Honda Element Owners Club banner
401 - 420 of 677 Posts
dynamo

eerste bericht ooit. Het forum is nuttig geweest, dus misschien kan ik de gunst terugbetalen.
Ik had problemen met de vtech-solenoĂŻde. Olielekkages en codes die verschenen. Ik heb het 4 keer laten vervangen. Elke keer duurde het ongeveer 3 maanden en de laatste keer dat het faalde, zette het me in de noodloop met een rit van 200 mijl naar huis. Het frustreerde mijn monteur. Toen kreeg ik een probleem met de dynamo. Dus verving hij de dynamo, de spanner en de riem, denk ik. Ik had meer dan 280.000 km op de auto, dus dit was over tijd. Sindsdien, nu meer dan een jaar, heb ik geen problemen meer gehad met de solenoĂŻde. Ik ben geen monteur, maar misschien kan iemand het verband tussen de twee zien. Succes.
We hebben ook de dynamo vervangen en het werkte ongeveer een jaar. Het lampje ging laatst weer aan...
 
Ik ben het ermee eens dat de accuspanning/systeemspanning van invloed kan zijn op systeemfouten - ik had een Chevy HHR die een ABS-lampje begon te geven - ik merkte dat als ik de sleutel omdraaide en wachtte tot alle dashboardlampjes uitgingen en dan de motor startte, ik geen ABS-foutmelding kreeg. Ik kocht een LCD DC-voltmeteraflezing die in de 12v dashboardaansluiting past - de cijfers vertelden me al snel dat mijn accu 's nachts niet volledig werd opgeladen - misschien 12,2-12,4 volt. Een nieuwe accu verhielp het ABS-dashboardlampje - Als elektricien had ik dit veel eerder moeten bedenken! Een 50% opgeladen accu plus oude plug-in aansluitingen op de VTEC-solenoĂŻde en drukopnemers kunnen een verkeerde meting aan de computer van de motor geven - een van deze kost ongeveer $12-14 op Amazon - en je behoudt nog steeds je telefoonoplaadaansluitingen.
 
De indicator moet 12,6 volt aangeven voor een volledig opgeladen batterij na een nachtje stilstaan, 12,5 is 75%, 12,4 is 50%, 12,2 is 25% en 12 volt betekent dat je deze winter al in de problemen zit. Wintertemperaturen kunnen een lagere waarde veroorzaken, dat is wat er gebeurt bij lage temperaturen. Zorg er ook voor dat de accupoolverbindingen schoon zijn. Succes met het opsporen van de VTEC-gremlins.
 
Heeft u een originele Honda VVT-solenoĂŻde of aftermarket gebruikt? (Van wat ik op deze site heb geleerd, is het meestal moeilijk om ze uit elkaar te houden!) De meeste mensen hier zeggen dat de aftermarket-exemplaren pure rommel zijn. Maar de originele Honda's hebben ook niet bepaald een brandschoon imago! : - (

Ik vraag het omdat ik af en toe P2646-codes heb gehad (eigenlijk twee keer), maar de laatste 2 1/2 maanden is het goed gegaan. Ik heb nooit iets veranderd en het lijkt verdwenen te zijn! (Ik kan alleen maar hopen!) Maar ik heb in die tijd ook heel weinig op de snelweg gereden, dus............. Mijn grootste angst is dat het besluit om af te gaan terwijl ik halverwege de heuvel op de Skyway Bridge rijd!!!!!!!!!!

Ik denk dat ik mogelijk gedeeltelijk verstopte zeefjes heb waardoor het af en toe voorkomt. Omdat mijn volgende olieverversing binnenkort moet plaatsvinden, is mijn volgende plan om ongeveer 5 ons Sea Foam-behandeling (zoals aangegeven op de bus) in mijn olie te doen, het de volgende 500 mijl of zo te laten draaien, de VVT-solenoĂŻdepakking en het zeefje te verwijderen en te controleren om te zien wat daar aan de hand is, de olie en het filter te vervangen (5W20 Valvoline synthetische mix & Fram filter) en dan te kijken wat er gebeurt!

Eén ding is zeker: deze P2646-code kan zeker lastig zijn om precies te achterhalen wat er mis is! : - (
Verhoog de oliekwaliteit... serieus. 5W20 is volgens mij uw probleem. Wat is de kilometerstand van uw E?
 
