Honda Element Owners Club banner

Een lopend journaal van db130's 2007 LX FWD AT

4.3K views 74 replies 11 participants last post by  dc99  
#1 ·
Groeten!

Ik heb eindelijk de sprong gewaagd nadat ik Elements jarenlang van en op had bekeken. Ik ben in de noordoostelijke regio en ik was zo bang voor roestige exemplaren en stijgende prijzen dat ik het opgeven had.

Toen nam een vriend, die 2000 mijl verderop dealer is, contact met me op over een roestvrije auto uit Texas en uiteindelijk liet ik hem de auto naar me verzenden. Hij heeft 177.000 op de kilometerteller en heeft 3 vorige eigenaren gehad:

Image

Hij heeft wat onvolkomenheden, zoals een scheur in de bestuurdersstoel en een gat in de voorbumper. Ik hoop die uiteindelijk te verhelpen.

Hij kwam gisteren pas bij me aan.

De eerste taak was het toevoegen van de sleutelloze afstandsbedieningsmodule onder het dashboard, gevolgd door het aanpakken van de doorzakkende achterklep met de iets langere Strongarm 4351-schokdempers:

Image

Toen heb ik de Single-DIN fabriek AM/FM CD-speler verwijderd met een speciale Woot-aanbieding van $50, de Nakamichi NAM3510-M7 double-din head unit. Tegen de tijd dat ik de installatie had voltooid, was het daglicht op, dus ik heb voorlopig alleen deze foto om te delen:

Image

Ik heb de American International HON-K834 stereo installatiekit gebruikt.

Ik heb er nog wat extra plannen mee, zoals 18-inch Acura RDX-wielen. Blijf kijken!

#2 ·
Groeten!

Ik heb eindelijk de sprong gewaagd na jarenlang Elements te hebben bekeken. Ik ben in de noordoostelijke regio en was zo bang voor roestige exemplaren en stijgende prijzen dat ik het opgeven had.

Toen nam een vriend, die 2000 mijl verderop dealer is, contact op over een roestvrije auto uit Texas en uiteindelijk liet ik de auto naar mij verzenden. Hij heeft 177k op de kilometerteller en heeft 3 vorige eigenaren gehad:

View attachment 231311

Hij heeft wat beschadigingen, zoals een scheur in de bestuurdersstoel en een gat in de voorbumper. Ik hoop die uiteindelijk te kunnen verhelpen.

Hij arriveerde gisteren pas voor mijn deur.

De eerste taak was het toevoegen van de keyless remote module onder het dashboard, gevolgd door het aanpakken van de doorzakkende achterklep met de iets langere Strongarm 4351-schokdempers:

View attachment 231310

Toen heb ik de Single-DIN fabriek AM/FM CD-speler vervangen door een $50 Woot-aanbieding, de Nakamichi NAM3510-M7 double-din head unit. Tegen de tijd dat ik de installatie had voltooid, was het daglicht op, dus ik heb voorlopig alleen deze foto om te delen:

View attachment 231312

Ik heb er nog wat extra plannen mee, zoals 18-inch Acura RDX-velgen. Blijf kijken!
Erg mooi! Handgeschakeld of automaat? Ik heb ook een 04 in oranje. MT AWD. Ik kan niet wachten om de wielen te zien!

#5 · (Edited)
Het is een automaat.
Erg mooi! Handgeschakeld of automaat? Ik heb ook een 04 in oranje. MT AWD. Ik kan niet wachten om de wielen te zien!
Dank u, het is een automaat.

Het arriveerde wat ruwer dan verwacht.

De deurstoppers voor beide deuren zijn dood, 13 lampen waren doorgebrand en de voorste binnenspatborden ontbreken grotendeels (LOL). Oh, en hij kwam aan met een ontbrekende wielmoer en de schroefdraad van de wielbout moet opnieuw worden getapt.

De schakelaar voor de elektrische spiegel had een stel verbogen pinnen, dus de connector ervoor kon niet op zijn plaats vergrendelen. Het werkte toen ik de pinnen terugboog.

Het is vanochtend geslaagd voor de veiligheidsinspectie van mijn staat, maar ik moet nog steeds de merkbare klappen oplossen als hij over hobbels gaat, en er is ook een olielek om op te sporen...

