Informacje te krążą już od dłuższego czasu, ale pomyślałem, że czas zebrać je razem z kilkoma zdjęciami.
Jeśli Twój samochód wydaje dziwne, dudniące, wibracyjne dźwięki podczas ciasnych zakrętów... prawdopodobnie musisz wymienić płyn w dyferencjale. Może się wydawać, że wibracje lub hałas dochodzą z przodu lub układu kierowniczego, ale posłuchaj uważnie i zobacz, co możesz poczuć w kierownicy i/lub na siedzeniu. Jest to powszechne w garażach, na parkingach i bardzo ciasnych zakrętach przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z podjazdów. Jeśli czujesz lub słyszysz te wibracje, pomrukiwanie, jęczenie, wiążący hałas, powinieneś wymienić płyn w tylnym dyferencjale. Honda wciąż zmienia interwał konserwacji, ale wielu właścicieli zgłasza problemy po około 30 000 milach.
słowa kluczowe do wyszukiwania: dudnienie wibracje dyferencjał dyferencjał tylny podwójna pompa II płyn przód tył vibe
Poniżej znajduje się kilka instrukcji i zdjęć dla każdego, kto jest zainteresowany tym, co wiąże się z wymianą "płynu pompy dyferencjału" w Element (lub CR-V)
Po pierwsze... Nie jestem mechanikiem... ani nie gram w niego w telewizji. Bądź bezpieczny... noś okulary ochronne, zaciągnij hamulec postojowy i użyj klinu pod koło oraz kremu z filtrem i prezerwatywy. Te informacje są bezpłatne... i dostajesz to, za co płacisz, więc zaczynamy...
Potrzebujesz tylko kilku podstawowych narzędzi:
1. Klucz zapadkowy 3/8" do poluzowania i dokręcania korków.
2. Miska spustowa... nic wymyślnego, po prostu musi pomieścić 1,1 kwarty.
3. Pompa lub lejek... musisz dostać nowy płyn do dyferencjału.
4. Możesz chcieć postawić pojazd na rampach, aby ułatwić dostęp i/lub użyć jakiegoś rodzaju podkładki, aby ułatwić wsuwanie się pod samochód.
Potrzebujesz 1,1 kwarty Honda "Dual Pump Fluid... licz na około 7 $ za kwartę. *Uwaga - zostało to zastąpione przez "Dual Pump II", nie powinieneś mieszać tych dwóch płynów, ale wersja II może być używana w starszych Es, ponieważ wersja I została wycofana* Wydaje mi się to bardzo podobne do ATF... ale dyferencjały są drogie i nie chcę ryzykować. Możesz poszukać alternatywnego produktu, jeśli chcesz, ale go nie ma, więc po prostu się z tym pogódź i daj 15 $ lokalnemu dealerowi Hondy. Możesz chcieć zdobyć wymienne podkładki uszczelniające, gdy tam będziesz. Pominąłem je, ponieważ jestem takim buntownikiem.
Zaczynamy...
Tak to wygląda pod Twoim E... patrząc do przodu:
To tylny dyferencjał, widok od wewnątrz lewego tylnego koła:
Zwróć uwagę na dwa korki, górny i dolny.
Do poluzowania korków potrzebny będzie klucz zapadkowy 3/8" lub podobny. Otwór kwadratowy w korku jest taki sam jak w kluczu zapadkowym, więc nie będziesz potrzebować nawet nasadki. Jeśli Twój pojazd jest starszy, możesz chcieć potraktować korki odrobiną "smaru penetrującego" (lubię CRC 3-36 lub KROIL) na chwilę przed próbą ich poluzowania.
Poluzuj najpierw korek wlewowy... górny. Nie ma sensu spuszczać płynu, jeśli nie możesz go potem uzupełnić. Mój ma zaledwie 3 lata, ale "pękły". Nie spiesz się i bądź gotowy na użycie kreatywnego języka, jeśli Twój klucz zapadkowy jest krótki.
Poluzuj i wyjmij dolny korek (spustowy). To, co się stanie dalej, nie jest wielkim zaskoczeniem... czerwony płyn kapie do miski. Jeśli używasz ramp, możesz chcieć zjechać z ramp, aby pojazd był wypoziomowany dla najlepszego drenażu.
