Honda Element Owners Club banner
161 - 180 of 205 Posts
Bedankt voor het plaatsen. Een paar vragen
Gebruik je de Element Airbag?
Mijn 2005 heeft cruiseknoppen maar geen radioknoppen. Hebben alle Pilot-wielen deze?
Heb ik nog andere onderdelen van de Pilot nodig behalve het stuur?
Bedankt

Hallo allemaal,
Ik heb een supermooi leren 2005 Pilot-stuurwiel gevonden op eBay. Nooit gebruikt, dus zo goed als nieuw. Vandaag ben ik begonnen met de installatie. Accu losgekoppeld, airbag eruit gehaald en de middelste bout losgedraaid.

Aan het stuurwiel getrokken… niets. Harder getrokken, in alle richtingen, met en zonder nautische taal. Nog steeds niets. Geschikte bouten voor mijn stuurwieltrekker gehaald, ze helemaal in het stuurwiel geschroefd (zorgvuldig om de schroefdraad niet te beschadigen) en langzaam de trekker aangedraaid. Niet met veel spierkracht, gewoon voorzichtig de spanning verhoogd. Niets gevoeld, en toen beweging!

Behalve dat de beweging was dat de bouten van de trekker de schroefdraad uit het stuurwiel trokken. Magnesium is sterk, maar ook bros – blijkbaar. Er volgde meer nautische taal.

Dus ik heb het voor vanavond opgegeven en alles weer in elkaar gezet zodat ik met de auto kan rijden. Ik heb geen idee wat de volgende stap hier is. Ik heb een heel klein beetje Kroil in de spiebanen gedaan. Men zou kunnen proberen warmte toe te passen, maar ik weet niet hoe – zonder iets te vernietigen. Het lijkt er niet roestig te zijn, maar het zit er zeker op.

Misschien moet ik dit als een teken beschouwen en het zo laten. Het Pilot-stuurwiel verkopen… Maar ik zou de swap toch heel graag willen doen.

Ik zou alle input van jullie daar in de peanut gallery verwelkomen.

Hoi allemaal,
Ik heb een supermooi leren 2005 Pilot-stuurwiel gevonden op eBay. Nooit gebruikt, dus ongerept. Vandaag ben ik begonnen met de installatie. Accu losgekoppeld, airbag eruit gehaald en de centrale bout losgedraaid.

Aan het stuurwiel getrokken… niets. Harder getrokken, in alle richtingen, met en zonder nautische taal. Nog steeds niets. Geschikte bouten voor mijn stuurwieltrekker gehaald, ze helemaal in het stuurwiel geschroefd (zorgvuldig om de schroefdraad niet te kruisen) en langzaam de trekker aangedraaid. Niet met een hoop spierkracht, gewoon voorzichtig de spanning verhoogd. Niets gevoeld, en toen beweging!

Behalve dat de beweging was dat de trekkerbouten de schroefdraad uit het stuurwiel scheurden. Magnesium is sterk, maar het is ook broos – blijkbaar. Er volgde meer nautische taal.

Dus ik heb het voor vanavond opgegeven en alles weer in elkaar gezet zodat ik met de auto kan rijden. Ik heb geen idee wat de volgende stap hier is. Ik heb een heel klein beetje Kroil in de spiebanen gedaan. Je zou kunnen proberen warmte toe te passen, maar ik weet niet hoe – zonder iets te vernietigen. Het lijkt daar beneden niet roestig te zijn, maar het zit er verdomd vast.

Misschien moet ik dit als een teken beschouwen en het goed laten. Verkoop het Pilot-stuurwiel… Maar ik zou de swap nog steeds heel graag willen doen.

Ik zou alle input van jullie daar in de peanut gallery verwelkomen.
Na in het verleden een paar oem-stuurwielen te hebben verwijderd, heb ik gemerkt dat het slaan op de stuurwielrand afwisselend om 9 en 3 uur met mijn vuisten ze meestal genoeg losmaakte om ze met de hand eraf te trekken. De upgrade is de moeite zeker waard, het leren stuurwiel maakt voor mij in mijn element een groot verschil

Na in het verleden een paar oem-stuurwielen te hebben verwijderd, heb ik gemerkt dat het slaan op de stuurwielrand afwisselend om 9 en 3 uur met mijn vuisten ze meestal genoeg losmaakte om ze met de hand eraf te trekken. De upgrade is zeker de moeite waard, het lederen stuurwiel maakt voor mij een groot verschil in mijn element
Bedankt! Ik heb het behoorlijk goed geraakt, en niet maar één keer. Maar ik zal het opnieuw proberen - misschien volgend weekend. Nog steeds op zoek naar andere "mechanische" ideeën om los te maken.
Ik vraag me af of ik sprayspray kan gebruiken om de as af te koelen en te laten krimpen... Misschien zou dat werken.

