLMAO: (y)
 
Discussion starter · #68 ·
Bedankt Brad. Ik heb plezier. En het is erg leuk om via het internet in contact te komen met gelijkgestemde mensen zoals jij. Ik ben bezig met het afwerken van de details van deze update van 2021. Het eerste probleem was dat dat verdomde airbaglampje nog steeds brandde. Ik heb geprobeerd de connector te resetten met de volgorde van het paperclipen van de resetconnector en het cyclen van de sleutel - geen succes. Ik begon de knippercode procedure te doen met de OBD-II connectoren, maar die connector is ongelooflijk moeilijk te bereiken vanwege de stalen balk die over de deuropening loopt. Ik heb de contortionistenbeweging al eens gedaan om de pinnen op de connector te zien, maar ik word ouder en ik heb mezelf getrakteerd op een $175 Foxwell NT-510 scanner van Amazon die airbagcodes kan lezen en resetten. Het werkte goed, maar het duurde even om de onlogische menunavigatie te begrijpen. Dus mijn 04-1 code was waarschijnlijk een probleem met de bedrading naar de gordelspanner aan de passagierskant (degenen die meelezen zullen zich herinneren dat ik die connectoren opnieuw moest bedraden toen ik overstapte op de stoelen van 2006 en later)
209874

Ik heb mijn bedrading dubbel gecontroleerd, die er goed uitzag, en de connectoren losgekoppeld en weer aangesloten en vervolgens het airbaglampje opnieuw gereset. Deze keer kwam het niet meer terug!
209875

De volgende was een leuke paasei. Met de dashboardplastics in een donkerdere kleur geschilderd, stak het heldere, glanzende zilveren H-embleem in het stuurwiel eruit als een zere duim. Ik dacht erover om over te stappen op een JDM rode of blauwe badge, maar die hebben niet de juiste uitstraling. Ik besloot wat blanke lak te kopen en deze te tinten met de 1:1 tint van zwartachtig groen en deze over de zilveren H aan te brengen om een groenachtige H te maken. Ik schilderde wat schrootaluminium met glanzend zwart om de look van de badge te simuleren, zodat ik kon experimenteren met verschillende tinten en lagen....
209876

Dus toen ik een goede formule had, schilderde ik de H op het wiel. Ik kon mijn dunne, buigzame tape niet vinden, dus ik ging voor de minder elegante overlappende rechte tape die prima werkte totdat ik een rand van de verf in de rechterbovenhoek optilde toen ik de tape eraf trok.
209877

Ik probeerde het bij te werken, maar maakte het alleen maar erger, dus ik wachtte een nacht en schuurde en werkte de rand bij met tint en spoot vervolgens de badge nog een keer. Ik ben trots op mezelf dat ik niet boos ben geworden over de fout a - het voordeel van ouder worden en milder worden - de jongere ik zou hebben gevloekt en dingen hebben gegooid! Het eindresultaat is erg mooi.
209878

Terwijl ik het H-tintproject deed, dacht ik dat de bikini-top hardware ook te helder was - ze zijn van gepolijst roestvrij staal. Ik heb daar ook een donkerdere mix van de tint op aangebracht. Ziet er veel beter uit...
209879

Ik ga proberen nog een taak in de Hack te stoppen voordat ik voor de rest van het jaar verder ga met andere projecten...
 
...Ik heb mezelf getrakteerd op een $175 Foxwell NT-510 scanner...
Er is niets beter dan het juiste gereedschap voor de klus... (en niets erger dan gedwongen worden om het te doen met een marginaal gereedschap.)

Blij te horen dat je geniet van het werk... de vreugde maakt alle inspanningen (zelfs die inspanningen die door anderen niet worden opgemerkt) absoluut de moeite waard.
Nu moet ik mijn kont in beweging krijgen voor mijn offroad-speelgoed... Bedankt voor de inspiratie!

Brad
 
Discussion starter · #70 ·
Hallo allemaal, ik ben bezig met de updates van 2021. Allereerst was er een probleem waarbij de zijspiegels te veel trilden. Het plaatwerk aan de zijkanten van het dashboard is erg dun, dus ik moest meer steun toevoegen.
210512

Ik heb dit kleine lipje toegevoegd en de carrosserienaad geboord en getapt om het op zijn plaats te houden.
210513

Hier is het na het lassen en schilderen. Las ziet er een beetje lelijk uit, maar goed genoeg om het bij elkaar te houden en de trilling is weg. Dat noem ik een overwinning.

