Honda Element Owners Club banner

Merc Racing Supercharger-build, laatst bijgewerkt op 04-11-24

113K views 215 replies 33 participants last post by  dc99  
#1 · (Edited)
Is er een manier waarop een supercharger voor de K20Z3 in onze Element zou passen met wat fabricage? Ik heb gelezen dat de K20 inlaatspruitstukbevestigingen bijna identiek zijn aan die van de K24 blokspruitstukken. Kan iemand dit bevestigen?

Ik blijf zoeken naar een supercharger voor de Element, in de hoop dat ik er ooit een zal vinden. Zoals een gebruikte Jackson Racing supercharger of Comptech header die niet meer wordt geproduceerd.... het moet er ergens zijn...

Ik wens, ik wens op een ster...

#3 · (Edited)
Dus sinds mijn eerste bericht op dit forum heb ik een winkel in het VK gemaild (zonder succes) en op Ebay gezocht naar een gebruikte Jackson Racing supercharger. Toen vertelde mijn tuner en vriend Jorge me over Merc Racing. Ze zeggen dat ze een supercharger hebben voor de K24-motoren! Je kunt ook je airconditioning behouden. Zou dit eindelijk het antwoord kunnen zijn? Weet iemand of dit simpelweg op de Element kan worden geschroefd? Zo niet, hoeveel fabricage zou er dan nodig zijn?

#4 ·
Ik hoopte echt dat meer mensen hun mening zouden geven over deze Merc Racing K24 supercharger. Ik overweeg nu mijn plan voor het vervangen van de cilinderkop opnieuw, aangezien dit ongeveer dezelfde kosten met zich mee zou brengen. Ik heb contact opgenomen met Jose Mercado van Merc Racing en hij denkt dat de supercharger prima zou moeten werken op de Element, aangezien het een K-kop is. Inmiddels is mij door een monteur verteld dat het geen goed idee is en dat mijn motorstangen misschien niet sterk genoeg zijn. Ik geloof dat iemand onlangs op ons forum in Canada zijn Element net heeft voorzien van een turbo en 350 pk levert op een standaardmotor. Deel alstublieft wat jullie allemaal denken.

#92 · (Edited)
Ik hoopte echt dat meer mensen hun mening zouden geven over deze Merc Racing K24 supercharger. Ik overweeg nu mijn plan om de cilinderkop te vervangen opnieuw, omdat het ongeveer dezelfde kosten zou hebben. Ik heb contact opgenomen met Jose Mercado van Merc Racing en hij denkt dat de supercharger prima zou moeten werken op de Element, aangezien het een k-kop is. Inmiddels is mij door een monteur verteld dat het geen goed idee is en dat mijn motorstangen misschien niet sterk genoeg zijn. Ik geloof dat iemand onlangs op ons forum in Canada zijn Element net heeft voorzien van een turbo en 350 pk levert op een standaard motor. Deel alsjeblieft wat jullie allemaal denken.
@ Alikaln

Je hebt mijn bericht (#4 van deze thread) van 9 maanden geleden opnieuw geplaatst. Er is sindsdien veel gebeurd.

#6 ·
Ik heb gehoord van het bedrijf "Rotrex", maar ik weet niet of dit op de k24 past ....

• Like
Reactions: Bobcatloader
#7 ·
#8 ·
Ja, mijn begrip van de Kraftwerks-kits is dat ze passen, maar men moet de airconditioning verwijderen. Voor mij hier in Houston, TX is dat geen optie! Ook is de Kraftwerks-kit geen drop-in kit, hij bevat geen leidingen en vereist serieuze fabricage. Wat ik leuk vind aan de Merc Racing kit is dat men zowel de airconditioning als de stuurbekrachtiging kan behouden en het lijkt erop dat er niet veel fabricage nodig is, zo niet.

#9 ·
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar een gebruikte Chevy Spark EV-motor kost $1100 op eBay en levert 400 lbs koppel.
Misschien een gebruikte Prius-accu pakken en de achterwielaandrijving naar de Chevy-motor omleiden?

Dat is $2500 aan vermogen dat ervoor zorgt dat je Civic SI-vrienden niet meer praten over hoe goed hun motor gebouwd is.

#10 · (Edited)
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar een gebruikte Chevy Spark EV-motor kost $1100 op eBay en levert 400 lbs koppel.
Misschien een gebruikte Prius-accu pakken en de achterwielaandrijving naar de Chevy-motor leiden?

Dat is $2500 van de kracht die je Civic SI-vrienden zal doen stoppen met praten over hoe sterk hun motor is
Interessant idee, maar ik geef er de voorkeur aan mijn Honda-motor en aandrijflijn te behouden. Wat me echt aanspreekt in dit bouwplan is dat ik mijn motor niet hoef te verwijderen en uit elkaar te halen. Voor zover ik weet over Merc Racing, zijn hun superchargers betrouwbaarder dan veel aangepaste turbo-opstellingen. Mijn tuner heeft me verteld dat onze k24-motoren veel vermogen aankunnen. Ik zal om financiële redenen een paar maanden moeten wachten, maar ik begin erg enthousiast te worden over dit plan. Een Merc Racing supercharger op een Element is nog nooit eerder gedaan. Ook denkt mijn tuner niet dat het zo moeilijk zal zijn om te installeren. Dus... nu begin ik een onderdelenlijst voor de supercharger samen te stellen. Ik denk dat ik een nieuwe brandstofpomp, injectoren, bougies, multiriem, 4-bar mapsensor nodig heb. Waarschijnlijk moet er ook een aangepaste uitlaatspruitstuk worden geplaatst, maar ik ben er nog steeds een beetje terughoudend in. We zullen zien of het nodig is.

