Honda Element Owners Club banner
21 - 40 of 41 Posts
Ik ben een beetje in de war.

Mijn '04 VIN is binnen:

TSB zegt dat het defecte onderdeel nr. 38255-S5A-003 is
HondaPartNow zegt dat dat het '06 onderdeel is (oké, prima)
Ik heb mijn '04 opgezocht op een paar onderdelensites om de info van de TSB te controleren, en er staat geen onderdeelnummer vermeld op de onderdelendiagrammen, hoewel het wel op beide is afgebeeld. Meestal toont het het oude onderdeelnummer en het nieuwe vervangende onderdeelnummer...
In plaats van verschillende onderdelendiagrammen voor elk jaar te hebben, gebruikt Honda er één voor alle jaren. De TSB is waarschijnlijk een oudere. 38255-S5A-003 is de juiste eld voor alle jaren. Dit is een zeldzaam geval waarbij het vervangende onderdeel identiek is aan het defecte onderdeel.

Had wat tijd. Heb de vervanging vandaag gedaan. Snelkoppeling werkte prima.

Terzijde:
Toen ik daarna het elektrisch raam reset (ik doe dit onderdeel altijd verkeerd), merkte ik iets op. Als je de schakelaar te lang helemaal omhoog of helemaal omlaag houdt, hoor je een kleine klik van achter het deurpaneel. Ik weet dat het 2 seconden zou moeten zijn, maar ik heb het altijd gemist, DACHT dat ik het goed had gedaan, en werd dan boos als het raam helemaal niet werkte. Dus... nu weet ik dat ik niet gek ben en dat mijn deur niet "speciaal" is (alleen ik). Als ik de klik hoor... begin ik opnieuw.

Ter info: als je de passagiersschakelaar op de bestuurdersdeur gebruikt, werkt de schakelaar van het bestuurdersraam weer.

Zou dit een probleem kunnen zijn met mijn 2001 v6 accord?
Mijn symptoom is dat de volts dalen tijdens het rijden. Ik blijf denken dat het een slechte dynamo is, maar ik heb de dynamo nog niet getest. Ik heb een goede accu geïnstalleerd en de volts doen nog steeds hetzelfde. De volts dalen echt laag. Van 14,x volt naar 12,x. Het wordt willekeuriger naarmate ik ermee blijf rijden.

Vervangen en zal vanavond getest worden. Het enige was dat de nieuwe ELD niet leek te 'klikken', maar eerder naar binnen gleed. Ziet er goed uit, dus we zullen zien.

Bedankt LMntGuy1982 - hopelijk geen dimmende lichten meer.

Vervangen en zal vanavond getest worden. Het enige was dat de nieuwe ELD niet leek te "klikken" maar eerder op zijn plaats gleed. Ziet er goed uit, dus we zullen zien.

Bedankt LMntGuy1982 - ik hoop geen dimmende lichten meer.
Ik zou het opnieuw proberen voor een klik. Ik had een slechte hoek op de mijne en kreeg er geen, maar dacht dat het mijn verbeelding was. Een minuut later vanuit een andere hoek, *klik*.

Bedankt, ga nu testen. Als het niet goed zit en ELD niet werkt, wat is dan het ergste dat kan gebeuren? Ik ben niet elektrisch onderlegd, dus wil niet gestrand raken.
Ik ken de potentiële schade niet, maar beter veilig dan sorry. Het is een snelle oplossing, dus het is geen probleem om het nog eens te doen om zeker te zijn.

Natuurlijk heb je gelijk, maar ik moet naar het ziekenhuis om een familielid te bezoeken. Van wat ik heb gelezen, zou het goed moeten gaan als ik niet veel stroom nodig heb (stereo, mistlampen, enz.). Of heb ik het mis en moet ik de wegenwacht bellen?

Ik neem voor de zekerheid mijn gereedschapskist mee. Nogmaals bedankt.

