Honda Element Owners Club banner

Honda Element Kopersgids - Roestinspectie

31K views 36 replies 15 participants last post by  bigred05  
#1 ·
Een van de belangrijkste onderdelen van een pre-aankoopinspectie is een beoordeling van de onderkant op roest; met name een E die aanzienlijk veel tijd heeft doorgebracht in gebieden die zout op de weg gebruiken in de winter. Het meest kwetsbare gebied is de voorste bevestiging van de achterste onderste draagarm, gevolgd door de dorpels en de achterste bumperbalk. Dit is een compilatie van gebieden die moeten worden geĂŻnspecteerd op roest (sommige zijn toegankelijker dan andere).
Opmerking: Dit is een work in progress, de volgende secties worden gevuld met een beschrijving van het gebied en foto's van roestschade vergeleken met niet-beschadigde foto's (indien mogelijk).
Achterste onderste draagarm bevestigingspunten

Achterste veer bovenste zitting

Dorpel en frameboxen

Basis van A-stijl

Basis van B-stijl

Achterste bumperbalk

Achterste bumperbevestigingen

Motorruimte frameboxen

Onderste rand van de deuren

Voorruitframe

#2 · (Edited)
Bevestigingspunten van de onderste draagarm achter

Dit is een extreem geval waarin de voorste bevestiging voor de linker achterste onderste draagarm zo erg is weggeroest dat deze uit de carrosserie is gescheurd. Als een Element dit punt bereikt, is het alleen nog goed voor onderdelen.

#4 · (Edited)
Rocker Box en Frame Boxes

Deze zijn nauw verwant aan de achterste onderste draagarmbevestiging; roest op de rocker boxes kan worden verborgen door de rocker covers.
Image
Image

Van onderaf gezien (vloergedeelte uit het voertuig gesneden)
Image

Framebox net voor het reservewiel.
Image

Attachments

#31 ·
Rocker Box and Frame Boxes
Iemand ooit een verroeste knelnaad onder de vloer gerepareerd waar je je krik aan vastmaakt? Vraagt niet of het slim is. Vraagt hoeveel moeite het was.

Bijvoorbeeld, vond dit op reddit:

Snijd alles weg wat roestig is en fabriceer/las nieuwe stukken staal. Zeer tijdrovend om de originele structuren na te maken, er zijn meestal twee of drie lagen in deze naad waar het binnenste en buitenste rockerpaneel aan elkaar zijn bevestigd. Er zijn meestal een paar tussenliggende verstevigingspanelen in het rockergebied...het kan behoorlijk complex worden.
Ik vraag me wel af of de [biggest] lokale laswinkel zoiets zou willen doen, maar wilde eerst even informeren om de verwachtingen te bepalen als iemand het succesvol heeft geprobeerd.

(Ik bedoel, voordat de sluizen opengaan, ben ik het ermee eens. Ik denk dat dit conventioneel het beste advies is: "het is waarschijnlijk niet de moeite waard om te repareren. Probeer gewoon het maximale uit deze auto te halen, verkoop hem dan en koop een andere. Misschien een goede onderdelenauto. Als je er erg aan gehecht bent, kun je hem laten restaureren, maar het zal financieel niet de moeite waard zijn" -- rijd ermee tot je klaar bent voor iets anders of er iets misgaat, en geef het dan op. Man, zout is kwaadaardig. 🤨)

#5 · (Edited)
Basis van A-stijl en B-stijlen

Dit is een deel van de reden waarom je je Element niet wilt "afspuiten". Het water loopt naar de randen van de vloer en komt eronder terecht. Je zou de dorpelpanelen moeten verwijderen en de randen van de vloer moeten optillen om dit te inspecteren.

A-stijlen
Image
Image

B-stijlen
Image
Image

#6 · (Edited)
Achterbumperbalk

De achterbumperbalk kan van onderaf worden geĂŻnspecteerd - meestal is de voorkant en de onderkant de plek waar het begint door te roesten. De balk is relatief eenvoudig te vervangen, ervan uitgaande dat de vier bevestigingsmoeren loskomen.

Image
Image

Image
Image

Bekijk ook het dunne plaatstaal waar de bovenkant van de bumper in glijdt. Til de klep op tussen de vloer en de achterklep.

Image

Image

#7 · (Edited)
Motorruimte frameboxen

Ik heb geen close-ups gemaakt. Het gebied waar de framebox uitsteekt vanaf de onderkant van het schutbord is gevoelig voor roest, omdat (IMHO) de nabijheid van de openingen voor de spoorstangen het mogelijk maakt dat vuil van de wielkasten zich ophoopt rond de bevestigingen voor het stuurhuis.