#11 ·
Houd de K24a. Ik zeg alleen dat je voor ~ hetzelfde geld een hybride zou kunnen hebben.

#12 ·
Oké jongens, heb net de TVS900 Merc Racing supercharger gekocht. Mijn tuner en ik zijn zo enthousiast over deze build. Jose Mercado van Merc Racing is tot nu toe ook super bemoedigend en behulpzaam geweest bij het beantwoorden van mijn vragen. Nu moet ik geduldig zijn, want het duurt ongeveer 10-12 weken voordat ik de supercharger kit ontvang. Dit geeft me de tijd om een accessoirelijst voor de supercharger samen te stellen, zoals een verbeterde brandstofpomp, injectoren, een mapsensor, een koelvloeistof bypass plaat, extra. Ik heb daarvoor wat feedback nodig, zodat ik de juiste accessoires koop. Ik weet dat dit een beetje gek is, maar.... dit zou wel eens.... echt geweldig kunnen worden.

#13 ·
Oké jongens, heb net de TVS900 Merc Racing supercharger gekocht. Mijn tuner en ik zijn zo enthousiast over deze build. Jose Mercado van Merc Racing is tot nu toe ook super bemoedigend en behulpzaam geweest bij het beantwoorden van mijn vragen. Nu moet ik geduld hebben, want het duurt ongeveer 10-12 weken voordat ik de supercharger kit ontvang. Dit geeft me de tijd om een accessoirelijst voor de supercharger samen te stellen, zoals een verbeterde brandstofpomp, injectoren, mapsensor, koelvloeistof bypassplaat, extra. Zal wat feedback nodig hebben om vooruit te komen, zodat ik de juiste accessoires koop. Ik weet dat dit een beetje gek is, maar.... dit zou wel eens.... echt geweldig kunnen worden.

Veel succes ermee, houd ons op de hoogte.
Ik zag geen riem of katrol in de kit. Is dat extra?

#14 ·
Ik denk dat ik een katrol van standaardformaat met de kit zal krijgen, zal moeten meten en een nieuwe riem plaatsen. Het lijkt erop dat ik mogelijk ook een aftermarket beugel nodig heb om de OEM-spanner te verplaatsen, zodat alle katrollen op één lijn liggen. Ik probeer te leren door te onderzoeken wat anderen met hun Civics en RSX'en hebben gedaan.

#18 · (Edited)
Wat is er in hemelsnaam aan de hand! Ik heb dit nog niet gevolgd? Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Ik heb zelf met het idee van een supercharger gespeeld. Natuurlijk in mijn hoofd, heb de fondsen niet 🤣
Ja, ik ben een beetje nerveus. Ik zit er zo'n beetje helemaal in op dit moment en heb accessoires voor de supercharger gekocht. Heb een paar goede deals gevonden op Ebay. Ik hoop dat alles goed gaat. Mij is door de professionals verteld dat het zou moeten werken. Mijn tuner is solide en ik vertrouw hem blindelings. Het is gewoon een enorme mod. We hopen op een extra 100whp. Dat is mijn doel, dat zou me op 235 aan de wielen brengen. Ik stel me voor dat ik daar wel tevreden mee zal zijn. Een andere forumgebruiker die hier in Houston woont en een vriend is, is van plan om volledige raceheaders op zijn Element te zetten. Hij is ze momenteel aan het laten fabriceren. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. Als hij succesvol is en het niet te opzichtig is, zal ik misschien volgen. Kan me net helpen die 100whp te halen.

Attachments

#19 ·
Dus ik ben een beetje teleurgesteld. Het lijkt erop dat deze kleppendeksel die ik heb gekocht niet compatibel is met mijn Element. De man vertelde me dat hij van een Accord met een k24 kwam. De zwarte kleppendeksel mist twee belangrijke schroefgaten aan de rechterkant. Zie foto's. 😔

Attachments

#22 ·
Dus ik ben een beetje teleurgesteld. Het lijkt erop dat deze kleppendeksel die ik heb gekocht niet compatibel is met mijn Element. De man vertelde me dat hij van een Accord met een k24 kwam. De zwarte kleppendeksel mist twee belangrijke schroefgaten aan de rechterkant. Zie foto's. 😔
Hier is een lijst met voertuigen die dezelfde cilinderkopdeksel hebben geïnstalleerd
Met dank aan hondaautomotiveparts.com .