Vroege '03 ELD niet vervangbaar!

Twee dagen geleden in druk, zwaar verkeer viel mijn radio uit. Keek naar mijn scangage en zag 9,8 volt. Schakelde de airco uit en de radio kwam weer aan. Herinnerde me ELD-discussies hier en vond deze thread. Kreeg onderdeelnummer en belde de dealer voor beschikbaarheid. Dealer zegt verkeerd onderdeelnummer. Ik ging naar buiten om daadwerkelijk naar de ELD in de zekeringkast onder de motorkap te kijken. De mijne is een plat bruin ding! Absoluut niets zoals op de foto's aan het begin van deze thread. Hebben '03/'04 E-bezitters de hele zekeringkast onder de motorkap moeten vervangen vanwege de symptomen die in deze thread worden beschreven? Ik ga binnenkort de aandrijfriem vervangen als eerste stap om herhaling van spanningsval te voorkomen. Riem is toch al aan vervanging toe. Ik heb een 5 maanden oude batterij van Costco die prima lijkt te zijn. Scangage toont spanning pieken op 14v en gaat op en neer van 14v naar 11,6 corresponderend met RPM. Meestal ruim boven 12v. Enige gedachten, want ik zou graag meer 13v+ metingen op de scangage willen zien. Bedankt aan allen.:?

Twee dagen geleden in druk verkeer viel mijn radio uit. Keek naar mijn scangage en zag 9,8 volt. Schakelde de airco uit en de radio kwam weer aan. Herinnerde me ELD-discussies hier en vond deze thread. Kreeg onderdeelnummer en belde de dealer voor beschikbaarheid. Dealer zegt verkeerd onderdeelnummer. Ik ging naar buiten om daadwerkelijk naar de ELD in de zekeringkast onder de motorkap te kijken. De mijne is een plat bruin ding! Absoluut niets zoals op de foto's aan het begin van deze thread. Hebben '03/'04 E-bezitters de hele zekeringkast onder de motorkap moeten vervangen vanwege de symptomen die in deze thread worden beschreven? Ik ga binnenkort de aandrijfriem vervangen als eerste stap om herhaling van spanningsval te voorkomen. Riem is toch al aan vervanging toe. Ik heb een 5 maanden oude batterij van Costco die prima lijkt te zijn. Scangage toont spanning pieken op 14v en gaat op en neer van 14v naar 11,6 overeenkomstig met RPM. Meestal ruim boven de 12v. Enige gedachten, want ik zou graag meer 13v+ metingen op de scangage willen zien. Bedankt aan iedereen.:?
Door een aantal Google-afbeeldingen van andere Honda ELD's te bekijken, lijkt het erop dat de platte stijl verwijderd en mogelijk vervangen kan worden zonder de hele zekeringkast te vervangen. Natuurlijk weet ik het niet zeker. :?Hier is een thread die interessant kan zijn voor jou en anderen en die laat zien hoe je de ELD kunt omzeilen op andere Honda-modellen die mogelijk de ELD-stijl hebben die in je vroege model Element is geïnstalleerd.http://www.stevemeadedesigns.com/board/topic/139844-how-to-eld-bypass-for-honda-civicaccordfit/

