Chciałem podzielić się swoją zgromadzoną wiedzą po wielu(!) godzinach badań, w tym czytaniu każdego wątku o bateriach na forach.
Standardowy 51R jest strasznie słaby dla Elementu, szczególnie przy zimnej pogodzie i/lub wszelkiego rodzaju modyfikacjach elektrycznych lub dodatkach. Sądząc po licznych wątkach na temat problemów z akumulatorem, polecam każdemu ulepszenie akumulatora o co najmniej jeden poziom (56) przy następnej wymianie.
Poniżej znajduje się lista sprawdzonych rozmiarów o minimalnym wysiłku:
Rozmiar grupy (z adresem URL EOC) : Wysiłek : CCA : Uwagi
51R Dropin ~450 (OEM - unikać)
56 Dropin ~500
47 Szerokość ~550
35 Szerokość ~600
34R Szerokość ~650 (mniej popularny rozmiar)
24F Szerokość ~700 (może wymagać dłuższych haków J)
**51R i 56 to "Dropin", nie wymagają żadnych regulacji
**47, 35, 34R, 24F wymagają prostych regulacji "Szerokości": usunięcie plastikowej tacy, szerszy pasek mocujący i zginanie zakładek haka J
**Adresy URL EOC zawierają instrukcje krok po kroku DIY oraz wskazówki i porady - przeczytaj wszystko, nawet jeśli nie dotyczy to wybranego rozmiaru
Kilka (uproszczonych) ogólnych zasad do rozważenia:
Pozycja zacisków
Powodem, dla którego wymienione są powyższe rozmiary, a nie inne, jest zarówno rozmiar akumulatora, jak i fakt, że zaciski występują w różnych pozycjach. Biegun dodatni (czerwony/+/POS) i ujemny (czarny/-/NEG) mogą znajdować się w dowolnym miejscu. Wyobraź sobie górę akumulatora w siatce 4x4:
1 2
3 4
Kable akumulatora OEM są tylko tak długie, a umieszczenie OEM pasuje do rozmiarów tylko tak dobrze.
Idealny układ zacisków akumulatora bez żadnych modyfikacji to:
+ -
x x
Można to również osiągnąć, obracając akumulator! To, gdzie znajduje się "przód"/naklejka, nie ma znaczenia:
x x
- +
Wszystkie wymienione powyżej rozmiary są w tych układach. "R" MUSI być zawarte - oznacza "odwrotny". Bez tego 51 może nie pasować, a 34 to absolutny ból dupy z wieloma wymaganymi regulacjami.
Układy przekątne mogą być w porządku (ale są mniej powszechne i nie są uwzględnione powyżej).
+ x
x -
Układy środkowe mogą być również w porządku (ale są mniej powszechne). Optimas poniżej mają środkowe zaciski
x x
+ -
x x
Poniżej znajduje się lista sprawdzonych rozmiarów o większym niż minimalny wysiłek (zgięta/nowa taca, dłuższe kable, dłuższe haki, usunięcie i wymiana otaczających części itp.):
Rozmiar grupy (z adresem URL DIY) : CCA : Uwagi
34 / P4 ~750-900 (zaciski po niewłaściwych stronach i przeszkadzają)
http://www.elementownersclub.com/forums/showthread.php?t=67197
31R ~900 (potwór, Optima 'czerwony top')
31A ~900 (potwór, Optima 'niebieski' lub 'żółty top' tylko(?) ze względu na zaciski)
Plany zapasowe (wysoce zalecane!)
Nie mogę wystarczająco polecić, abyś dostał zestaw do uruchamiania akumulatora. Oddałem moje kable rozruchowe! Ten zły chłopiec uratował mnie i innych wiele razy (Jump-N-Carry JNC300XLC).
.amazon.com/Jump-N-Carry-JNC300XLC-Ultraportable-Starter-Compliant/dp/B00CMP3Z4E/
Uruchomi standardowy Element natychmiast i uruchomił V8 w kilka sekund. Istnieje wiele zestawów combo do uruchamiania, które są wszystkie mierne. Za niewiele więcej możesz uzyskać wysokiej jakości poszczególne komponenty: zworkę, pompkę do opon i falownik, ale priorytety każdego są inne. Nawiasem mówiąc, unikaj tej gównianej pompki do opon (Slime 40022);
działała trzy razy, a potem się zepsuła. Kup ten profesjonalny kompresor do ciężkich zastosowań za kilka dolarów więcej (Viair 00073).