Bedankt! Ik heb het behoorlijk goed geraakt, en niet maar één keer. Maar zal het opnieuw proberen - misschien volgend weekend. Nog steeds op zoek naar andere "mechanische" ideeën om los te maken.
Ik vraag me af of ik spuitstof kan gebruiken om de as af te koelen en te laten krimpen... Misschien zou dat werken.
ja probeer het eraf te wiebelen door afwisselend aan de linker- en rechterkant van het wiel te trekken, ik heb een paar stuurwielen gehad waarvan ik dacht dat ze er niet af zouden gaan, maar uiteindelijk lukte het zonder gereedschap, zelfs geen stuurwieltrekker

Draag een hockeymasker of een helm met volledig gezicht als je er zo hard aan moet trekken...tandheelkundige behandelingen kunnen duur zijn...

Doe een hockeymasker of een helm met volledig gezicht op als je er zo hard aan moet trekken....tandheelkundige behandelingen kunnen duur zijn.....
Iedereen is een komiek...:ROFLMAO: Eigenlijk laat je de bout gewoon zitten, maar 3 of 4 slagen los. Dat maakt in mijn geval niet uit - ik heb het zeldzame optionele Perma-Wheel.
Mijn spuitstofdoek is deze week aangekomen, dus ik denk dat ik zaterdag de Big Chill ga proberen...

Ik heb eigenlijk gezien dat een man een vuist en een gat door een gloednieuw zonnedak in een R56 MINI sloeg in een poging om een versnellingspook eraf te trekken om een chique aftermarket-exemplaar te installeren! Tot overmaat van ramp reed hij er zonder uitstel mee naar mijn dealer en beweerde dat er een "fabricagefout" was in het temperproces van het zonnedakglas, terwijl de auto in de hete zon geparkeerd stond.... Je kon duidelijk zien wat er gebeurd was...lol.

Ik wilde even terugkoppelen dat ik dit weekend de wielvervanging heb kunnen voltooien. Ik heb een spuitbus met stofverwijderaar gebruikt om de stuurstang echt af te koelen - de bout verwijderd, de bovenkant van de stang en rond het boutgat gespoten en de bout een paar slagen teruggeplaatst om het wiel te controleren voor het geval het eraf zou vliegen bij het trekken. Het kostte een paar pogingen, maar uiteindelijk kwam het wiel los en kwam het eraf. Geen dramatische knal of iets dergelijks - ik merkte gewoon dat het loskwam. Eén waarschuwing: wees voorzichtig met de spray, want deze is serieus koud en verbrandt je huid als je wordt bespat. Ik was ook behoorlijk voorzichtig om de spray alleen op de stalen as en niet op enig deel van het wiel of de naaf te richten.

Alles zonder problemen overgezet naar het lederen wiel, zonder gedoe, zonder drama. Ik heb een beetje anti-seize gebruikt op de conus en de spiebanen voordat ik het wiel terugplaatste en de bout weer aandraaide. Als het wiel niet zo hardnekkig was geweest, zou het een project van een half uur zijn geweest. Over het algemeen tevreden met het resultaat.

Ik wilde even terugmelden dat ik de wielvervanging dit weekend heb kunnen voltooien. Ik heb een spuitbus met perslucht gebruikt om de stuurstang echt af te koelen - de bout verwijderd, de bovenkant van de stang en rond het boutgat bespoten, en de bout een paar slagen teruggeplaatst om het wiel te controleren voor het geval het eraf zou vliegen bij het trekken. Het kostte een paar pogingen, maar uiteindelijk kwam het wiel los en kwam het eraf. Geen dramatische knal of iets dergelijks - ik merkte gewoon dat het loskwam. Eén waarschuwing: je moet oppassen met de spray, want die is serieus koud en verbrandt je huid als je wordt bespat. Ik was ook behoorlijk voorzichtig om de spray alleen op de stalen as en niet op enig deel van het wiel of de naaf te richten.

Alles zonder problemen overgezet naar het leren stuurwiel, zonder gedoe, zonder drama. Ik heb een beetje anti-seize op de conus en de spiebanen gebruikt voordat ik het wiel opnieuw monteerde en de bout weer vastdraaide. Als het wiel niet zo hardnekkig was geweest, zou het een project van een half uur zijn geweest. Over het algemeen tevreden met het resultaat.
Goed gedaan, laten we wat foto's van het nieuwe wiel zien

161 - 180 of 205 Posts