Verhoog de olie-gewicht... serieus. 5W20 is volgens mij uw probleem. Wat is de kilometerstand van uw E?
Ik kocht vorig jaar mijn Element uit 2005 met één eigenaar en 234.000 mijl - de eigenaar zei dat hij nog nooit VTEC-codes had gehad en nooit VTEC-onderdelen had vervangen. Hij gebruikte 5W30-olie en dat heb ik ook gebruikt bij mijn eerste olieverversing.Hij was een zware snelweggebruiker - 30.000 mijl sommige jaren, zei hij.Ik heb het opgezocht, zwaardere 10W30 is goedgekeurd voor deze motor.Er is een minimale oliedruk waarnaar de VTEC-systeemcomputer zoekt bij het starten van de motor, anders wordt er een code ingesteld - dus 10W30-olie kan de oplossing zijn voor dat probleem. Het is een ingewikkeld hydraulisch systeem.Ik vermoed nog steeds dat een verhoging van de stationairsnelheid van de motor van de computer, misschien met 100 tpm, veel van deze codes zou kunnen verhelpen door de oliedruk bij stationaire snelheden een beetje te verhogen.
 
V-tec-bedieningsschakelaar - acceleratieproblemen

Ik heb mijn Element begin december twee keer in de garage gehad om de V-tec-bedieningsschakelaar te laten vervangen en vervolgens ook het volgende onderdeel in de voedselketen. Welnu, vandaag gebeurde hetzelfde probleem - bij 60 mph op de snelweg accelereerde ik en verloor ik vermogen. Dit is de derde keer in < 2 maanden, heeft iemand anders vergelijkbare problemen? Mijn E heeft ongeveer 70.000 mijl. Regelmatig onderhoud, olieverversingen, enz., dus ik probeer erachter te komen of het een groter probleem is (d.w.z. citroen) dan alleen vuil dat de verstopte zeefjes veroorzaakt (althans zo legden ze de oorzaak de vorige keer aan mij uit).
  1. Mijn 2004 Element lekte overvloedig olie uit de VTEC. Ik heb een vervanging gekocht bij Advanced Auto Parts. Ik heb geen olielekkage maar hetzelfde probleem als u. Bij ongeveer 3000 tpm verlies ik vermogen. Ik ga naar de Honda-dealer om een nieuwe VTEC te kopen. Laat het je weten.
 
Hallo allemaal! Nieuw op het forum en heb tonnen threads doorzocht om te proberen te achterhalen of iemand hetzelfde probleem als ik heeft gehad, maar geen overeenkomsten gezien. Dus hier is wat er aan de hand is. Ik heb een 2004 AT en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik ben de 2e eigenaar. Heb hem gekocht met 128k mijl en heb sindsdien nog eens 40k mijl gereden. Een paar weken geleden verscheen die fantastische P2646 met al het bokken en alles. Heb een $60 amazon VTEC-solenoïde gekocht, vervangen, het vtc-scherm schoongemaakt en ook bougies vervangen. Alles was een week of zo geweldig tot... Ik trap het gaspedaal in vanuit stilstand om in het verkeer te komen en heb HORRIBELE acceleratie. Motor draait op, hoge toeren voor het schakelen (soepel) en het duurt eeuwen om op snelheid te komen. Compleet verlies van oppakken. Stop, zet de auto uit en aan, ga als een oma door de stad rijden en alles voelt perfect aan. Ik ga wat hard accelereren testen en weer hetzelfde. Als ik het eindelijk op de snelweg naar mijn werk rustig aan doe, kan ik het tot ongeveer 65 krijgen, maar als ik het verder wil pushen, hoge toeren en ik ga niet sneller. Nu ben ik in paniek. Gestopt bij een Honda-dealer en OEM VTEC gekocht, dat erop gezet en de transmissie afgetapt en gevuld. Duim omhoog en ga ermee rijden en nog steeds hetzelfde ? Ik rijd nog steeds heen en weer naar mijn werk en merk dat ik ook een verschrikkelijk brandstofverbruik heb van 14 mpg. Misschien van de hogere toeren. Ik heb geen idee waar ik hier vandaan moet gaan... Ik hoop dat iemand een idee heeft wat dit zou kunnen zijn en wat een remedie zou kunnen zijn. Zonder dat er codes verschijnen, weet ik niet waar ik moet zoeken. Enkele gedachten uit een paar threads zijn VTC-solenoïde/actuator (zijkant van de motor), transmissiesolenoïde, klepafstelling, gootsteen. Ik wil niet zomaar onderdelen op dit probleem gooien, of dat het een geldput wordt. Ik ben dol op deze auto en ik weet dat hij nog een hoop leven heeft. Aanbevelingen en ideeën?
 