De volgende is een update van de achterbumper en de fietsenrek.
210514

Eerst heb ik de buisbumper van de auto afgesneden.
210515

Dit laat zien hoe roestig de standaard achterbumpersteun achter de buisbumper was. Het plan is om deze bumpersteun te verwijderen en de buisbumper dichter bij de carrosserie en iets hoger dan voorheen opnieuw te monteren.
210516

Ik moest de bumpersteun in secties van de auto afsnijden - de moeren waren zo roestig dat ik geen dopsleutel strak genoeg kon krijgen om ze te draaien. Ik denk dat ik één moer netjes heb verwijderd, de tweede heeft de tapeind afgeschoven en de derde en vierde hadden wat liefde nodig van de zaag.
210517

Ik heb de bumper op een paar plaatsen aan de carrosserie en de trekhaak gelast en hem geverfd. Ik heb ongeveer een halve inch van de trekhaakontvanger afgesneden om die gelijk met de bumper te stoppen. Toen heb ik het fietsenrek opgesteld om te meten hoeveel dichterbij ik het bij de bumper kon krijgen.
210518

Na wat snijden en slijpen, hier zijn de kleinere onderdelen om het fietsenrek opnieuw op te bouwen. Het rek zal nu een paar centimeter uitsteken in plaats van een voet en een halve. Ik heb ook de hoogte van het bovenste draaipunt met ongeveer 6" verlaagd, wat het laden van de fietsen en kajak gemakkelijker zal maken.

210519

En hier is de basis van het fietsenrek helemaal gelast. Ik word misschien niet veel beter in lassen, maar ik word wel beter in het wegslijpen van lelijke lassen. Oefening baart kunst.
210521

Hier is hij geschilderd en opnieuw geïnstalleerd met het bovenste draaiende rek. Zoveel compacter nu.
210522

En geopend met de supercoole vintage mountainbike Bridgestone MB-2 van mijn vrouw.

Van plan om de Yonaka-uitlaat een beetje te tweaken. Uitlaat is een beetje luid en zoemend - de Yonaka-uitlaat die ik kocht heeft alleen een demper, geen resonator, dus ik zal beginnen met het toevoegen van een grote resonator en kijken hoe dat gaat. En het einde opnieuw doen omdat het nu een beetje te ver voorbij de bumper uitsteekt...
 
Discussion starter · #71 ·
Correctie op de uitlaat. Ik heb een Injen-uitlaat in plaats van een Yonaka - het staat zelfs op de uitlaattip - oeps. Hoe dan ook, ik moest een 2,25" downturn krijgen - gewoon een goedkope van Amazon - in plaats van de 2,5" die ik eerst bestelde. Ik denk dat het eigenlijk beter klinkt als de Injen-tip verwijderd is - iets minder zoemend. De downturn paste niet geweldig - te kleine ID, ik heb mijn best gedaan om hem open te wrikken en erin te duwen en vast te draaien, hopelijk blijft hij zitten.
 
Discussion starter · #72 ·
De Honda Hack krijgt een paar wijzigingen voor 2022. Eerst verwijderde ik een van de voorste schroefveren en monteerde de veerpoot zonder deze weer in elkaar om de ophanging te laten bewegen en te zien hoeveel lift er nodig was om te voorkomen dat de bovenkant van de band de spatbord raakte toen ik over een grote hobbel reed. Het leek erop dat nog eens 0,5 inch voldoende was om de bumpstop te laten samendrukken voordat de band het spatbord raakte, dus koos ik voor 1 inch spacers van Aerogenics voor zowel de voor- als achterkant. Ik mat de hoogte van de spatbordopening boven de grond voor en na de lift en de voorkant kwam ongeveer een inch omhoog en de achterkant ongeveer 1,5 inch omhoog vanwege de verschillende verhouding tussen de wielbeweging en de veerpootbeweging. Dat was te verwachten van wat ik had gelezen over de verschillende liftblokken die bovenop de veerpoten komen. Het geeft de Honda Hack wat meer rake, wat cool is.
Image

Het toevoegen van de spacers aan de voorste veerpoten was supergemakkelijk. Het was iets moeilijker om de nu langere voorste veerpoten weer te installeren, maar het was niet zo erg om ze weer terug te plaatsen. Ik heb ook de stuurkogels gedaan terwijl ik bezig was.
Image

De achterste veerpoten waren een ander verhaal. Het eerste probleem was dat de onderste bevestigingsbout aan de passagierskant volledig vastgeroest zat aan de veerpootbus. Na een aantal pogingen gaf ik het op en sneed ik de bout door.
Image