#3 ·
Groeten!

Ik heb eindelijk de sprong gewaagd na jarenlang Elements te hebben bekeken. Ik ben in de noordoostelijke regio en was zo bang voor roestige exemplaren en stijgende prijzen dat ik het opgeven had.

Toen nam een vriend, die 2000 mijl verderop dealer is, contact met me op over een roestvrije auto uit Texas, en uiteindelijk heb ik hem de auto naar me laten verzenden. Hij heeft 177k op de kilometerteller en heeft 3 vorige eigenaren gehad:

View attachment 231311

Hij heeft wat onvolkomenheden, zoals een scheur in de bestuurdersstoel en een gat in de voorbumper. Ik hoop die uiteindelijk te kunnen verhelpen.

Hij arriveerde gisteren pas voor mijn deur.

De eerste taak was het toevoegen van de keyless remote module onder het dashboard, gevolgd door het aanpakken van de doorzakkende achterklep met de iets langere Strongarm 4351-schokdempers:

View attachment 231310

Toen heb ik de Single-DIN fabriek AM/FM CD-speler vervangen door een $50 Woot-aanbieding, de Nakamichi NAM3510-M7 double-din head unit. Tegen de tijd dat ik de installatie had voltooid, was het daglicht op, dus ik heb voorlopig alleen deze foto om te delen:

View attachment 231312

Ik heb er nog wat extra plannen mee, zoals 18-inch Acura RDX-velgen. Blijf kijken!
Welkom! Gefeliciteerd!

#7 ·
Natuurlijk, maar wees ervan op de hoogte dat de mijne de LX-uitvoering is, dus ik hoefde me geen zorgen te maken over het behouden van de volumeknoppen op het stuur, of XM-radio, of de subwoofer, de aux-aansluiting, enz. enz.

Voor een LX is dit een eenvoudige installatie van de head unit. Een enkele DIN+DIN-pocket was de oude opstelling:

Image

Als je kijkt, zul je zien dat de fabrieksdeck iets verzonken is in de radiokamer. Mijn voorkeur zou zijn geweest om de nieuwe radio gelijk met de rest van het dashboard te hebben, of op dezelfde manier verzonken. Wat ik niet wilde, was dat de nieuwe radio of de sierring eromheen voorbij het dashboard zou uitsteken. Hier zijn enkele voorbeelden van een aftermarket-radio met dubbele DIN die uitsteekt:

Image

Image

Voor mij ziet dat er niet goed uit, omdat het bovenop uitsteekt en aan de onderkant verzonken is.

De Amazon-recensies voor de Metra-kit (Metra 95-7863) noemden deze mogelijkheid, dus ik zocht in plaats daarvan naar de American International HON-K834-kit, die blijkbaar is stopgezet, maar je kunt ze nog steeds vinden op eBay.

Online recensies voor de HON-K834-kit met foto's lieten een betere pasvorm zien:

Image

Image

Voor de radiokabelboom koos ik voor de alomtegenwoordige Metra 70-1721, een veelvoorkomende Honda/Acura-toepassing die de industriestandaard kleurgecodeerde draden gebruikt, zoals geel voor 12V geschakeld, rood voor 12V constant, blauw voor stroomantenne, enz. enz.:

Image

De head unit is een Nakamichi NAM3510-M7 die een bedrade Apple Carplay/Android Auto-verbinding biedt:

Het wordt ook geleverd met een kabelboom die dezelfde kleurcode gebruikt als de Metra-kabelboom hierboven, dus het was slechts een kwestie van de draden op elkaar afstemmen en vervolgens krimpkous gebruiken.

Image

4 draadparen voor de luidsprekers, één voor 12V geschakeld, één voor 12V constant, 1 voor aarde en 1 voor de versterkte antenne.

Je kunt proberen alleen het sierstuk rond de radio te verwijderen om de 4 montageschroeven bloot te leggen, zoals deze jongens hier:

...Of je kunt de hele HVAC-console verwijderen, zoals deze man hier:

Hier is een foto van de Nakamichi bij daglicht:

Image

Om heel eerlijk te zijn, ik ben niet dol op hoe het sierstuk op sommige plaatsen gebogen is.