Kocht een paar weken geleden mijn 03 EX AWD AT en ben in de hemel. Heeft 157k mijl op de teller en ik heb er 750 gereden sinds ik hem heb. Vorige eigenaar kocht hem in 2006 als 'certified preowned' met 30k mijl op de teller en heeft hem sindsdien gehad.

Nou, ik kreeg de gevreesde P2646-code op weg naar huis van mijn werk de andere dag. Reed net voor de spits in San Diego...cruiseerde met een mooie 70-75 mph....toen BOEM verlies van vermogen en CEL/DTC/MIL aan. Haal de vluchtstrook. Zie niets vreemds/verdachts/misplaatst/ruik niets. Zet de auto aan en het lijkt in orde, maar laat me NIET over de 3k rpm gaan. Ik sukkel naar huis op de langzame rijstrook met een maximum van 55-60 (gelukkig was het nu file en was de stroom toch in de 30-40). Haal de code op en het is deze.

Ik heb net alle 21 pagina's van dit draadje gelezen.

Ik ben bezig met een 'peace of mind' tune-up sinds de vorige eigenaar sporadische records had.

Vreemd genoeg zou ik dit weekend een olieverversing doen naar Mobil1 Synthetic, aangezien hij hem meestal om de 3k naar plekken als jiffylube bracht.

Ik heb de SolenoĂŻde visueel gecontroleerd...en aangezien dit een 17 jaar oude auto is, verwachtte ik dat de hitteschild erop roestig zou zijn...maar hij ziet er redelijk nieuw uit. Een manier om te controleren of het Honda OEM vs. non-Honda is? Op het hitteschild staat 'Keinin'...(voeg later een foto toe).


Ik heb de aansluitingen verwijderd en ze zien er schoon/niet gecorrodeerd uit (de auto heeft zijn hele leven in SoCal gestaan). Heb ze opnieuw aangesloten, moet wel mijn diëlektrische vet vinden.

Van plan om het scherm in de VTEC-solenoĂŻde te vervangen door een Honda-scherm (dealer heeft het op voorraad voor $6). Olie verversen naar Mobil1 5w-20 synthetisch en K&N pro oliefilter. En kijken wat er gebeurt. Is het olie verversen DAN scherm schoonmaken? of Scherm schoonmaken DAN olie verversen?

Heb er niet mee gereden sinds de code verscheen, aangezien mijn woon-werkverkeer 26 mijl enkele reis is.

Als dat het niet oplost, doe ik het voorscherm achter de spanrol (vervang ook de multiriem op dat moment) en mogelijk de SolenoĂŻde-assemblage vervangen door een Honda-exemplaar. Zag ik dat het voorscherm voornamelijk voor P2647 is?
 
HĂ© iedereen! Nieuw op het forum en heb tonnen threads doorlopen om te proberen te achterhalen of iemand hetzelfde probleem heeft gehad als ik, maar zie geen overeenkomsten. Dus hier is wat er aan de hand is. Ik heb een 2004 AT en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik ben de 2e eigenaar. Heb het gekocht met 128k mijl en heb er sindsdien nog eens 40k op gezet. Een paar weken geleden kwam die fantastische P2646 opduiken met al het bokken en alles. Heb een $60 amazon VTEC-solenoĂŻde gepakt, verwisseld, het vtc-scherm schoongemaakt en ook bougies gedaan. Alles was geweldig voor een week of zo tot... Ik trap het gaspedaal in vanuit stilstand om in het verkeer te komen en heb HORRIBELE acceleratie. Motor toeren omhoog, hoge toeren voor het schakelen (soepel) en het duurt eeuwen om op snelheid te komen. Compleet verlies van oppakken. Stop, zet de auto uit en aan, ga als een oma door de stad rijden en alles voelt perfect aan. Ik ga wat hard accelereren testen en weer hetzelfde. Als ik het eindelijk op de snelweg naar mijn werk heb, kan ik het tot ongeveer 65 krijgen, maar als ik het verder wil pushen, hoge toeren en ik ga niet sneller. Nu ben ik in paniek. Gestopt bij een Honda-dealer en OEM VTEC gekocht, dat erop gezet en de transmissie afgetapt en gevuld. Duim omhoog en ga een ritje maken en nog steeds hetzelfde ?Rijd nog steeds heen en weer naar mijn werk en merk dat ik ook een vreselijke brandstofverbruik van 14 mpg krijg. Misschien van de hogere toeren. Ik heb geen idee waar ik hier moet beginnen...