Ik probeerde de bout uit te boren, wat niet goed werkte, en veranderde toen van tactiek en duwde de hele bus eruit. Ik vond online een andere bus met de juiste OD en ID en perste deze erin. Het is niet hetzelfde type bus omdat deze kan draaien rond de as van de bout, maar met de manier waarop de ophanging is ontworpen, denk ik niet dat het een probleem zal zijn. En de bus was veel goedkoper dan twee nieuwe achterste veerpoten. Het passen van de langere achterste veerpoten met de spacers terug was een enorme PITA en ik moest hulp krijgen van mijn buurman en een lange koevoet om de ophanging naar beneden te wrikken.
Image

Hier is de resulterende lift. Ik heb de toespoor aan de voorkant opnieuw ingesteld en de camber voor en achter gemeten en dat zag er allemaal goed uit. De wielen en banden zien er beter uit en passen beter in de wielopeningen - geen wrijving meer. De rit is hetzelfde en voelt niet hoger of wiebelig aan met zo'n kleine lift.
 
Discussion starter · #73 · (Edited)
Vervolgens staat er een wijziging aan de grille op het programma.

Image

Je kunt het probleem zien op deze foto. De grille is van een Ford F-150 pick-up en past prima rond de motorkap, maar de onderkant van de verticale panelen komt veel te laag. Ziet er visueel niet goed uit en is slecht voor de aanrijhoek. Het stoorde me, dus ik besloot er iets aan te doen.

Image

Ik heb wat mock-ups gemaakt van karton en ook een cut-and-paste van de afgedrukte foto gedaan om wat ideeën op te doen over hoe ik een wigvormig gedeelte eruit kon halen om de onderrand omhoog te brengen en naar links te kantelen.

Image

Toen ik het onderste deel had afgesneden, realiseerde ik me dat ik het verwijderde deel kon omdraaien en inkorten, zodat de originele rand die ik had afgesneden links zit en de originele linkerrand weer aan de rest van de grille wordt gelast. Toeval.

Image

Dan een snelle afplakbeurt en opnieuw spuiten van de grille.

Image

Een ander cosmetisch ding dat me stoorde, waren de roestplekken op het onderste deel van de voorste passagiersdeur. De donorportier die ik had gebruikt, was daar super roestig en had de verf en de carrosserievuller waarmee ik het had proberen te bedekken, doen opbollen. Omdat ik toch dingen opnieuw aan het spuiten was, besloot ik het roestige gebied te bedekken met een aluminium patch. Ik haalde wat dunne aluminium flitsers bij Home Depot en boog een rand van 90 graden. Het was te lang voor mijn goedkope Harbor Freight plaatwerkbuiger, dus ik klemde het vast aan wat tegelranden en boog het langzaam om met een carrosseriehamer.

Image

Ik lijnde de bovenrand van het aluminium uit met de carrosserielijn in de deur...

Image

Toen trimde ik de voor- en achterranden, hamerde ik de onderrand van het aluminium om de onderkant van de deur te wikkelen en boorde ik een heleboel gelijkmatig verdeelde gaten voor verzonken kopbouten en moeren - dezelfde maat bouten als gebruikt om de deur op de rolkooi te monteren, dus het ziet er een beetje gepland uit.

Image

Ik dacht dat ik wat tijd zou besparen en de deuren gewoon opnieuw zou spuiten met een Preval-spuitfles in plaats van mijn grotere spuitpistool en compressor te gebruiken. Dat was valse zuinigheid, want ik heb de deuren vaker opnieuw gespoten dan ik kan tellen. Ik had problemen met sinaasappelhuid, druipers, slechte kleurafstemming, het laten vallen van een vers gespoten deur met de verfzijde naar beneden in het gras, enz. Nou ja...

Image

Hier is het eindresultaat. De verf komt een beetje overeen - de achterdeur is iets donkerder dan de voorkant - ziet er het beste uit vanuit deze hoek - het is dichtbij genoeg.

Image

Over het algemeen ben ik super blij met de wijziging en de lift van de grille. Ze is klaar voor meer zomerplezier.
 
Ik ben continu onder de indruk van je vooruitziende blik om foto's te maken terwijl je bezig bent... Het is zeker een van mijn eigen tekortkomingen... Geweldig spul, mijn vriend, ga zo door!!! Proost! Brad
 
Ik ben benieuwd, hoe is het verbruik nu het nog meer aerodynamisch uitgedaagd is?
 