Achteraf gezien had ik misschien de Xscorpion HON-K0711DD-installatiekit op eBay moeten nemen, die slechts $ 13 kost. Misschien doe ik dat nog wel:

Enkele veelbelovende foto's staan hier:

#10 ·
Natuurlijk, maar houd er rekening mee dat de mijne de LX-uitvoering is, dus ik hoefde me geen zorgen te maken over het behouden van de volumeknoppen op het stuur, of XM-radio, of de subwoofer, de aux-aansluiting, enz. enz.

Voor een LX is dit een eenvoudige installatie van de head unit. Een enkele DIN+DIN-pocket was de oude opstelling:

View attachment 231331

Als je kijkt, zul je zien dat het fabrieksdeck iets verzonken is in de radiokamer. Mijn voorkeur zou zijn geweest om de nieuwe radio gelijk met de rest van het dashboard te hebben, of op dezelfde manier verzonken. Wat ik niet wilde, was dat de nieuwe radio of de sierring eromheen voorbij het dashboard zou uitsteken. Hier zijn enkele voorbeelden van een aftermarket double-DIN radio die uitsteekt:

View attachment 231332
View attachment 231333

Voor mij ziet dat er niet goed uit, omdat het aan de bovenkant uitsteekt en aan de onderkant verzonken is.

De Amazon-recensies voor de Metra-kit (Metra 95-7863) noemden deze mogelijkheid, dus zocht ik in plaats daarvan naar de American International HON-K834-kit, die blijkbaar niet meer wordt geproduceerd, maar je kunt ze nog steeds vinden op eBay.

Online recensies voor de HON-K834-kit met foto's lieten een beter ogende pasvorm zien:

View attachment 231334
View attachment 231335

Voor de radiokabelboom koos ik voor de alomtegenwoordige Metra 70-1721, een veelvoorkomende Honda/Acura-toepassing die de industriestandaard kleurgecodeerde draden gebruikt, zoals geel voor 12V geschakeld, rood voor 12V constant, blauw voor de stroomantenne, enz. enz.:

View attachment 231336

De head unit is een Nakamichi NAM3510-M7 die een bedrade Apple Car Play/Android Auto-verbinding biedt:

Hij wordt ook geleverd met een kabelboom die dezelfde kleurcode gebruikt als de Metra-kabelboom hierboven, dus het was slechts een kwestie van de draden op elkaar afstemmen en vervolgens krimpkous gebruiken.

View attachment 231337

4 draadparen voor de luidsprekers, één voor 12V geschakeld, één voor 12V constant, 1 voor aarde en 1 voor de versterkte antenne.

Je kunt proberen alleen het sierstuk rond de radio te verwijderen om de 4 montageschroeven bloot te leggen, zoals deze jongens hier:

View attachment 231338

Om heel eerlijk te zijn, ik ben niet dol op hoe het sierstuk op sommige plaatsen gebogen is.

Achteraf gezien had ik misschien de Xscorpion HON-K0711DD installatiekit op eBay moeten nemen, die slechts $13 kost. Misschien doe ik dat nog wel:

Goede tips over de double DIN-kit. Dat zal ik later in gedachten houden als ik overstap naar een Double DIN head unit.

#11 ·
Natuurlijk, maar houd er rekening mee dat de mijne de LX-trim is, dus ik hoefde me geen zorgen te maken over het behouden van de volumeknoppen op het stuur, of XM-radio, of de subwoofer, de aux-aansluiting, enz. enz.

View attachment 231331

Als je kijkt, zul je zien dat het fabrieksdek iets verzonken is in de radiokamer. Mijn voorkeur zou zijn geweest om de nieuwe radio gelijk met de rest van het dashboard te laten zitten, of op dezelfde manier verzonken. Wat ik niet wilde, was dat de nieuwe radio of de sierring eromheen voorbij het dashboard zou uitsteken. Hier zijn enkele voorbeelden van een aftermarket radio met dubbele DIN die uitsteekt:

View attachment 231332
View attachment 231333

Voor mij ziet dat er niet goed uit, omdat het bovenop uitsteekt en aan de onderkant verzonken is.

De Amazon-recensies voor de Metra-kit (Metra 95-7863) vermeldden deze mogelijkheid, dus ik zocht in plaats daarvan naar de American International HON-K834-kit, die blijkbaar niet meer wordt geproduceerd, maar je kunt ze nog steeds vinden op eBay.