Tak wyglądają korki po wyjęciu... zwróć uwagę na kwadratowy napęd 3/8" i (aluminiową?) podkładkę uszczelniającą:
(FWIW... Słyszałem, że miały 20 mm... ale zmierzyłem je na 19 mm z podziałką 1,25... bardzo dziwny rozmiar)
Teraz, gdy cały płyn jest na zewnątrz, musisz wlać trochę z powrotem...
Wymień dolny korek. Oczyść go i dokręć ładnie i mocno. Zobacz instrukcję serwisową, aby uzyskać odpowiednie specyfikacje momentu obrotowego. Użyłem "Farmer's Torqure Wrench" ustawionego na "dwa chrząknięcia". Pamiętaj, co zawsze mówiła moja mama... "mocno to mocno, za mocno to zepsute."
Edycja - Oficjalne specyfikacje momentu obrotowego:
W moim przypadku wąż dobrze pasował do dyferencjału i przymocowałem lejek trytytkami do drzwiczek wlewu paliwa, aby nie rozlać zbyt wiele.
Po wlaniu 1,1 kwarty płynu do lejka (lub pompy), wymień korek wlewowy i upewnij się, że jest dokręcony. Możesz go zostawić luźny (lub w ogóle nie instalować) jak w typowym miejscu Quickie-Lube, ale będziesz chciał go dokręcić, jeśli w ogóle zależy Ci na swoim Elemencie. (35 stóp/lbs jak korek spustowy)
Wytrzyj, posprzątaj... i baw się dobrze.
Za mniej niż 20 $ (w tym lejek i wąż) właśnie zaoszczędziłeś sobie mnóstwo kłopotów. Jest to łatwiejsze niż wymiana oleju i należy to robić tylko co 30 000 mil lub więcej. Tak, Twoja instrukcja mówi co innego... ale dyferencjały są drogie, a odrobina konserwacji zapobiegawczej przynosi wiele korzyści.
Powodzenia, dobrej zabawy... staraj się nie wykłuć oka.
Will
Słowa kluczowe: szlifowanie wibracje wiązanie zakręty ciasny zakręt parkowanie hałas tarcia
Jeśli Twój samochód wydaje dziwne, dudniące, wibracyjne dźwięki podczas ciasnych zakrętów... prawdopodobnie musisz wymienić płyn w dyferencjale. Może się wydawać, że wibracje lub hałas dochodzą z przodu lub układu kierowniczego, ale posłuchaj uważnie i zobacz, co możesz poczuć w kierownicy i/lub na siedzeniu. Jest to powszechne w garażach, na parkingach i bardzo ciasnych zakrętach przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z podjazdów. Jeśli czujesz lub słyszysz te wibracje, pomrukiwanie, jęczenie, wiążący hałas, powinieneś wymienić płyn w tylnym dyferencjale. Honda wciąż zmienia interwał konserwacji, ale wielu właścicieli zgłasza problemy po około 30 000 milach.
słowa kluczowe do wyszukiwania: dudnienie wibracje dyferencjał dyferencjał tylny podwójna pompa II płyn przód tył vibe
Poniżej znajduje się kilka instrukcji i zdjęć dla każdego, kto jest zainteresowany tym, co wiąże się z wymianą "płynu pompy dyferencjału" w Element (lub CR-V)
Po pierwsze... Nie jestem mechanikiem... ani nie gram w niego w telewizji. Bądź bezpieczny... noś okulary ochronne, zaciągnij hamulec postojowy i użyj klinu pod koło oraz kremu z filtrem i prezerwatywy. Te informacje są bezpłatne... i dostajesz to, za co płacisz, więc zaczynamy...
Potrzebujesz tylko kilku podstawowych narzędzi:
1. Klucz zapadkowy 3/8" do poluzowania i dokręcania korków.
2. Miska spustowa... nic wymyślnego, po prostu musi pomieścić 1,1 kwarty.
3. Pompa lub lejek... musisz dostać nowy płyn do dyferencjału.
4. Możesz chcieć postawić pojazd na rampach, aby ułatwić dostęp i/lub użyć jakiegoś rodzaju podkładki, aby ułatwić wsuwanie się pod samochód.