Twee dagen geleden in druk verkeer viel mijn radio uit. Keek naar mijn scangage en zag 9,8 volt. Schakelde de airco uit en de radio kwam weer aan. Herinnerde me ELD-discussies hier en vond deze thread. Kreeg onderdeelnummer en belde de dealer voor beschikbaarheid. Dealer zegt verkeerd onderdeelnummer. Ik ging naar buiten om daadwerkelijk naar de ELD in de zekeringkast onder de motorkap te kijken. De mijne is een plat bruin ding! Absoluut niets zoals op de foto's aan het begin van deze thread. Hebben '03/'04 E-bezitters de hele zekeringkast onder de motorkap moeten vervangen vanwege de symptomen die in deze thread worden beschreven? Ik ga binnenkort de aandrijfriem vervangen als eerste stap om herhaling van spanningsval te voorkomen. Riem is toch al aan vervanging toe. Ik heb een 5 maanden oude batterij van Costco die prima lijkt te zijn. Scangage toont spanning pieken op 14v en gaat op en neer van 14v naar 11,6 corresponderend met RPM. Meestal ruim boven 12v. Enige gedachten, want ik zou graag meer 13v+ metingen op de scangage willen zien. Bedankt aan iedereen.:?
Ik ging naar buiten om daadwerkelijk naar de ELD in de zekeringkast onder de motorkap te kijken. De mijne is een plat bruin ding! Absoluut niets zoals op de foto's aan het begin van deze thread.
De getoonde afbeelding is hoe de ELD eruitziet als deze uit de doos is verwijderd. De jouwe ziet er hetzelfde uit nadat je hem hebt verwijderd.
Hier is de TSB voor 2003 Elements:

De eld is hetzelfde voor alle jaren.

http://www.skidmore.edu/~pdwyer/e/files/tsb/a05-034.pdf

Wauw! OK! Ik wil de ELD niet omzeilen, maar ik zie wel hoe ik de platte kan verwijderen en het nieuwe aangegeven onderdeel kan installeren, eveneens met de busbar opnieuw geïnstalleerd. Jullie zijn beiden de besten! Bedankt. Zal het onderdeel maandag bestellen en van daaruit verder gaan. Ik wil heel graag zien hoe de busbar door elke ELD gaat, de oude platte en de nieuwe.:)

Elementair, ter informatie, ik heb sinds de aankoop een Scan Gauge aangesloten op mijn 2008 E. De spanning is altijd maximaal 13,8 volt geweest en daalt tot 11,5 volt. Ik weet niet wat de spanning moet zijn bij de OBD II-poort, maar ik heb nog nooit een elektrisch probleem gehad, ook al fluctueert de spanning. Ik hoop dat dit u geruststelt. Mijn eerste batterij ging 5 jaar mee.

Elementery, FYI, ik heb sinds de aanschaf een Scan Gauge aangesloten op mijn 2008 E. De spanning is altijd maximaal 13,8 volt geweest en daalt tot 11,5 volt. Ik weet niet wat de spanning moet zijn bij de OBD II-poort, maar ik heb nog nooit een elektrisch probleem gehad, ook al schommelt de spanning. Ik hoop dat dit je geruststelt. Mijn eerste batterij ging 5 jaar mee.
Ik ook, sinds 07. Het is echt een raar systeem in vergelijking met "reguliere" dynamo's. Start de motor op een ochtend van 20*, de startmotor heeft moeite om hem rond te krijgen. Ik kom bij de eerste stop en de spanning is ongeveer 11,5. Doe de lichten of de blazer aan en hij gaat naar 13,8. Nog nooit een lege batterij gehad, maar wel de derde met slechts 54k. Mijn rit naar het werk is 3 mijl, dus hij wordt nooit volledig opgeladen.
Echt een stom systeem.

Wauw! OK! Ik wil de ELD niet omzeilen, maar ik zie wel hoe ik de platte kan verwijderen en het nieuwe aangegeven onderdeel kan installeren, ook met de busbar opnieuw geïnstalleerd. Jullie zijn beiden de besten! Bedankt. Zal het onderdeel maandag bestellen en van daaruit verder gaan. Ik wil heel graag zien hoe de busbar door elke ELD gaat, de oude platte en de nieuwe.:)
Graag gedaan, ik hoop dat het lukt.

2004 Element ELD-vraag

Ik moet de ELD-component in mijn 2004 Element vervangen. Het probleem is dat ik alleen componenten kan vinden die alleen compatibel lijken te zijn met modellen vanaf 2005.
Weet iemand of de ELD-component van 2005+ werkt met een model uit 2004?

21 - 40 of 41 Posts