Online recensies voor de HON-K834-kit met foto's lieten een betere pasvorm zien:

View attachment 231334
View attachment 231335

Voor de radiokabelboom ging ik voor de alomtegenwoordige Metra 70-1721, een veelvoorkomende Honda/Acura-toepassing die de industriestandaard kleurgecodeerde draden gebruikt, zoals geel voor 12V geschakeld, rood voor 12V constant, blauw voor stroomantenne, enz. enz.:

View attachment 231336

De head unit is een Nakamichi NAM3510-M7 die een bedrade Apple Car Play/Android Auto-verbinding biedt:

[/URL]

Het wordt ook geleverd met een kabelboom die dezelfde kleurcode gebruikt als de Metra-kabelboom hierboven, dus het was slechts een kwestie van de draden op elkaar afstemmen en vervolgens krimpkous gebruiken.

View attachment 231337

View attachment 231338

Achteraf gezien had ik misschien de Xscorpion HON-K0711DD-installatiekit op eBay moeten nemen, die slechts $ 13 kost. Misschien doe ik dat nog wel:

[/URL]

heel
Natuurlijk, maar houd er rekening mee dat de mijne de LX-trim is, dus ik hoefde me geen zorgen te maken over het behouden van de volumeknoppen op het stuur, of XM-radio, of de subwoofer, de aux-aansluiting, enz. enz.

View attachment 231331

Als je kijkt, zul je zien dat het fabrieksdek iets verzonken is in de radiokamer. Mijn voorkeur zou zijn geweest om de nieuwe radio gelijk met de rest van het dashboard te laten zitten, of op dezelfde manier verzonken. Wat ik niet wilde, was dat de nieuwe radio of de sierring eromheen voorbij het dashboard zou uitsteken. Hier zijn enkele voorbeelden van een aftermarket radio met dubbele DIN die uitsteekt:

View attachment 231332
View attachment 231333

De Amazon-recensies voor de Metra-kit (Metra 95-7863) vermeldden deze mogelijkheid, dus ik zocht in plaats daarvan naar de American International HON-K834-kit, die blijkbaar niet meer wordt geproduceerd, maar je kunt ze nog steeds vinden op eBay.

View attachment 231334
View attachment 231335

Voor de radiokabelboom ging ik voor de alomtegenwoordige Metra 70-1721, een veelvoorkomende Honda/Acura-toepassing die de industriestandaard kleurgecodeerde draden gebruikt, zoals geel voor 12V geschakeld, rood voor 12V constant, blauw voor stroomantenne, enz. enz.:

View attachment 231336

View attachment 231337

View attachment 231338

wow, zeer uitgebreide post.
Ik ben dankbaar.
Mijn belangrijkste problemen zouden de esthetiek zijn (het er zo fabrieksmatig mogelijk uit laten zien), maar ik wil ook een dashcam en achteruitrijcamera toevoegen, en ik heb een Ex met stuurwielbediening.

Ik heb dit bericht zeker als bladwijzer opgeslagen.
Nogmaals bedankt!

#13 ·
Na jarenlang auto's te hebben gehad met mooie, in de fabriek met leer beklede stuurwielen, was het een beetje vervelend om dit LX-vinyl stuurwiel aan te raken dat versleten en merkbaar plakkerig aanvoelde.

Image

Ik besloot om een leren stuurwielhoes van $16 van Amazon te proberen die redelijk goede recensies had (4,5/5 sterren, 640 recensies).

De instructies zeggen dat je 3 uur voor deze klus moet rekenen, en dat is waarschijnlijk accuraat (er is een beetje een leercurve).

Ik was niet zo'n fan van de fabrieksinstructies om de bestaande stiksels op de hoes te gebruiken om de uiteinden samen te trekken (de stiksels zijn niet zo robuust), dus ik gebruikte een andere methode die hier wordt beschreven:

Hier is het eindproduct:

Image

#14 ·
Ziet er goed uit, maar als je een OEM Honda Pilot lederen stuurwiel te koop tegenkomt, pak het dan. Ik had er een van die Wheelskins om te naaien en het was in het begin prima, maar het slet sneller dan ik had verwacht.