#20 ·
Voorruitframe Dit zou een lastige reparatie zijn vanwege de structurele balk onder het dak aan de voorkant en de verbinding met de A-stijlen. View attachment 218248 View attachment 218249 Foto's van een intact gedeelte van het dak aan de bovenkant van de voorruit: View attachment 218355 View attachment 218356
Ik woon in Florida en heb geen overdekte parkeerplaats, dus mijn voertuig staat vaak in de regen. Voordat ik van achteren werd aangereden en total loss werd verklaard, probeerde ik de voorruit in mijn Element te laten vervangen en de monteur zei dat hij het niet kon doen omdat hij het had gecontroleerd en dacht dat er waarschijnlijk roest zat onder de bovenrand van de voorruit, en dat ik daar eerst iets aan moest laten doen. Nu ik op zoek ben naar een ander Element, wat zou ik in de toekomst kunnen doen om te voorkomen dat deze plek gaat roesten?

#10 · (Edited)
Ophanging

De voorste motor-/transmissiedrager kan behoorlijk wat roest vertonen; let ook op het carter - ik heb er een paar gezien die eruitzien alsof ze op het punt staan ​​door te roesten. De onderste draagarmen zijn ook gevoelig voor roest.

Image

De achterwielophanging is, meer dan de voorkant, gevoelig voor roest. De bouten van de achterste stabilisatorstangbeugel grijpen vast en hebben de neiging om af te breken bij het verwijderen ervan. De spoorafstellers in de onderste draagarmen grijpen vast. De onderste veerpootbouten hebben de neiging om vast te grijpen in de integrale moer aan de onderkant van de veerpoot.

Image

#11 ·
Bedankt fleetwood voor de foto's van alles wat is opgesneden! Ik zag de clipgaten voor de dorpelplaten en besloot wat fluid film in te spuiten met hun sproeibuis/mondstuk. Supergemakkelijk om de dorpelplaten omhoog te klappen en in de verste hoeken te komen. Ik hoop dat dit de roest tot een minimum beperkt. Een paar jaar geleden heb ik in de onderste draagarmsteunen gespoten, er zitten gaten in de vloer.
Zijn je nog andere roestgevoelige carrosseriegebieden opgevallen, waar je in zou kunnen spuiten?

• Like
Reactions: te1966
#12 ·
Bedankt fleetwood voor de foto's van alles wat is opgesneden! Ik merkte de clipgaten voor de dorpelplaten op en besloot wat fluid film in te spuiten met hun sproeibuis/mondstuk. Supergemakkelijk om de dorpelplaten omhoog te klappen en in de verste hoeken te komen. Ik hoop dat dit de roest tot een minimum beperkt. Een paar jaar geleden heb ik in de onderste draagarmsteunen gespoten, er zitten gaten in de vloerpan.
Zijn er nog andere roestgevoelige carrosseriegebieden die je hebt opgemerkt, waar je in zou kunnen spuiten?
Dus ik heb net een '05 AWD MT opgehaald, en een groot deel van de aankoopbeslissing werd geĂŻnformeerd door deze thread, en het feit dat mijn vrij hoge kilometerstand E er van onderen heel, heel schoon uitzag. Slechts zeer lichte roest, met veel vloergebieden nog steeds verfbeschermd. En hoewel hij in de winter in Ohio wordt gereden, wil ik hem zo veel mogelijk zo houden.

Ik gebruik vaak Fluid Film op andere voertuigen/apparatuur, maar moet ik op de E eerst een staalborstel gebruiken en een roestomvormer gebruiken, of direct naar FF weken? (Ik weet ook niet zeker hoe lang het mooie weer hier nog aanhoudt.) FF zegt dat je het jaarlijks moet vernieuwen, dus betekent dat dat het 'weg' genoeg is om binnen een jaar overheen te schilderen? Of zijn commerciële processen, zoals "Ziebart" de juiste weg?

Ik denk dat ik uit de buurt wil blijven van epoxyproducten omdat ze toekomstige problemen zouden kunnen verbergen terwijl ze beschermen. Heb ze nog niet eerder gebruikt (POR-15 en dergelijke.)

"Chip"

#14 ·
Ik ben van plan een 06 element te kopen en ik vraag me af of dit een redelijke hoeveelheid roest is voor iets met 100k mijl. Bedankt voor je hulp!

