Honda Element Owners Club banner
21 - 40 of 91 Posts
Grotere of extra brandstoftank?

Hoi

Ik ben een LHD 2006 UK Element-eigenaar, maar ik reis door Europa als een PDR-hageljager. De Element is zowat perfect voor het vervoeren van mijn gereedschap en lampen met de mogelijkheid om 's nachts te stoppen bij de uitstekende snelwegservices.

Mijn grootste ergernis is de kleine brandstoftank. Ik haal tussen de 280 en 350 mijl per tankbeurt, maar op lange reizen moet ik 3 keer stoppen om te tanken, wat erg vervelend is.

Enige gedachten/oplossingen?

Willen andere Britse of Europese eigenaren afspreken?

De enige haalbare oplossing zou zijn om iemand een brandstofcel te laten maken (of te kopen die daar past) die ergens centraal onder de carrosserie wordt geplaatst. Je zou dan een andere OEM-brandstofpomp in de tank moeten plaatsen, en een aanvoerleiding die een 'y' maakt in de bestaande brandstoftoevoerleiding, met een schakelbare klep (in de auto klinkt dat als wat je zoekt). Dit wordt geen goedkope aanpassing en kan waarschijnlijk niet voor veel minder dan 1000 dollar worden gedaan. Je KUNT een andere set OEM-onderdelen van de sloop gebruiken, maar je kunt je geluk op de proef stellen, en een aangepaste brandstofcel zal veel veiliger en wenselijker zijn.

Ik kan me voorstellen dat er genoeg aftermarket-bedrijven zijn die het werk willen doen als je de munt hebt om uit te geven.

Het is al eerder op de site besproken. Ik ging op zoek naar de thread. Ik kon hem niet vinden.

Voor zover ik me herinner, heeft de auto niet genoeg ruimte om een extra tank toe te voegen. Ik geloof dat de uitkomst van de thread was om een aangepaste tank te laten plaatsen in plaats van de bestaande tank. Ik geloof niet dat het ooit is gedaan.

Dom

Bedankt Lizzurd!! Dat is degene die ik zocht!

Ik kan niet spreken voor awd-elementen, maar waarom niet de uitlaatdemper en de katalysator aanpassen om ze meer gecentraliseerd te maken en een Corvette-stijl te gebruiken of een paar elementtanks aanpassen?

De brandstoftank van de Corvette ziet er zo uit: hij heeft 2 tanks en een verbindingsbuis om het brandstofpeil daartussen gelijk te maken.
Image

Natuurlijk, het zou wat engineering vergen, maar... onder een element is het vrij plat, de vloer is niet gevormd naar uitlaat en brandstoftanks zoals de meeste auto's/vrachtwagens etc. dus 2X elementtanks zouden je ongeveer 15,9 gal per stuk opleveren, dus 31,8 gal en als bedrijven dit doen voor fabrieksauto's, moet het relatief veilig zijn.

Vraag me maar niet hoe brandstof van tank A naar tank B komt. Er is maar één brandstofpomp en die zit in tank B. Je tankt in tank A.

Onthoud dat het ook een volle tank benzine van 100 lb naar ongeveer 200 lb laat springen.

Als iemand echt extra capaciteit nodig had, zou de meest economische manier zijn om een ​​tweede tank in de reservewielbak te plaatsen.

ATL maakt deze voor SCCA Road Racing en ze zijn volkomen veilig.

Hier is de pagina in hun online catalogus met de 2 maten. Ze zijn verkrijgbaar in dieptes van 6,5" en 9,0". Ik heb de diepte van de bak nog nooit gemeten, dus ik kan niet zeggen welke beter zou passen.

Deze tanks kunnen voor ongeveer $ 400 of zo worden gekocht, plus dat je dan Aeroquip-aansluitschlangen moet aanschaffen en moet uitzoeken hoe je ze op het bestaande brandstofsysteem kunt aansluiten. Je zou ook een elektrische brandstofpomp nodig hebben voor de nieuwe tank. Ik zou niet eens proberen de twee vullers aan te sluiten en gewoon ruimte laten om de hulpcel van binnenuit te vullen... of je kunt kijken naar het toevoegen van een externe secundaire vulling met behulp van raceslangen.

Ik heb dit gedaan, maar het was allemaal in een gestripte raceauto. Niet iets wat ik zou willen doen voor mijn dagelijkse bestuurder waar mijn familie in zit.

Ik heb mijn brandstoftank op een vorig voertuig vervangen om de capaciteit te vergroten. Het was een project van een halve dag, maar de tank was een standaardeenheid die voor mijn voertuig was gemaakt. Ik kon van 16 gallon naar 35 gallon gaan... het maakte langeafstandsrijden een genot! :)

Een plek om te zoeken zou zijn naar CR-V reservewielbak-hulptanks als iemand die ergens ter wereld maakt.

Heeft iemand erover nagedacht om te kijken of een brandstoftank van een CRV uit 2007 of nieuwer onder de E past?
Het lijkt erop dat Honda bij het herontwerpen van de CRV de brandstoftank verder onder de carrosserie heeft weggewerkt. Ze gebruiken ook een bodemplaat in plaats van een beschermingsbalk.

Heeft iemand erover nagedacht om te kijken of een brandstoftank van een CRV uit 2007 of nieuwer onder de E past? Het lijkt erop dat Honda bij het herontwerpen van de CRV de brandstoftank verder onder de carrosserie heeft weggewerkt. Ze gebruiken ook een bodemplaat in plaats van een beschermingsbalk.
Compleet ander chassis dan de Element. Ik betwijfel het of het zou passen.

