Honda Element Owners Club banner
141 - 160 of 241 Posts
Fantastische threads. Bedankt.

Ik ben van plan een head unit toe te voegen met behulp van de "double Y" zoals getoond in het diagram. Kan iemand commentaar geven op hoe tevreden ze zijn geweest met deze opstelling? Mijn beoogde HU heeft slechts de twee sets RCA's, een set die SUB schakelbaar is. Bedankt.

Attachments

Sub Harness Vraag

Ik heb net een nieuw deck geĂŻnstalleerd via de Metra-harness met de rca-aansluitingen. Ik heb het bovenstaande diagram gebruikt. Alles werkt prima, behalve dat ik de fabriekssubwoofer niet aan de praat kon krijgen.

Als proef heb ik de subwoofer uit de behuizing gehaald en een gesplitste rca-kabel rechtstreeks aangesloten. De sub kwam tot leven, maar geen geluid. Ik heb deze proef gedaan voordat ik in de sub-harness ging hakken. Gedachten?

Ook zijn er in het bovenstaande diagram slechts drie draden die uit de sub-harness komen. Ik ga ervan uit dat het diagram specifiek is voor een oudere sub, omdat mijn sub vier draden heeft. Twee positieve en twee negatieve. Alle gedachten of suggesties zouden zeer op prijs worden gesteld. Dank u.

Dank u!

Ik heb net een nieuw deck geĂŻnstalleerd via de Metra-harnas met de rca-aansluitingen. Ik heb het bovenstaande diagram gebruikt. Alles werkt prima, behalve dat ik de fabriekssubwoofer niet aan de praat kon krijgen.

Als proef heb ik de subwoofer uit de behuizing gehaald en een gesplitste rca-kabel rechtstreeks aangesloten. De sub kwam tot leven, maar geen geluid. Ik heb deze proef gedaan voordat ik in de sub-harnas ging hakken. Gedachten?

Ook zijn er in het bovenstaande diagram slechts drie draden die uit de sub-harnas komen. Ik ga ervan uit dat het diagram specifiek is voor een oudere sub, omdat mijn sub vier draden heeft. Twee positieve en twee negatieve. Alle gedachten of suggesties worden zeer gewaardeerd. Dank u.

Dank u wel!
De subwoofer zelf is niet versterkt. Hij deelt de versterker met de andere 4 luidsprekers in de truck die zich in het kickpaneel van de passagier bevindt. Het gedetailleerde rca-splicen moet achter de radio plaatsvinden.

Hallo. Ik heb de afgelopen dagen op internet gezocht om erachter te komen hoe ik mijn fabrieks-hoofdeenheid kan vervangen door een nieuwe, en dit is de beste thread die ik heb gezien. Tussen BigAl, Nismo, Yoda en busboy denk ik dat dit een goede kans is voor mij om iets te leren.

Hier is de korte versie: ik heb een '04 EX-model met de fabrieks-hoofdeenheid, luidsprekers en sub. Ik wil de HU vervangen door iets als de Sony CDX-GT700HD of Kenwood MP345U, voornamelijk omdat ik een USB-poort aan de voorkant wil hebben voor muziek op een flashdrive. Ik ben niet van plan om mijn hele audio-opstelling in de auto opnieuw te doen; ik wil gewoon een nieuwe hoofdeenheid, maar ik wil de functionaliteit van de fabriekssub niet verliezen, en ik heb niet het budget of de interesse om deze te vervangen.

Ik overweeg om de HU bij Crutchfield te bestellen, dus ze zouden de installatiekit en een harnas leveren, maar het lijkt erop dat ze de Metra 70-1725 die hier is genoemd, niet zullen leveren. De methoden die in deze thread worden besproken, lijken enigszins eenvoudig, maar het lijkt erop dat het niet helemaal voor iedereen werkt om de fabriekssub aan de praat te krijgen.

Ik ben niet bijzonder autotechnisch onderlegd, maar ik wil dit project zelf doen. Ik heb een paar jaar geleden de fabrieks-hoofdeenheid in de '02 Focus van mijn vrouw vervangen, maar ik hoefde in die kleine POS niet met een sub te vechten. En ik wil de nieuwe eenheid niet kopen om erachter te komen dat deze om de een of andere reden niet met mijn opstelling werkt. BigAl's diagrammen zijn geweldige referentiepunten, maar ik wil de boel niet verpesten. :|

Sorry dat ik zo'n beginner ben, maar alle adviezen zijn welkom.

Bedankt jongens.

Discussion starter · #147 ·
Wow. Ja. Klaar. Bedankt, BigAl! :) Ik wist niets van SonicElectronix.com, maar ik zal ze nu bekijken. En voor $30 minder dan Crutchfield, krijg ik waarschijnlijk de GT700HD. Het lijkt er ook op dat ze de gratis kabelboom en montagekit deal geven zoals Crutchfield, dus dat is een winst.