Ik heb een lederen Pilot en ik moet zeggen dat de OEM geweldig is. Betere kwaliteit, gevoel, levensduur en het leer bedekt ook de spaken. Ook niet zo slecht om te installeren.

Ik had ook een hekel aan het gevoel van het originele plastic stuurwiel, te glad en de rand was te dun.

#15 ·
Ja, ik ben nog steeds op zoek naar een beter fabrieksstuur. Ik heb in de loop der jaren een paar stuurwielen verwisseld op eerdere auto's die ik heb gehad. Deze was niet plakkerig, maar hij was bijna tot het schuim onder het vinyl versleten en het was gewoon vies:

#16 ·
Ik heb niet veel met deze auto gereden sinds hij 6 dagen geleden bij mijn huis werd afgeleverd, maar het viel me op dat een paar interieurlampen niet aangaan.

Interieurlampen die defect zijn:

Waarschuwingsknipperlichtknop
Recirculatieknop
Versnellingspook positie-indicatorlampje bij de versnellingspookknop
Ventilatorsnelheidsknop

De lamp van de waarschuwingsknipperlichtknop lijkt een Neo-Wedge T1-lamp te zijn. Wat geweldig nieuws voor me was, want ik kocht een 50-pack van Mouser Electronics vroeger voor 50 cent per stuk. Ik heb er waarschijnlijk nog minstens 30 van over:

Image

MFG: JKL Components
Onderdeelnummer: CNW1-23

De lamp van de recirculatieknop is ook een Neo-Wedge T1-lamp, maar dan met een lange steel:

Image

Mijn lampen van Mouser werken wel als vervanging voor de recirculatieknop, zelfs als ze geen lange voet hebben, maar ik denk dat ik uiteindelijk de voet van de oude lamp opnieuw wil gebruiken door een 10-pack 7219-lampen te kopen:

Image

Bron:

De lampen voor de knoppen lijken een T4 neo-wedge voet te gebruiken, maar ook weer met een lange steel:

Ik had een 1-pack korte T4 neo-wedge lampen die geschikt waren:

Image

De enige vervangende lamp die ik niet bij de hand had, was de versnellingspookindicatorlamp naast het harmonica-gedeelte van de versnellingspookknop, maar het lijkt erop dat je een generieke Sylvania 2721-lamp kunt gebruiken, die voor $6 op Amazon wordt verkocht voor een 2-pack. Amazon bezorgt hem me voor zondag.

Voorlopig zal dit moeten volstaan.

Hoe het er in principe uitzag:

Image

Vergeleken met hoe het er nu uitziet:

Image

#18 ·
Een voorproefje van een upgrade in de nabije toekomst als het weer beter is:

Image

Een lokale schroothoop had een 2008 TSX op hun zelfbedieningsterrein. Ik racete tegen de klok om deze te verwijderen voordat de schroothoop sloot, en die 17 mm remklauwbeugelbouten waren een hel om te verwijderen met slechts een ratel van 12 inch, maar uiteindelijk lukte het me.

Het is mij bekend dat de TSX 300 mm rotors gebruikt, terwijl de Element 282 mm rotors gebruikt. Bovendien zijn de remklauwen zelf aanzienlijk groter:

Image

#20 ·
Een uitstapje naar een andere sloop vandaag leverde een mooi lederen stuurwiel op van een Honda Pilot EX-L:

#21 ·
Ik zal de sway bar bussen en de draagarmen controleren, bedankt.

De Sylvania 2721 lamp is vandaag aangekomen, en nu kan ik weer zien in welke versnelling de auto 's nachts staat, wat altijd een pluspunt is.

Ik realiseerde me ook dat de cruise control knop en de VSA off knop ook doorgebrande lampjes hadden.

Helukkig hebben ze allebei ook T1 neo-wedge lampjes nodig, op voorwaarde dat je de groene lampafdekkingen hergebruikt:

View attachment 231427

Een trip naar een andere sloop vandaag leverde een mooi lederen stuurwiel op van een Honda Pilot EX-L:

View attachment 231428
Nice, je hebt een fatsoenlijk lederen Pilot stuur gevonden

Ik ben naar meerdere schroothandels geweest op zoek naar een en heb meer dan twee dozijn Pilots bekeken en ze waren allemaal beschadigd, sommige waren bedekt met stuurhoezen maar daaronder was het leer versleten, bekrast, gescheurd etc.