Na koniec, jeśli nie możesz ryzykować rozładowanego akumulatora (krytyczna reakcja, podróże na odległość itp.), zdobądź ochraniacz akumulatora. Są drogie (~80-100 $), ale wyłączają cały pobór prądu z akumulatora, jeśli spadnie on zbyt nisko, ale pozostawia wystarczającą moc, aby natychmiast uruchomić pojazd. Wydłużają również żywotność akumulatora, nie pozwalając na rozładowanie akumulatorów.
Ja
Mam niewielkie lub żadne doświadczenie elektryczne. Moja osobista walka/podróż odkrywcza rozpoczęła się prawie 3 lata temu, kiedy GetAround dodał do mojego samochodu urządzenie "Connect", zawsze włączoną jednostkę GPS/komórkową, która umożliwia śledzenie, gromadzenie danych, zdalne blokowanie itp. Chociaż pobór prądu był niewielki, rozładowywał akumulator do tego stopnia, że nie można było uruchomić samochodu, jeśli nie był prowadzony przez ponad 4-5 dni. Potem, gdy spadły temperatury, mój samochód codziennie umierał. Długa historia, w końcu wymieniłem akumulator. Wytrzymał 2 lata, ale jest w tej samej pozycji co wcześniej, stąd moja potrzeba ulepszenia.
Standardowy 51R jest strasznie słaby dla Elementu, szczególnie przy zimnej pogodzie i/lub wszelkiego rodzaju modyfikacjach elektrycznych lub dodatkach. Sądząc po licznych wątkach na temat problemów z akumulatorem, polecam każdemu ulepszenie akumulatora o co najmniej jeden poziom (56) przy następnej wymianie.
Poniżej znajduje się lista sprawdzonych rozmiarów o minimalnym wysiłku:
Rozmiar grupy (z adresem URL EOC) : Wysiłek : CCA : Uwagi
51R Dropin ~450 (OEM - unikać)
56 Dropin ~500
47 Szerokość ~550
35 Szerokość ~600
34R Szerokość ~650 (mniej popularny rozmiar)
24F Szerokość ~700 (może wymagać dłuższych haków J)
**51R i 56 to "Dropin", nie wymagają żadnych regulacji
**47, 35, 34R, 24F wymagają prostych regulacji "Szerokości": usunięcie plastikowej tacy, szerszy pasek mocujący i zginanie zakładek haka J
**Adresy URL EOC zawierają instrukcje krok po kroku DIY oraz wskazówki i porady - przeczytaj wszystko, nawet jeśli nie dotyczy to wybranego rozmiaru
Kilka (uproszczonych) ogólnych zasad do rozważenia:
- rozmiar 56 / ~500 CCA jest w porządku dla przeciętnego kierowcy
- wszystko >500 CCA zwiększa niezawodność i pozwala na modyfikacje elektryczne
- im wyższy CCA, tym mocniejszy akumulator w niskich temperaturach i dłuższa żywotność, gdy samochód jest wyłączony
- wyższy CCA = większa objętość akumulatora i/lub wyższa cena
- CCA różni się w zależności od marki, jakości/poziomu i ceny - liczby wymienione powyżej są wskazówką
- użycie wariantów rozmiarów niewymienionych powyżej może nie pasować .evdl.org/pages/bcigroup.html
- Baterie Optima mają tendencję do bycia mniejszymi, więc pozycja zacisków jest bardziej elastyczna, ale są drogie $$$
- Sears DieHard ma dziwne numerowanie - upewnij się, że kierujesz się "rozmiarem grupy", a nie numerem produktu, np. C-14, P5, G34R itp.