• Like
Reactions: AWD
#23 ·
Weet je zeker dat dat niet gewoon bevestigingspunten zijn voor de aircoslang? Zou niet de grootste deal zijn om een ​​kleine beugel te maken om hem vast te zetten met een tie-wrap. Ik heb zoiets voor de gaskabel op mijn CT70 haha! Het kan er nog steeds heel netjes uitzien.
Dus ik heb nog eens gekeken en ik denk dat ik er toch mee weg kan komen om die slang met tie-wraps vast te zetten. Laat je weten hoe het gaat.

#24 ·
Ik meng me over het algemeen vanaf halverwege de helling, maar je zou waarschijnlijk iets kunnen boren en tappen als je kleine hardware gebruikt en je beschikbare diepte drievoudig controleert. :oops:

#27 ·
Ik waardeer de feedback jongens. Ik heb toegegeven en net een mooi gepoedercoat ventiel gekocht met de benodigde schroefgaten. Zal een foto plaatsen zodra alles is geïnstalleerd.
Oké, hier is de nieuwe gespoten kleppendeksel met de zwarte Hybrid-peilstok, waarvan ik denk dat hij er goed bij past. De andere twee foto's zijn van de accessoires die ik verzamel voor de supercharger, en een foto van mijn E op het strand gisteravond.

Attachments

#30 ·
Ik heb dit draadje net gevonden en ben hoopvol. Ik was van plan om in de toekomst een turbo te plaatsen, maar mijn E besloot dat het tijd was voor een nieuwe motor. Ik heb geprobeerd een TSX k24a2 swap te regelen, maar kan niemand in de buurt vinden om het te doen. Ze willen het project niet. Ik heb geen tijd meer, dus ik wilde genoegen nemen met een standaard motor. Na het lezen van je draad, is dat misschien niet zo slecht. Ik ben niet op zoek naar enorme kracht, maar wil toch de berg opkomen! Nog updates over je project?

#31 · (Edited)
Ik heb dit draadje net gevonden en ben hoopvol. Ik was van plan om in de toekomst een turbo te plaatsen, maar mijn E besloot dat het tijd was voor een nieuwe motor. Ik probeerde een TSX k24a2 swap te regelen, maar kon niemand in de buurt vinden om het te doen. Ze willen het project niet. Ik heb geen tijd meer, dus ik wilde genoegen nemen met een standaard motor. Na het lezen van je draadje is dat misschien niet zo slecht. Ik ben niet op zoek naar enorme kracht, maar wil wel de berg opkomen! Zijn er updates over je project?
Ja, Jose Mercado van Merc Racing heeft eindelijk contact met me opgenomen en vertelde me dat hij mijn kit "ongeveer volgende week" zou kunnen verzenden. Hij heeft me verteld dat de installatie slechts een paar uur zou moeten duren als de monteur competent is. Ik heb een goede kerel die hand in hand gaat werken met mijn tuner om het te laten werken. Ik hoop dat ze over ongeveer een maand kunnen beginnen. Hopelijk is alles over zes tot acht weken of minder klaar. Bijgevoegd is een brandstofrail die ik in het weekend heb geïnstalleerd ter voorbereiding op de supercharger. De goedkope brandstofmeter is al kapot gegaan, dus ik heb een betere vervanging besteld. Nog steeds standaard injectoren, maar Bosch 630cc injectoren klaar om te gaan.

Image

#32 ·
Zou de MercRacing MR1320 Supercharger ook passen?
Deze supercharger wordt momenteel bij mij in de buurt aangeboden...

#33 · (Edited)
Van wat ik op de foto's kan zien, zou ik denken van wel (met aanpassing). Die kit is echter anders dan de mijne, omdat hij een oudere Magnuson-hoofdeenheid gebruikt en luchtgekoeld is. Mijn kit gebruikt een Harrop-hoofdeenheid en is watergekoeld. Houd er rekening mee dat alle Merc Racing supercharger kits momenteel uitverkocht zijn en alleen op backorder beschikbaar zijn. Dus die kit plus de meegeleverde accessoires zoals brandstofrail, gasklep en MAP-sensor is een mooie vondst. Hierbij enkele links die u wellicht nuttig vindt:

TVS Supercharger Kit FAQ's

#35 ·
Dus, net een OEM-aandrijving per kabel-gasklep naar Jose Mercado van Merc Racing gestuurd, zodat hij deze kan bestuderen en ervoor kan zorgen dat alles past. Hij kan misschien een aangepaste TB-adapter voor mijn kit maken. Blijkbaar heeft hij nog nooit eerder een Honda Element supercharged, schokkend!

#36 ·
Dus, heb net een OEM-aandrijving via kabel-gasklep naar Jose Mercado van Merc Racing gestuurd, zodat hij het kan bestuderen en ervoor kan zorgen dat alles past. Hij kan een aangepaste gasklepadapter voor mijn kit maken. Blijkbaar heeft hij nog nooit eerder een Honda Element supercharged, schokkend!
Je hebt hierover gesproken in een van mijn threads over het onderwerp, en ik ben super enthousiast om te zien dat je het gaat doen. Heb je updates? Wat zijn de kosten tot nu toe geweest?