Dus als ik het goed begrijp (en dat zou veel kunnen vragen), ga ik het volgende doen:

1-Bestel de HU (waarschijnlijk de Sony) en de Metra 70-1725
2-Volg BigAl's originele bedradingsschema van het begin van de thread en sluit de Metra aan op de HU
3-Vloek een beetje
4-Sluit een RCA-stekker aan op de fabriekssub-harnas en sluit deze aan op de sub-out op de HU

Mis ik iets? Nog iets anders dat ik moet bestellen of doen? Ik verwacht t-taps te gebruiken om de mannelijke RCA aan te sluiten op de fabriekssub-harnas (ik weet dat andere mensen er geen fan van zijn, maar ik heb ze in andere toepassingen gebruikt en ben er vertrouwd mee). Welke maat moeten ze zijn?

En hoe lang moet ik verwachten dat deze installatiemisère duurt?

Nogmaals bedankt!

Discussion starter · #149 ·
Wauw. Yup. Klaar. Bedankt, BigAl! :) Ik wist niets van SonicElectronix.com, maar ik zal ze nu bekijken. En voor $30 minder dan Crutchfield, zal ik waarschijnlijk de GT700HD krijgen. Lijkt er ook op dat ze de gratis kabelboom en montagekit deal geven zoals Crutchfield, dus dat is een winst.Dus als ik het goed begrijp (en dat zou veel kunnen vragen), ga ik het volgende doen:1-Bestel de HU (waarschijnlijk de Sony) en de Metra 70-17252-Volg BigAl's originele bedradingsschema van het begin van de thread en verbind de Metra met de HU3-Vervloek een beetje4-Soldeer een RCA-stekker op de fabriekssubwooferkabelboom en verbind deze met de sub-out op de HU.Mis ik iets? Nog iets anders dat ik moet bestellen of doen? Ik verwacht t-taps te gebruiken om de mannelijke RCA aan te sluiten op de fabriekssubwooferkabelboom (ik weet dat andere mensen er geen fan van zijn, maar ik heb ze in andere toepassingen gebruikt en ben er vertrouwd mee). Welke maat moeten ze hebben?En hoe lang zou ik verwachten dat deze installatiemisère duurt?Nogmaals bedankt!
Ik denk dat rode t-taps prima zouden werken.

Bedankt. Ik haal de rode t-taps.

Nog een vraag: Ik heb de originele post en het bedradingsschema opnieuw bekeken en ik merkte dat je een antenne-adapter nodig had. Is dat zoiets als de Metra 40-HD10?

Dan neem ik aan dat ik gewoon de blauwe draad van de 40-HD10 moet aansluiten op de blauwe draad aan de achterkant van de Head Unit, aangezien de Metra Harness geen antenne-aansluiting lijkt te hebben.

Als die antenne-adapter correct is, zal ik mijn bestelling voor het einde van de week plaatsen.

Bedankt.

Discussion starter · #151 ·
Bedankt. Ik zal de rode t-taps halen.

Nog een vraag: Ik heb de originele post en het bedradingsschema opnieuw bekeken en ik merkte dat je een antenne-adapter noemde. Is dat zoiets als de Metra 40-HD10?

Dan neem ik aan dat ik gewoon de blauwe draad van de 40-HD10 moet aansluiten op de blauwe draad aan de achterkant van de Head Unit, aangezien de Metra Harness geen antenne-aansluiting lijkt te hebben.

Als die antenne-adapter correct is, zal ik mijn bestelling voor het einde van de week plaatsen.

Bedankt.
De antenne-adapter is alleen nodig als je de OEM-satellietontvanger hebt. Ik herinner me dat ze pas in 2006 uitkwamen.

Hallo,

Ik heb een 2007 EX, ik installeer een AVIC-z120bt.

Het lijkt erop dat alles werkt behalve de fabriekssubwoofer. Ik krijg luidsprekeruitvoer etc., alleen geen sub.

Ik heb een RCA-kabel gesplitst volgens het schema en aangesloten op de sub-uitgang van de AVIC.

Ik heb de 1721 besteld. Ga ik er terecht van uit dat ik de 1725 nodig heb? Ik weet niet zeker waar de blauwe draad waar sommigen over hebben gesproken naartoe gaat. Ik heb al een blauwe draad gesplitst die stroom levert aan de versterker. Is er een aparte stroomkring naar de versterker voor de sub?

Het enige andere verschil is dat de blauwe draad van de antenneadapter momenteel nergens op is aangesloten. Ik neem aan dat dat een apart probleem is.

Edit: Laat maar, ik kan nu zien dat ik de 1725 nodig heb, ik weet niet zeker waarom ik de luidsprekerdraden en de sub niet kan gebruiken, maar ik heb een 1725 besteld om de zaken op te lossen.

Iemand ideeën?