Potrzebujesz 1,1 kwarty Honda "Dual Pump Fluid... licz na około 7 $ za kwartę. *Uwaga - zostało to zastąpione przez "Dual Pump II", nie powinieneś mieszać tych dwóch płynów, ale wersja II może być używana w starszych Es, ponieważ wersja I została wycofana* Wydaje mi się to bardzo podobne do ATF... ale dyferencjały są drogie i nie chcę ryzykować. Możesz poszukać alternatywnego produktu, jeśli chcesz, ale go nie ma, więc po prostu się z tym pogódź i daj 15 $ lokalnemu dealerowi Hondy. Możesz chcieć zdobyć wymienne podkładki uszczelniające, gdy tam będziesz. Pominąłem je, ponieważ jestem takim buntownikiem.
Zaczynamy...
Tak to wygląda pod Twoim E... patrząc do przodu:
To tylny dyferencjał, widok od wewnątrz lewego tylnego koła:
Zwróć uwagę na dwa korki, górny i dolny.
Do poluzowania korków potrzebny będzie klucz zapadkowy 3/8" lub podobny. Otwór kwadratowy w korku jest taki sam jak w kluczu zapadkowym, więc nie będziesz potrzebować nawet nasadki. Jeśli Twój pojazd jest starszy, możesz chcieć potraktować korki odrobiną "smaru penetrującego" (lubię CRC 3-36 lub KROIL) na chwilę przed próbą ich poluzowania.
Poluzuj najpierw korek wlewowy... górny. Nie ma sensu spuszczać płynu, jeśli nie możesz go potem uzupełnić. Mój ma zaledwie 3 lata, ale "pękły". Nie spiesz się i bądź gotowy na użycie kreatywnego języka, jeśli Twój klucz zapadkowy jest krótki.
Poluzuj i wyjmij dolny korek (spustowy). To, co się stanie dalej, nie jest wielkim zaskoczeniem... czerwony płyn kapie do miski. Jeśli używasz ramp, możesz chcieć zjechać z ramp, aby pojazd był wypoziomowany dla najlepszego drenażu.
Tak wyglądają korki po wyjęciu... zwróć uwagę na kwadratowy napęd 3/8" i (aluminiową?) podkładkę uszczelniającą:
(FWIW... Słyszałem, że miały 20 mm... ale zmierzyłem je na 19 mm z podziałką 1,25... bardzo dziwny rozmiar)
Teraz, gdy cały płyn jest na zewnątrz, musisz wlać trochę z powrotem...
Wymień dolny korek. Oczyść go i dokręć ładnie i mocno. Zobacz instrukcję serwisową, aby uzyskać odpowiednie specyfikacje momentu obrotowego. Użyłem "Farmer's Torqure Wrench" ustawionego na "dwa chrząknięcia". Pamiętaj, co zawsze mówiła moja mama... "mocno to mocno, za mocno to zepsute."
Edycja - Oficjalne specyfikacje momentu obrotowego:
Możesz użyć jakiejś pompy (jak ta, którą zostawiłem w pracy) lub lejka i węża, aby wymienić płyn. Użyłem zacisku do węża, aby przymocować kawałek rurki winylowej (½" ID x 5/8" OD) do lejka i poprowadziłem wąż wokół tylnego koła i wzdłuż osi do dyferencjału.
W moim przypadku wąż dobrze pasował do dyferencjału i przymocowałem lejek trytytkami do drzwiczek wlewu paliwa, aby nie rozlać zbyt wiele.
Po wlaniu 1,1 kwarty płynu do lejka (lub pompy), wymień korek wlewowy i upewnij się, że jest dokręcony. Możesz go zostawić luźny (lub w ogóle nie instalować) jak w typowym miejscu Quickie-Lube, ale będziesz chciał go dokręcić, jeśli w ogóle zależy Ci na swoim Elemencie. (35 stóp/lbs jak korek spustowy)
Wytrzyj, posprzątaj... i baw się dobrze.
Za mniej niż 20 $ (w tym lejek i wąż) właśnie zaoszczędziłeś sobie mnóstwo kłopotów. Jest to łatwiejsze niż wymiana oleju i należy to robić tylko co 30 000 mil lub więcej. Tak, Twoja instrukcja mówi co innego... ale dyferencjały są drogie, a odrobina konserwacji zapobiegawczej przynosi wiele korzyści.
Powodzenia, dobrej zabawy... staraj się nie wykłuć oka.
Will
Słowa kluczowe: szlifowanie wibracje wiązanie zakręty ciasny zakręt parkowanie hałas tarcia