Heeft iemand het ooit gedaan? Ik heb wel eens mijn eigen tanks voor auto's gemaakt, maar nog nooit voor zoiets nieuws. Ik heb al een tank ontworpen voor mijn E, maar voordat ik al het werk doe, vraag ik me af of iemand hier een Honda Tech is, die weet of dit mogelijk een code in de OBD kan veroorzaken wanneer de E probeert een vacuüm op het systeem te trekken als lektest en ziet dat het veel langer duurt (omdat het volume van het systeem nu 30 in plaats van 16 gallon is)... het zou een "lek" kunnen waarnemen terwijl het in werkelijkheid een systeem is dat in de fabriek is gekalibreerd om een systeem van 16 gallon te troubleshooten.

De vraag voor mij is dus... wie kent de details van de werking van het koolstoffiltersysteem? Ik zou het vreselijk vinden om al het mechanische werk hieraan te besteden en erachter te komen dat het onbruikbaar is omdat de auto zelf vaststelt dat er iets mis is.

Heeft iemand het ooit gedaan? Ik heb wel eens mijn eigen tanks voor auto's gemaakt, maar nog nooit voor zoiets nieuws. Ik heb al een tank ontworpen voor mijn E, maar voordat ik al het werk doe, vraag ik me af of iemand hier een Honda-technicus is, die weet of dit mogelijk een code in de OBD kan veroorzaken wanneer de E probeert een vacuüm op het systeem te zetten als lektest en ziet dat het veel langer duurt (omdat het volume van het systeem nu 30, in plaats van 16 gallons is)... het zou een "lek" kunnen waarnemen terwijl het in werkelijkheid gewoon een systeem is dat in de fabriek is gekalibreerd om een systeem van 16 gallons te troubleshooten. Dus de vraag voor mij is... wie kent de details van hoe het koolstofcanistersysteem werkt? Ik zou het vreselijk vinden om al het mechanische werk hieraan te besteden en erachter te komen dat het onbruikbaar is omdat de auto zelf vaststelt dat er iets mis is.
Odb computer zou, indien van toepassing, een "in afwachting" code kunnen instellen. Die reset zichzelf zonder ooit het idiotenlampje te laten knipperen. In werkelijkheid betwijfel ik of dat überhaupt zal gebeuren. De tijd om het vacuüm te bereiken verandert elke keer op basis van de hoeveelheid gas en de motorbelasting. De computer wacht waarschijnlijk de 3 cycli regel af voordat hij herkent dat er een dop ontbreekt. Haal je tankdop eraf, zet de motor aan, wacht een minuut en zet de dop er dan weer op.

De tijd om het vacuüm te bereiken verandert elke keer op basis van de hoeveelheid gas en de motorbelasting.
Bedankt voor de reactie.

Ik neem waarschijnlijk aan dat Honda daar al aan gedacht heeft en een trimfunctie had van het 'tijd-tot-vacuüm'-resultaat op basis van de brandstofmeter, dus het verwacht een andere tijd op basis van het brandstofpeil. Het is waarschijnlijk simpel en ik maak me nergens zorgen over. Ik zou nog steeds graag een gesprek willen voeren met iemand die iets van de details van de werking weet.

Bedankt voor de reactie.

Ik neem waarschijnlijk aan dat Honda daar al aan gedacht zou hebben en een trimfunctie had van het 'tijd-tot-vacuüm'-resultaat op basis van de brandstofmeting, dus het verwacht een andere tijd op basis van het brandstofpeil. Het is waarschijnlijk simpel en ik maak me nergens zorgen over. Ik zou het nog steeds leuk vinden om een gesprek te hebben met iemand die iets van de details van de werking weet.
Ik betwijfel of het "tijd tot waarde" zou zijn. Het zou gebaseerd zijn op een herhaaldelijk geactiveerde gebeurtenis.

De beste gok zou waarschijnlijk zijn. Voer een Vette-stijl met dubbele tank uit. Verander de uitlaat zodat deze centraler is (gemakkelijker op FWD) en koop een andere E-tank en installeer deze aan de passagierskant. Met een crossover-buis.

Het zelfde idee kan ook worden gebruikt met op maat gemaakte tanks.

Ik denk dat het beter zou zijn om het gewicht gecentraliseerd te houden. Meer gewicht aan één kant of achteraan kan van invloed zijn op de manier waarop de E handelt of de trekgewichtcapaciteit

Een paar E-tanks zou je iets meer dan 31 gallon opleveren.

De beste gok zou waarschijnlijk zijn. een dubbele tank in Vette-stijl gebruiken. Verander de uitlaat om centraler te zijn (gemakkelijker voor FWD) en koop een andere E-tank en installeer deze aan de passagierskant. met een crossover-buis.

Het zelfde idee kan ook worden gebruikt met op maat gemaakte tanks.

Ik denk dat het beter zou zijn om het gewicht gecentraliseerd te houden. Meer gewicht aan één kant of achteraan kan van invloed zijn op de manier waarop de E omgaat of de trekgewicht
Eens. Mijn huidige ontwerp laat de uitlaat zoals hij is, en de extra tank komt in het midden waar de aandrijfas en het achterdifferentieel ZOUDEN zijn. Gecentraliseerd, twee tanks, crossover-buismethode... allemaal in één keer.

21 - 40 of 91 Posts