De sub werkte waarschijnlijk prima voor je toen je hem aansloot zoals je deed, maar je kon hem niet horen. De 4 luidspreker-ingangen werden op een hoog niveau aangestuurd door de interne versterker van de radio, terwijl je het niveau voor de sub op een laag/RCA-niveau invoerde, terwijl ze beide hetzelfde ingangsniveau zouden moeten krijgen. Er is een verschil van ongeveer 6-10x in het uitgangsniveau tussen de twee.

dit alles ervan uitgaande dat je de RCA correct hebt aangesloten zoals je zei. ;-)

Hallo,

Ik heb een 2007 EX, ik installeer een AVIC-z120bt.

Het lijkt erop dat alles werkt, behalve de fabriekssub. Ik krijg luidsprekeruitgang etc., alleen geen sub.

Ik heb een RCA-kabel gesplitst volgens het schema en deze aangesloten op de sub-uitgang van de AVIC.

Ik heb de 1721 gekregen toen ik bestelde. Ga ik er terecht van uit dat ik de 1725 nodig heb? Ik weet niet zeker waar de blauwe draad naartoe gaat waar sommigen het over hebben. Ik heb al een blauwe draad aangesloten die stroom levert aan de versterker. Is er een apart stroomcircuit naar de versterker voor de sub?

Het enige andere verschil dat ik heb, is dat de blauwe draad van de antenne-adapter momenteel nergens op is aangesloten. Ik neem aan dat dat een apart probleem is.

Bewerken: Maakt niet uit, ik kan nu zien dat ik de 1725 nodig heb, ik weet niet zeker waarom ik de luidsprekerdraden en de sub niet kan gebruiken, maar ik heb een 1725 besteld om de zaken op te lossen.

Enige gedachten?

De sub werkte waarschijnlijk prima voor je toen je hem aansloot zoals je deed, maar je kon hem niet horen. De 4 luidspreker-ingangen werden op een hoog niveau aangestuurd door de interne versterker van de radio, terwijl je het niveau voor de sub op een laag/RCA-niveau invoerde, terwijl ze beide hetzelfde ingangsniveau zouden moeten krijgen. Er is een verschil van ongeveer 6-10x in het uitgangsniveau tussen de twee.

dit alles ervan uitgaande dat je de rca correct hebt aangesloten zoals je zei. ;-)
Dus ik heb waarschijnlijk de 1725 niet nodig. Ik hoef alleen maar de 4 luidspreker-ingangen opnieuw in evenwicht te brengen.

Is er een andere reden om de 1725 te gebruiken dan gemak?

Dus ik heb de 1725 waarschijnlijk niet nodig. Ik hoef alleen de 4 luidspreker-ingangen opnieuw in evenwicht te brengen.

Is er een andere reden om de 1725 te gebruiken dan gemak?
Ik weet niet zeker waar je naar verwijst met "opnieuw in evenwicht brengen", maar je zou afgesneden mannelijke rca's moeten gebruiken die aan de 1721 zijn bevestigd in plaats van de luidsprekeruitgangen van de radio te gebruiken. Dat is wat een 1725 is.

Weet niet zeker waar je naar verwijst met "re-balance", maar je zou afgesneden mannelijke rca's moeten gebruiken die op de 1721 zijn aangesloten in plaats van de luidsprekeruitgangen van de radio te gebruiken. Dat is wat een 1725 is.
Ik hoopte misschien dat ik de luidsprekers in de instellingen zachter kon zetten om ze in lijn te brengen met de sub :)

Het geluid is niet slecht met de setup die ik nu heb, maar ik ben er vrij zeker van dat het beter zou kunnen.

Zo goedkoop als de 1725 is, bestel ik er gewoon een en doe ik alles opnieuw en kijk of dat helpt. Dat klinkt op dit moment als de weg van de minste weerstand.

Bedankt ;)

I was hoping maybe I could turn down the speakers in settings to bring them in line with the sub :)
Je kunt...

door de RCA-uitgangen voor voor en achter te gebruiken ;-)

Vanavond in de andere audiodraad gepost. Heb het officiële Honda Service Manual voor de Element 2007-2009 gekregen en de volledige audioschema's gescand voor de EX- en SC-stereo's, niet-navigatie- en navigatiesystemen, met de externe versterker.

Even een update: Ik kon afgelopen weekend eindelijk een nieuwe head unit en de Metra 70-1725 harness bestellen. Ik hoop het allemaal aan het einde van de week binnen te hebben. Nogmaals bedankt voor de tip aan SonicElectronix, BigAl. En voor alle instructies. Ik zal weer posten als ik mijn nieuwe spullen heb aangesloten.

Klaar!

Hoi! Ik heb mijn nieuwe headunit vrijdag gekregen en aangesloten. Werkt perfect, inclusief mijn fabriekssubwoofer! Het duurde ongeveer 15 minuten om de Metra-harnas te solderen en nog eens 20 minuten om de unit daadwerkelijk te installeren. Ik ben tevreden met het resultaat. Ik heb een Sony CDX-GT740ui headunit besteld en geĂŻnstalleerd, voornamelijk omdat ik het heldere 4-regelige tekstdisplay, de goede prijs en een mooie toon mooi vond.

Bedankt voor ieders hulp!

141 - 160 of 241 Posts