De volgende stap is een verandering aan de grillbescherming.

View attachment 216421
Je kunt het probleem zien op deze foto. De grillbescherming is van een Ford F-150 pick-up en past prima rond de motorkap, maar de onderkant van de verticale panelen komt veel te laag. Ziet er visueel niet goed uit en is slecht voor de aanrijhoek. Het stoorde me, dus ik besloot er iets aan te doen.

View attachment 216422
Ik heb wat mock-ups gemaakt van karton en ook een cut-and-paste van de afgedrukte foto gedaan om wat ideeën op te doen over hoe ik een wigvormig gedeelte eruit kon halen om de onderrand omhoog te brengen en naar links te kantelen.

View attachment 216423
Toen ik het onderste deel afknipte, realiseerde ik me dat ik het verwijderde deel kon omdraaien en inkorten, zodat de originele rand die ik afknipte links zit en de originele linkerrand weer aan de rest van de grillbescherming wordt gelast. Toeval.

View attachment 216426
Dan een snelle afplakking en opnieuw spuiten van de grillbescherming.

View attachment 216427
Een ander cosmetisch ding dat me stoorde, waren de roestplekken op het onderste deel van de voorste passagiersdeur. De donor-deur die ik gebruikte, was daar super roestig en had de verf en de carrosserievuller waarmee ik het probeerde te bedekken, doen opbollen. Omdat ik toch dingen opnieuw aan het schilderen was, besloot ik het roestige gebied te bedekken met een aluminium patch. Ik haalde wat dunne aluminium flitser van Home Depot en boog een rand van 90 graden. Het was te lang voor mijn goedkope Harbor Freight plaatmetalen rem, dus ik klemde het vast aan wat tegelranden en boog het langzaam om met een carrosseriehamer.

View attachment 216428
Ik bracht de bovenrand van het aluminium in lijn met de carrosserielijn in de deur...

View attachment 216429
Toen trimde ik de voor- en achterranden, hamerde ik de onderrand van het aluminium om de onderkant van de deur te wikkelen en boorde ik een heleboel gelijkmatig verdeelde gaten voor knopkopschroeven en moeren - dezelfde maat schroeven als gebruikt om de deur op de rolkooi te monteren, dus het ziet er een beetje gepland uit.

View attachment 216430
Ik dacht dat ik wat tijd zou besparen en de deuren gewoon opnieuw zou schilderen met een Preval-spuitfles in plaats van mijn grotere spuitpistool en compressor te gebruiken. Dat was valse zuinigheid, want ik heb de deuren vaker opnieuw geschilderd dan ik kan tellen. Ik had problemen met sinaasappelschil, druipers, slechte kleurafstemming, het laten vallen van een vers geschilderde deur met de verfzijde naar beneden in het gras, enz. Nou ja...

View attachment 216434
Hier is het eindresultaat. De verf komt een beetje overeen - de achterdeur is iets donkerder dan de voorkant - ziet er het beste uit vanuit deze hoek - het is dichtbij genoeg.

View attachment 216436
Over het algemeen ben ik super blij met de verandering en de lift van de grillbescherming. Ze is klaar voor meer zomerplezier.
Hé, ik denk dat we misschien buren zijn, in de video lijkt het erop dat je off-road aan het rijden was in de buurt van mij bij de turnpike-viaduct. Ik denk dat onze monteur (Tommy bij Classic) je E een tijdje geleden ook aan me heeft genoemd. Zou graag contact met je willen opnemen en geek out!
ps Ik ben vooral dol op je motorkapornament ⚡🌹🐢🐻 :):):)
 
Discussion starter · #77 ·
Bedankt voor de opmerkingen! Ik weet niet zeker wat de mpg is. Ik zal de volgende keer tanken en de dagteller resetten en het controleren. Kleine wereld WereverIMayRoam - Ik heb je een privébericht gestuurd over een ontmoeting.
 
Ik breng de Honda-hack omhoog omdat je de enige persoon op internet lijkt te zijn die de 07+ stoelwissel succesvol in de oudere modellen heeft gedaan. Ik ben de conversie nu aan het doen en ik heb een beetje moeite met het identificeren van de positieve en negatieve draden voor de deurgordelspanner omdat ze allemaal dezelfde kleuren hebben. Is er een kans dat je het verder kunt uitleggen of de bedradingsschema's kunt plaatsen die je hebt gebruikt?
 
61 - 80 of 90 Posts