Een moeilijk item om in echt goede staat te vinden

#22 ·
Deze werf had in het bijzonder 15 Honda Pilots uit 2004-2008, waarvan 10 EX of EX-Ls waren. Het lijkt erop dat de LX-trim of de VP-trim niet met lederen wielen kwam.

Helaas waren de auto's allemaal verspreid over de self-service faciliteit, en ik zou ze niet allemaal bekijken. Ik zou het eerste goede wiel trekken.

Helaas hebben ze de airbaghoes opzettelijk met een roterend gereedschap doorgesneden voordat ze een auto op de werf plaatsten (waarschijnlijk om mensen ervan te weerhouden airbags te kopen). Het probleem met die aanpak is dat de mes van het gereedschap soms het stuurwiel raakt, evenals de airbag. Minstens één van de lederen stuurwielen had extra schade opgelopen door deze methode.

Ik heb waarschijnlijk 6 van de EX- of EX-L-exemplaren bekeken voordat ik dit wiel van een 2008 EX-L trok. Ik heb ook een variabele interval ruitenwisserhendel van dezelfde auto gepakt.

#23 ·
Deze werf had in het bijzonder 15 Honda Pilots uit 2004-2008, waarvan 10 EX of EX-Ls. Het lijkt erop dat de LX-trim of de VP-trim niet met lederen wielen kwam.

Helaas waren de auto's allemaal verspreid over de self-service faciliteit, en ik zou ze niet allemaal bekijken. Ik ging het eerste goede wiel trekken.

Helaas hebben ze de airbaghoes opzettelijk doorgesneden met een roterend gereedschap voordat ze een auto op de werf plaatsten (waarschijnlijk om mensen ervan te weerhouden airbags te kopen. Het probleem met die aanpak is dat de mes van het gereedschap soms het stuurwiel raakt, evenals de airbag. Minstens een van de lederen stuurwielen had extra schade opgelopen door deze methode.

Ik heb waarschijnlijk 6 van de EX- of EX-L-exemplaren bekeken voordat ik dit wiel van een 2008 EX-L trok. Ik pakte ook een variabele interval-wisserstengel van dezelfde auto.
Helaas ja, ze kunnen ook beschadigd raken door de sloopwerf. Ik zag dat probleem ook bij al mijn lokale slopers. Blij dat je een fatsoenlijk lederen wiel hebt kunnen vinden, een zeldzaam onderdeel tegenwoordig...

#24 ·
Het afbrokkelende, door de zon beschadigde sierstuk rond de snelheidsmeter was zo broos dat het in duizend kleine stukjes uiteenviel toen ik het afgelopen weekend probeerde te verwijderen:

Image

Image

Ik heb een vorstelijke som betaald, maar een vervangend stuk is verkregen en het ziet er zoveel beter uit:

Image

#25 ·
Vanmorgen had ik mijn eerste echte kans om onder de auto te gaan.

Ik vond een zeer misplaatste metalen staaf die van de achterbumper naar de linkerkant van de stabilisatorstang liep:

Image

Waarom die daar zat, geen idee. Ik heb hem verwijderd. Toen ben ik aan de achterste stabilisatorstangrubbers gaan werken. Ja, ze waren zo goed als gaar:

Image

De voorste waren niet veel beter:

Image

Het was best fijn om de bouten er gewoon af te kunnen draaien.

Terwijl ik onder de auto lag, probeerde ik de connector voor de klopsensor te verwijderen. Hij was misschien gewoon los, want de CEL ervoor ging vanzelf uit nadat ik hem weer had aangesloten.

#27 · (Edited)
Er zijn in de loop van de week nog een paar dingen gedaan.

Ten eerste was ik geen grote fan van de aftermarket tint, vooral op de voorruiten. Kijk eens hoe donker de ramen hier zijn:

Image

De wettelijke tint in mijn staat is 35% of hoger, en ik was een beetje verrast dat de auto de staat inspectie met de tint doorstond.

Een paar minuten met een scheermesje en wat glasreiniger later:

View attachment 231509

Wordt vervolgd of ik de tint op de overige ramen behoud. Ik denk niet dat de Element van nature een geweldig zicht naar achteren heeft, en het is eigenlijk best moeilijk om 's nachts uit de achterruit te kijken.