Hopelijk heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat een remedie zou kunnen zijn. Zonder dat er codes verschijnen, weet ik niet waar ik moet zoeken. Enkele gedachten uit een paar threads zijn VTC-solenoïde/actuator (zijkant van de motor), transmissiesolenoïde, klepafstelling, gootsteen. Ik wil niet zomaar onderdelen op dit probleem gooien, of dat het een geldput wordt. Ik ben dol op deze auto en ik weet dat hij nog een hoop leven heeft. Aanbevelingen en ideeën?
UPDATE: Mijn katalysator was verstopt. Ze kon niet ademen! Ik bracht het naar een lokale uitlaatplaats, ze zeiden dat degene die er momenteel in zit niet origineel was en eerder was vervangen. Nou, $350 later en ze rijdt beter dan ooit! Duimen dat ik niet meer geld in mijn element hoef te gooien.
 
UPDATE: Mijn katalysator was verstopt. Ze kon niet ademen! Ik bracht hem naar een lokale uitlaatplaats en zeiden dat de huidige niet origineel was en eerder vervangen was. Nou, 350 dollar later en ze rijdt beter dan ooit! Ik duim dat ik niet meer geld in mijn element hoef te steken.
Hmmm, ik zou denken dat er een andere code zou verschijnen, aangezien er 2 zuurstofsensoren op de kat zitten, om de in- en uitstoot van emissies te controleren.
 
Nou, een olieverversing gedaan met mobil1 5w20 synthetisch voor auto's met een hoge kilometerstand, het filter in de VTEC Spool vervangen, K&N oliefilter en code gewist. Heb ongeveer 100 mijl gereden (heb gewoon angst dat het weer zal verschijnen). Tot nu toe goed afkloppen.

Ik denk dat de Spool die ik momenteel heb OEM is, en er staat Keihin op (niet Keinin), wat ik ook elders in het voertuig heb gezien.
 
Ik neem aan dat de aftapplug de beste plek is om af te tappen? Het is raar, want als het door te veel olie wordt veroorzaakt, heeft het de code pas na 2-3 ritten en 50 mijl na het bijvullen gegooid.
 
Hey Jeffro, ik heb de 2003 van mijn vrouw de afgelopen maand 2 keer naar een Honda-dealer gebracht om dit probleem met de noodloopmodus op te lossen. Ik heb $1500 in deze auto met 215.000 mijl gestoken en na het zien van uw citaat hierboven vraag ik me af of ik het gewoon op moet geven en hem moet afschrijven.

Voordat ik de noodloopmodus via Google ontdekte, liet ik de dealer ernaar kijken en ze hebben de bobine en de computer vervangen. Hij ging in feite terug in de noodloopmodus op de weg naar huis van de dealer. Ik bracht de auto terug en vertelde hen dat ik niet onder de indruk was en kreeg een leenauto voor 3 weken terwijl ze god weet wat deden. Ze zeiden dat er een paar pinnen los waren gekomen van de cpu en vervingen de oliedrukschakelaar en reden er meer dan 100 mijl mee zonder problemen. Ze hebben oliedrukproblemen vastgesteld, maar willen dat ik hem terugbreng als het weer gebeurt, zodat ze hem weer op hun computer kunnen aansluiten. Vanmorgen naar mijn werk gereden en toen hij opwarmde, werd de noodloopmodus opnieuw geactiveerd.