Attachments

#17 ·
Geweldige foto's! Bedankt Fleetwood! Ik probeer te leren!! Waardeer alle hulp hier! Ondertussen bekijk ik een 2016 Toyota Highlander Hybrid om te kopen, en heb deze foto gemaakt van onder de achterkant van de auto rond het niveau van de as. Wat is dit roestige onderdeel, en moet ik weglopen? Hij heeft 41k mijl, alle olieverversingen, maar is sinds de oorspronkelijke aankoop meerdere keren van San Francisco naar Utah en terug gereden. Die verdomde zoute wegen. Ik ben zo verwend met CA-auto's... Mijn 2010 Element heeft geen roest! Hoe dan ook, alle hulp wordt zeer gewaardeerd.
Image
Image

#25 ·
Ik wist dat de TRA-steunen een probleemgebied waren, dus ik heb ze bekeken. De bestuurderskant is een beetje roestig, maar nog lang niet fataal.

Ik denk dat dit een eenvoudige reparatie wordt. De plek is niet zichtbaar (hij wordt bedekt door de spatbordvoering) en hij is redelijk lokaal. Een beetje snijden en slijpen moet het oplossen. Buig een beetje plaatmetaal en las het er direct overheen. Er zitten een paar gaten precies daar, het zal gemakkelijk zijn om erin te komen met wat spuitschmutz om de achterkant af te dichten. Rustoleum aan de voorkant. Klaar.

#26 ·
Ik wist dat de TRA-steunen een probleemgebied waren, dus ik heb ernaar gekeken. De bestuurderskant is een beetje roestig, maar nog lang niet fataal.

Ik denk dat dit een gemakkelijke reparatie wordt. De plek is niet zichtbaar (hij is bedekt door de spatbordvoering) en hij is vrij lokaal. Een beetje snijden en slijpen moet het oplossen. Buig een beetje plaatmetaal en las het er direct overheen. Er zitten een paar gaten, het zal gemakkelijk zijn om erin te komen met wat spuitschmutz om de achterkant af te dichten. Rustoleum aan de voorkant. Klaar.
Fijn om dat te horen! :)

Het is echt vreemd dat het zo erg is; maar alleen op die ene plek! De omgeving ziet er echt schoon uit.

This post has been deleted
#29 ·
Ik woon altijd in het westen en kan alleen maar lachen om deze foto's. Realistisch gezien zouden jullie er allemaal beter aan doen om een auto aan de westkust te kopen en deze voor ongeveer $1000 naar het oosten te laten verschepen. In het westen. Elke roest, zelfs oppervlakteroest, doet een voertuig in de categorie onverkoopbaar vallen! Hier bestaat er niet zoiets als "acceptabel roestniveau". Ik durf te wedden dat ik al mijn oudere voertuigen terug naar het oosten zou kunnen brengen en er meteen 20% plus premie voor zou krijgen, alleen al omdat ze roestvrij zijn.

#32 ·
Hoe geavanceerd of problematisch is deze hoeveelheid roest op een auto uit 2005? Uiteraard niet ideaal, maar het heeft geen problemen veroorzaakt en het lijkt erop dat het met een roestpreventiebehandeling en/of een verhuizing naar een drogere/zoutvrije omgeving niet verder zou vorderen of problemen zou veroorzaken.

Attachments

#34 ·
Hoe geavanceerd of problematisch is deze hoeveelheid roest op een 2005? Uiteraard niet ideaal, maar het heeft geen problemen veroorzaakt en het lijkt erop dat het met een roestpreventiebehandeling en/of een verhuizing naar een drogere/zoutvrije omgeving niet verder zou vorderen of problemen zou veroorzaken.
Als ik dit soort foto's zie, word ik echt jaloers - we zien NOOIT onderstellen in zo'n schone staat op auto's ouder dan 5 jaar hier in de roestgordel, tenzij ze zijn gecoat. Controleer gewoon de bevestiging van de achterwielophanging zoals Fleetwood zei en tik op het gebied om het te controleren om er zeker van te zijn dat het nog steeds solide is. Zorg er bij het roestbeschermen voor dat u de holtes royaal injecteert voordat u de buitenkant spuit. Op een licht geroeste auto zoals deze zou het minder dan 3 liter Fluid Film of een vergelijkbaar product moeten kosten. Roest heeft een ruwer oppervlak, dus het heeft een dikkere laag nodig om zijn werk te doen.