De volgende is de afschuwelijke bestuurdersstoel:

Image

Ik vond een sloopbedrijf op 50 mijl afstand van mij dat een 2008 LX aan het demonteren was. Afgezien van het ontbreken van de hoogteverstellingsknop, is de stoel van de sloop in betere staat. Ik heb hem eerder vandaag mee naar huis genomen. Hij moet goed schoongemaakt worden voordat ik hem installeer (de foto hieronder is van de sloop):

Image

De volgende is de niet-werkende voorste koepellamp. De mijne heeft een doorgebrand contact. Er zijn veel geschikte vervangingen om uit te kiezen op eBay.

#28 ·
Er zijn nog een paar dingen gedaan in de loop van de week.

Ten eerste was ik geen grote fan van de aftermarket tint, vooral op de voorruiten. Kijk hoe donker de ramen hier zijn:

View attachment 231508

De wettelijke tint in mijn staat is 35% of hoger, en ik was een beetje verrast dat de auto de staat inspectie met de tint doorstond.

Een paar minuten met een scheermesje en wat glasreiniger later:

View attachment 231509

Nog te bepalen of ik de tint op de overige ramen behoud. Ik denk niet dat de Element van nature een geweldig zicht naar achteren heeft, en het is eigenlijk best moeilijk om 's nachts uit de achterruit te kijken.

De volgende is de afschuwelijke bestuurdersstoel:

View attachment 231510

Ik vond een sloopbedrijf op 50 mijl afstand van mij dat een 2008 LX uit elkaar haalde. Afgezien van het ontbreken van de hoogteverstelknop, is de stoel van de sloop in betere staat. Ik heb hem eerder vandaag mee naar huis genomen. Hij moet goed schoongemaakt worden voordat ik hem installeer (de foto hieronder komt van de sloop):

View attachment 231511

De volgende is de defecte voorste dome light. De mijne heeft een doorgebrande contact. Er zijn veel geschikte vervangingen om uit te kiezen op eBay.
Je kunt de hoogteverstelknop verwisselen, je hoeft alleen maar de middelste afdekking in het midden van de knoppen te wrikken en een schroevendraaier erin te steken om de veergeladen C-vormige borgclip te verwijderen en de knop glijdt er zo af. Veel mensen breken de knop door te proberen hem eraf te trekken zonder eerst de veerclip te verwijderen

#29 ·
Bedankt voor de bevestiging, ik had eerder vandaag een YouTube-video bekeken die in feite dezelfde stappen schetste, dus ik ben bekend met wat ik moet doen.

#30 · (Edited)
Ik werd het zat om geen werkende voorste koepellamp te hebben, dus ik heb hem eindelijk verwijderd om te zien wat er mis was. Het werd vrij duidelijk wat er mis was:

Image

Gelukkig is de sloop die ik heb bezocht een uitkomst geweest. Er stond een 2007 4WD LX die nog geen week geleden op de werf kwam en een goede koepellamp had, samen met een vooraf geĂŻnstalleerde LED-lamp. Het spijt me dat ik geen goede foto heb, maar het is fijn om weer een werkende koepellamp te hebben:

Image

Kijk naar die kleine koepellamp met de LED:

Image

Dezelfde auto op de sloop leverde ook wat dakdrager goodies op:

Image

Een paar 53-inch Thule AeroBlade-stangen (ARB53). Iemand was er eerder dan ik en heeft alle 4 de eindkappen afgepakt, maar die eindkappen zijn nog nieuw verkrijgbaar en zijn besteld.
Een set van vier Thule Rapid Podium Foot Packs (460R), waarbij 2 van de eindkappen ontbreken. Ik heb een geschikte set van 4 eindkappen met "Mitsubishi" logo's.

Het belangrijkste is dat het een bijna complete Thule Fit Kit 3109 heeft, speciaal gemaakt voor de Honda Element die jaren geleden uit de productie is genomen. Er ontbreken 2 van de moeren en een van de noppen is een beetje roestig, maar ik zou die noppen met een staalborstel moeten kunnen schoonmaken.

