Honda Element Owners Club banner
21 - 40 of 52 Posts
Dit is gisteren met de mijne gebeurd nadat ik over een kuil reed. Wat hebben alle anderen gedaan? Afgedankt? Verder is de auto zo goed als nieuw en rijdt hij geweldig. Vreemd genoeg in november door de keuring gekomen, zelfs toen ik naar roest aan de onderkant vroeg.

Dit is gisteren met de mijne gebeurd nadat ik over een kuil reed. Wat hebben alle anderen gedaan? Afgedankt? Verder is de auto in principe in perfecte staat en rijdt hij geweldig. Vreemd genoeg in november door de keuring gekomen, zelfs toen ik naar roest aan de onderkant vroeg. View attachment 225597
Wat echt fout is... Iemand heeft dit geĂŻnspecteerd en goedgekeurd. We doen hier geen staatstests, maar als dat op mijn brug zou staan voor welk type werk dan ook, zou ik de klus weigeren. Ik wil geen rechtszaak aan mijn broek.

Wat echt fout is... Iemand heeft dit geĂŻnspecteerd en goedgekeurd. We doen hier geen staatinspecties, maar als dat op mijn brug zou staan voor welk type werk dan ook, zou ik de klus weigeren. Ik wil geen rechtszaak aan mijn broek.
Mijn monteur, dezelfde die de veiligheidsinspectie deed, heeft ook een paar maanden daarvoor mijn hele voorwielophanging en wiellagers vernieuwd en ik heb meerdere keren gezegd dat ik merkte dat de onderkant roestig is, vooral achteraan en op welk punt ik gewoon mijn verlies moet nemen en moet stoppen met geld in deze auto te steken. Hij zei gewoon dat de roest typisch was voor een auto van die leeftijd en in principe prima. Ik denk dat mijn intuĂŻtie iets anders zei, maar ik werk niet de hele dag aan auto's, dus ik vertrouwde hem gewoon.

Het meeste van mijn rijden is snelwegrijden in NYC met collega's, dus ik ben blij dat dit gebeurde toen ik alleen in mijn buurt was en gewoon op zoek was naar een parkeerplaats. Moet ik mijn monteur hierop aanspreken? Ik heb vorig najaar een hoop geld in de auto gestoken: ophanging, banden, wielen, remmen... Ik heb het gevoel dat iemand dat tijdens een van die reparaties en op zijn minst de veiligheidsinspectie had moeten opmerken. Er staat niets over op het rapport.

Mijn monteur, dezelfde die de veiligheidsinspectie deed, heeft ook een paar maanden eerder mijn hele voorwielophanging en wiellagers vernieuwd en ik heb meerdere keren gezegd dat ik merkte dat de onderkant roestig is, vooral achterin en op welk punt ik gewoon mijn verlies moet nemen en moet stoppen met geld in deze auto te steken. Hij zei gewoon dat de roest typisch was voor een auto van die leeftijd en in principe prima. Ik denk dat mijn intuĂŻtie iets anders zei, maar ik werk niet de hele dag aan auto's, dus ik vertrouwde hem gewoon.

Het meeste van mijn rijden is snelwegrijden in NYC met collega's, dus ik ben blij dat dit gebeurde toen ik alleen in mijn buurt was en gewoon op zoek was naar een parkeerplaats. Moet ik mijn monteur hierop aanspreken? Ik heb vorig najaar een hoop geld in de auto gestoken: ophanging, banden, wielen, remmen... Ik heb het gevoel dat iemand dat had moeten opmerken tijdens een van die reparaties, en op zijn minst de veiligheidsinspectie. Er staat niets over in het rapport.
Ik zou een meer betrouwbare monteur zoeken. Als er een ongeluk met lichamelijk letsel was geweest, zou hij tot over zijn oren in juridische problemen zitten. Je hebt deze keer geluk.

• Like
Reactions: Eli1
Mijn Element uit 2008 heeft corrosie op de achterste draagarm van de ophanging aan de bestuurderszijde. De auto is onveilig om mee te rijden en kan niet worden gerepareerd. Het voertuig is total loss. Ik merkte dat een paar jaar geleden verschillende eigenaren op dit forum hetzelfde probleem hadden gepost.

Honda heeft Elements in Canada teruggeroepen voor dit probleem. Het bijgevoegde bestand beschrijft de Canadese terugroepactie. Honda heeft CRV's in de VS teruggeroepen voor dit probleem als het voertuig werd gebruikt in noordelijke staten die zout op de wegen gebruiken tijdens de wintermaanden (NTSB-campagne # 23V-22800). CRV's en Elements delen dezelfde ophangingsonderdelen. Met name de achterste draagarmen van de ophanging zijn identieke onderdelen.