- zakładając podobny CCA, kieruj się gwarancją i ceną dealera, a nie marką - nie widziałem jeszcze przekonujących dowodów na to, że drogie akumulatory działają dłużej (wiele Optimasów zawodzi w <24 miesiącach) lub że tanie akumulatory nie będą działać długo (mój OEM 51R wytrzymał 6 lat)
Pozycja zacisków
Powodem, dla którego wymienione są powyższe rozmiary, a nie inne, jest zarówno rozmiar akumulatora, jak i fakt, że zaciski występują w różnych pozycjach. Biegun dodatni (czerwony/+/POS) i ujemny (czarny/-/NEG) mogą znajdować się w dowolnym miejscu. Wyobraź sobie górę akumulatora w siatce 4x4:
1 2
3 4
Kable akumulatora OEM są tylko tak długie, a umieszczenie OEM pasuje do rozmiarów tylko tak dobrze.
Idealny układ zacisków akumulatora bez żadnych modyfikacji to:
+ -
x x
Można to również osiągnąć, obracając akumulator! To, gdzie znajduje się "przód"/naklejka, nie ma znaczenia:
x x
- +
Wszystkie wymienione powyżej rozmiary są w tych układach. "R" MUSI być zawarte - oznacza "odwrotny". Bez tego 51 może nie pasować, a 34 to absolutny ból dupy z wieloma wymaganymi regulacjami.
Układy przekątne mogą być w porządku (ale są mniej powszechne i nie są uwzględnione powyżej).
+ x
x -
Układy środkowe mogą być również w porządku (ale są mniej powszechne). Optimas poniżej mają środkowe zaciski
x x
+ -
x x
Poniżej znajduje się lista sprawdzonych rozmiarów o większym niż minimalny wysiłek (zgięta/nowa taca, dłuższe kable, dłuższe haki, usunięcie i wymiana otaczających części itp.):
Rozmiar grupy (z adresem URL DIY) : CCA : Uwagi
34 / P4 ~750-900 (zaciski po niewłaściwych stronach i przeszkadzają)
http://www.elementownersclub.com/forums/showthread.php?t=67197
31R ~900 (potwór, Optima 'czerwony top')
31A ~900 (potwór, Optima 'niebieski' lub 'żółty top' tylko(?) ze względu na zaciski)
Plany zapasowe (wysoce zalecane!)
Nie mogę wystarczająco polecić, abyś dostał zestaw do uruchamiania akumulatora. Oddałem moje kable rozruchowe! Ten zły chłopiec uratował mnie i innych wiele razy (Jump-N-Carry JNC300XLC).
.amazon.com/Jump-N-Carry-JNC300XLC-Ultraportable-Starter-Compliant/dp/B00CMP3Z4E/
Uruchomi standardowy Element natychmiast i uruchomił V8 w kilka sekund. Istnieje wiele zestawów combo do uruchamiania, które są wszystkie mierne. Za niewiele więcej możesz uzyskać wysokiej jakości poszczególne komponenty: zworkę, pompkę do opon i falownik, ale priorytety każdego są inne. Nawiasem mówiąc, unikaj tej gównianej pompki do opon (Slime 40022);
działała trzy razy, a potem się zepsuła. Kup ten profesjonalny kompresor do ciężkich zastosowań za kilka dolarów więcej (Viair 00073).
Na koniec, jeśli nie możesz ryzykować rozładowanego akumulatora (krytyczna reakcja, podróże na odległość itp.), zdobądź ochraniacz akumulatora. Są drogie (~80-100 $), ale wyłączają cały pobór prądu z akumulatora, jeśli spadnie on zbyt nisko, ale pozostawia wystarczającą moc, aby natychmiast uruchomić pojazd. Wydłużają również żywotność akumulatora, nie pozwalając na rozładowanie akumulatorów.
Ja
Mam niewielkie lub żadne doświadczenie elektryczne. Moja osobista walka/podróż odkrywcza rozpoczęła się prawie 3 lata temu, kiedy GetAround dodał do mojego samochodu urządzenie "Connect", zawsze włączoną jednostkę GPS/komórkową, która umożliwia śledzenie, gromadzenie danych, zdalne blokowanie itp. Chociaż pobór prądu był niewielki, rozładowywał akumulator do tego stopnia, że nie można było uruchomić samochodu, jeśli nie był prowadzony przez ponad 4-5 dni. Potem, gdy spadły temperatury, mój samochód codziennie umierał. Długa historia, w końcu wymieniłem akumulator. Wytrzymał 2 lata, ale jest w tej samej pozycji co wcześniej, stąd moja potrzeba ulepszenia.