Ten slotte leverde dezelfde auto ook mooiere sierlijsten voor de passagierskant:

Image

Vergeleken met hoe de oude onderdelen eruitzagen, is dit een grote upgrade:

Image

Ik blijf verschillende sierlijsten vinden die kapot zijn of helemaal ontbreken op mijn auto. Misschien moet ik volgend weekend ook teruggaan.

#31 ·
Ik werd het zat om geen werkende voorste interieurverlichting te hebben, dus ik heb hem eindelijk verwijderd om te zien wat er mis was. Het werd vrij duidelijk wat er mis was:

View attachment 231556

Gelukkig is de sloop die ik bezocht heb een uitkomst geweest. Er was een 2007 4WD LX die nog geen week geleden op de werf kwam en een goede interieurverlichting had, samen met een vooraf geĂŻnstalleerde LED-lamp. Het spijt me dat ik geen goede foto heb, maar het is fijn om weer werkende interieurverlichting te hebben:

View attachment 231557

Dezelfde auto op de sloop leverde ook wat dakdrager goodies op:

View attachment 231558

Een paar 53-inch Thule AeroBlade stangen. Iemand was me voor en heeft alle 4 de eindkappen gejat, maar die eindkappen zijn nog steeds nieuw verkrijgbaar.
Een set van vier Thule Rapid Podium Foot Packs (460R), waarbij 2 van de eindkappen ontbreken. Ik denk dat ik een geschikte set van 4 eindkappen heb met "Mitsubishi" logo's.

Het belangrijkste is dat het een bijna complete Thule Fit Kit 3109 heeft, speciaal gemaakt voor de Honda Element maar niet meer in productie. Er ontbreken 2 moeren en een van de studs is een beetje roestig, maar ik zou die stud met een staalborstel moeten kunnen schoonmaken.

Ten slotte leverde dezelfde auto ook mooiere sierlijsten voor de passagierskant op:

View attachment 231559

Vergeleken met hoe de oude onderdelen eruitzagen, is dit een grote upgrade:

View attachment 231560

Ik blijf verschillende sierlijsten vinden die kapot zijn of gewoonweg ontbreken op mijn auto. Misschien moet ik volgend weekend ook terug.
Zo jaloers op iedereen die in de buurt van een sloop woont lol

#32 · (Edited)
Bij het onderzoeken van de defecte zijmarkeringslampen bleek dat de pigtail voor de bestuurderskant volledig ontbrak, alsof hij eruit was getrokken.

Uiteindelijk heb ik een stuk van 18 inch van de bedrading van een sloopauto gehaald en aangesloten op het knipperlichtcircuit. Ik koos voor deze methode omdat de knipperlichtbedrading gemakkelijk toegankelijk is vanuit de motorruimte en de draden dezelfde kleurcode hebben (rood naar rood, zwart naar zwart). Ik had nog een paar mooie 3M Scotchlok UB2A IDC Tap Connectors over van een vorig project, dus daar heb ik voor gekozen. Ze zijn met gel gevuld om vocht buiten te houden:

Image

Daarna was het slechts een kwestie van het nieuwe draad naar de zijmarkeringsplaats te leiden. Ik heb er een nieuwe lamp in gezet:

Image

Van de 13 defecte lampen waarmee deze auto aankwam, was dit de laatste die werd vervangen. De andere waren:

(2) kentekenplaatlampen
(2) zijmarkeringslampen
(2) knipperlichten voor
(2) cruise control-knop
(1) VSA-knop
(1) HVAC-knop
(1) HVAC-knop
(1) schakelpaneel
(1) waarschuwingslichtknop

#33 ·
#34 · (Edited)
Meer kleine overwinningen vandaag:

De deurdichting aan de achterdeur aan de bestuurderskant was in slechte staat. Het was niet alleen een doorn in het oog elke keer als ik de deur opende, maar het zorgde er ook voor dat de bestuurdersdeur een beetje raar sloot:

Image

Een 2007 LX AWD met 325k(!) op een autosloperij blijft dienen als donor:

Image

Vervolgens lieten de originele met vinyl bedekte zonnekleppen los. Ik vond een paar van een 2005 EX die met stof is bedekt (en ze hebben de verlengingen). VEEL mooier dan de originelen:

Image

Ik heb ook een heleboel ontbrekende sierlijsten aangepakt:

Image

Image

Image

Image

Aahhh, zoveel beter:

Image

Image

Image