Dit deel van de ophanging heeft de mogelijkheid om modder, vocht en strooizout vast te houden, wat resulteert in catastrofale corrosie. Honda erkent, via de hierboven genoemde terugroepacties, dat de corrosieproblemen zo ernstig kunnen zijn dat de draagarm los kan komen van de carrosserie, wat leidt tot verlies van controle over het voertuig en het risico op een ongeval vergroot.

Ik heb eerst het hoofdkantoor van Honda gebeld en een klacht ingediend bij de klantenservice. Ik werd geĂŻnformeerd dat de terugroepactie geen Elements in de Verenigde Staten omvatte. De klantenservice kon niets anders doen, zeiden ze.

Vervolgens belde ik de juridische afdeling van Honda (310-781-4961). Ik verzocht Honda om de huidige terugroepactie van CRV's uit te breiden naar Elements voor de modeljaren die getroffen zijn. De vertegenwoordiger van de juridische afdeling vertelde me dat ze dit zullen onderzoeken en aan het einde van de week contact met me zullen opnemen.

Ik heb ook de NTSB gebeld en een klacht ingediend. Het nummer voor de Vehicle Safety Hotline is 888-327-4236, maandag-vrijdag 8.00-20.00 uur ET. De e-mail is vsh@dot.gov. Mijn klacht wordt nu door de NTSB onderzocht.

Ik zal dit forum laten weten wat er met mijn probleem gebeurt. Hebben andere Element-eigenaren dit corrosieprobleem ervaren?

Zo ja:
1. Reageer dan op dit forum
2. Bel de juridische afdeling van Honda
3. Dien een klacht in bij de NTSB.

Contante uitkeringen zijn opgenomen in de terugroepactiedetails voor CRV's en Canadese Elements die als total loss worden beschouwd, zoals de mijne. Ik koester nog wat hoop, maar ik begrijp ook dat deze strijd zal zijn als het beklimmen van een berg.

Bedankt,

Mike Evenson
La Crosse, Wisconsin
Momenteel heb ik hiermee te maken en Honda doet niets, negeert zelfs alle problemen. Ik zou graag een grote class action rechtszaak willen starten. En ik wil dit gesprek graag per e-mail met u voortzetten.

Ik heb dit draadje net gevonden nadat ik had gepost over de aanstaande dood door roest van mijn 03 Element, omdat ik precies dit probleem vond. Ik neem aan dat dit gekwalificeerd kan worden als weggeroest:
View attachment 224060

Ik ben bereid de hotline te bellen - wat voor info hebben ze nodig?
Defecte achterste draagarm door corrosie. VIN #

Ik heb de mijne net gerepareerd.
Bedankt voor het plaatsen.

Het is een beetje moeilijk om de voortgang te volgen. Kunt u elke stap in meer detail uitleggen?

Een video zou ook geweldig zijn!

Dit is een reparatie die hier door velen nodig is.

Nogmaals bedankt!

Iemand zou die onderdelen als een kit voor iedereen moeten maken. Ik begrijp dat je moet snijden tot je vast metaal vindt om aan te lassen, maar het zou oversized gemaakt kunnen worden om op maat te knippen
Probleem met roest, het is overal. Twijfelachtig dat een reparatieset voor één maat geschikt zou zijn. De foto's hier, de rest van de carrosserie is roestig en korrelig, de kosten niet waard.

Probleem met roest, het is overal. Twijfelachtig dat een reparatieset voor één maat geschikt zou zijn. De foto's van de exemplaren hier, de rest van de carrosserie is roestig en korstig, de kosten niet waard.
Eens. Het lijkt erop dat er een paar gered zouden kunnen worden met een inlas-kit. Daarom zei ik "op maat snijden". Waarschijnlijk zou het voor de meesten gewoon een uitbreiding zijn van wat uiteindelijk gewoon te ver weg zal zijn.

Ik zal proberen een betere uitwerking te maken, of misschien een video, van mijn stappenplan. Dat kost me wel wat tijd, dus wees geduldig. Ik ben nooit goed geweest in het documenteren van waar ik mee bezig ben (anders was ik waarschijnlijk al een YouTube-sensatie geweest, lol), maar ik heb uiteindelijk wel een flink aantal foto's van dit project gemaakt. Wat de kosten betreft, ik heb hier ongeveer $8 aan staal voor gebruikt. Ik ben niet geweldig in lassen, maar ik heb wel een lasapparaat (dat ik een paar jaar geleden kocht toen de kat van mijn Element werd gestolen), een slijpmachine, een lintzaag, een kolomboormachine en een hamer. Ik heb meer lef dan geld, dus dit was mijn oplossing.

Bedankt voor het plaatsen.

Het is een beetje moeilijk om de voortgang te volgen. Kunt u elke stap in meer detail uitleggen?

Een video zou ook geweldig zijn!

Dit is een reparatie die hier door velen nodig is.

Nogmaals bedankt!
Ik heb een video gemaakt. Ik denk dat het de enige video op YouTube is van iemand die dit aan een Element repareert. Het is niet erg goed, maar hier is het.
2004 Honda Element Trailing Arm Mount Roest Reparatie

Voor zover ik begrijp van wat anderen hebben gezegd met CRV's en Canadese Element-eigenaren, zorgt Honda niet echt goed voor zijn klanten en krijgen ze niet genoeg geld om een vervangend voertuig te faciliteren.

Het is ook een trieste situatie, want als er goed voor wordt gezorgd en de onderkant regelmatig in de winter wordt afgespoten, zal dit probleem niet optreden. Extra voorzorgsmaatregelen zoals roestbescherming kunnen ook helpen. Honda had de onderkant echt beter moeten schilderen, en het probleem zou zijn verminderd.

Dat gezegd hebbende, heb ik een oplossing bedacht die het probleem zou oplossen en het Element in veel opzichten zou verbeteren. Verwijdering van de dwarsbalken voor en achter, samen met alle ophanging. Alle roestige plekken zouden worden verwijderd, delen van de structuur zouden worden verwijderd ter voorbereiding op het paren met een gemodificeerd Suzuki Samurai-frame dat zou worden uitgerust met een Trail Tough Trail Slayer-spiraalveersysteem dat zou passen bij rechte Toyota-assen voor en achter, passend bij de wielbasis van de Element en voor lift en ondersteuning voor 35-inch banden. De K24 zou in de lengterichting op het Samurai-frame worden gemonteerd, met behulp van een adapter om deze aan te passen aan verschillende transmissieopties die zich zouden aanpassen aan een Toyota-verdeelbak, die vervolgens zou worden bevestigd aan aandrijfassen die verbinding maken met de assen. Een exoskelet zou worden toegevoegd om de carrosserie te versterken en de bescherming tegen omrollen te vergroten.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede kandidaat om de eerste hiervan te bouwen. De modificatie zou niet alleen roestige Elements van de zekere dood redden. Het zou ze echt transformeren in een ultieme versie van het Element. Afhankelijk van hoe gek de klant ermee wil worden, zou de conversie beginnen bij $ 15.000.
Ik was op zoek naar de datum van 1 april op je bericht...

Ik zocht naar de datum van 1 april in je bericht...
Ik maak helemaal geen grapje. Ik heb zelfs momenteel een donorvoertuig dat ik aan het demonteren ben, en hoe meer ik eraan werk, hoe meer het erop lijkt dat het deze aanpassingen echt goed zou kunnen verdragen. Ik heb het goedkoop gekregen met een roestige draagarmbevestiging. Helaas kon de verkoper me geen titel bezorgen, dus ik zal deze niet ombouwen met een starre as.

Ook, hoe meer ik hierover heb nagedacht, en na het bekijken van de huidige prijs en beschikbaarheid van Toyota-assen. Ik denk dat een beter idee Ford 05+ SuperDuty-assen zijn. Je kunt complete vrachtwagens met een kapotte motor vrij goedkoop vinden. Verkort het frame, pas het aan een Element-carrosserie aan en installeer de aandrijflijn van je keuze. Ik zal op een gegeven moment een Element met starre as bouwen, en misschien zelfs meerdere als mensen het idee net zo leuk vinden als ik denk dat ze zouden kunnen.

Ik heb dit draadje net gevonden nadat ik een vraag had gesteld over de mogelijkheid om een onderdeel te kopen om het geroeste gedeelte te vervangen waar de draagarm aan het frame bevestigd is. @coolcat, deze foto's zijn super nuttig en het lijkt er zeker op dat het antwoord op mijn vraag "nee, er is geen onderdeel" is en dat we het zelf zullen moeten maken en opbouwen. Bedankt voor het plaatsen ervan, en als je ooit de kans hebt om een video te maken, sta ik ook in de rij om hem te bekijken.

Ik heb deze thread net gevonden nadat ik een vraag had gesteld over de mogelijkheid om een onderdeel te kopen om het geroeste gedeelte te vervangen waar de draagarm aan het frame vastzit. @coolcat, deze foto's zijn super nuttig en het lijkt er zeker op dat het antwoord op mijn vraag "nee, er is geen onderdeel" is en dat we het zelf moeten maken en opbouwen. Bedankt voor het plaatsen ervan, en als je ooit de kans hebt om een video te maken, sta ik ook in de rij om hem te bekijken.
Hij heeft een video gemaakt! Hier is het

21 - 40 of 52 Posts