Ik heb een discussie gehad met de servicemanager over "noodloopmodus" en hij noch zijn technicus hadden enig idee waar ik het over had. Ik breng hem dinsdagmiddag terug en ben geneigd om ze gewoon te vertellen wat ze moeten doen. Olie verversen, magneetventiel vervangen, magneetventielpakking vervangen en dit mijn laatste poging noemen? Moet ik nog iets voor de zekerheid toevoegen?

Een beetje vast hier als iemand die geen tijd heeft om er zelf aan te werken. Ik vraag me af of het echt tijd is om voorgoed afscheid te nemen van het oude Element.

Alle adviezen worden zeer gewaardeerd.

-Ryan
Is dit probleem ooit opgelost?
 
P2646 Code, zou dit een rechtszaak moeten zijn?

Omdat er geen specifieke oplossing voor lijkt te zijn. Kan dit worden toegepast op een Lemon Law? Als je het definitief hebt laten repareren, laat ons dan weten 1) wat alle stappen waren en 2) de kosten om het eindelijk te repareren als het wel gerepareerd was, of heb je het doorgegeven aan een nieuwe eigenaar, die het uiteindelijk weer liet zien.

Bedankt,

06 Element-eigenaar
Kon je het probleem oplossen?
 
Hallo, ik heb zoveel informatie uit deze thread gehaald. Ik wilde gewoon mijn ervaring met dit probleem toevoegen, voor het geval het iemand helpt. Sorry, het is een lange!
Ik heb een 2008 EX AWD automatische transmissie met ongeveer 145k, 80% olielevensduur sinds de laatste keer vervangen. Terugkerend van Flagstaff naar Phoenix AZ vorige week, net na het vullen van de benzinetank, kreeg ik het Check Engine Light (CEL). Ik stopte, controleerde de handleiding en besloot de benzinedop te controleren. Was niet los. Het lampje bleef branden, maar ik besloot door te gaan omdat de auto goed reed en de handleiding suggereerde dat het een emissieprobleem kon zijn waar ik me niet per se meteen mee hoefde bezig te houden. Maar toen ik weer de weg op ging en versnelde, gingen het VSA-lampje en de uitroepteken-driehoek branden, vergezeld van het schokken en de 3000 tpm-limiet die door vele anderen in deze thread werd beschreven. Ik stopte, zette de auto uit en keek rond de auto om te zien of er iets duidelijk mis was. Ter info, ik had net de radiator vervangen door een nieuwe OEM-radiator en toen ik dat deed, heb ik ook de transmissievloeistof afgetapt en bijgevuld. Dat was vlak voor deze reis, dus ik nam aan dat het daar iets mee te maken had. Maar de temperatuurmeter stond altijd onder de helft en er waren nergens lekken. Plus, hij reed de 150 mijl naar Flagstaff twee dagen eerder zonder problemen. Nadat ik rond had gekeken en niets duidelijk verkeerd zag, startte ik de auto opnieuw. Alleen het CEL-lampje brandde nog en de auto reed prima in alle versnellingen. Dus besloot ik de 2,5 uur durende rit naar Phoenix te riskeren. Na ongeveer 20 minuten gingen de andere twee lampjes weer aan en schokte de auto, enz. Gelukkig had ik een vriend die in de buurt van die afrit woont, dus ik bracht de auto daarheen en liftte met de schoonfamilie naar huis. De afgelopen week, terwijl de auto bij mijn vriend thuis stond, heb ik het probleem onderzocht door elke pagina van deze thread te lezen en verschillende video's over dit Honda VTEC-probleem te bekijken, sommige gelinkt in deze thread, sommige niet. Uiteindelijk besloot ik dat het beste was om de hele spool valve assembly te vervangen door de Honda OEM 15810-RAA-A03 plus een paar andere dingen. De originele Honda spool valve assembly kostte me ongeveer $ 180 van mijn lokale dealer. Ik besloot ook om mijn olie te verversen met Honda 5W-20 en een origineel Honda oliefilter. Dit is wat ik deed:
Met de voorkant van de auto op kriksteunen ongeveer een voet omhoog, verwijderde ik de negatieve accupool. Toen maakte ik de 10 mm bout los die de beugel van de stuurbekrachtigingsslang op zijn plaats houdt en gebruikte ik een bungee-koord om hem uit de weg te houden. Vervolgens verwijderde ik de spool valve door eerst de stekkers los te koppelen en met een punttang en een platte schroevendraaier de draden te verwijderen die aan de unit zijn bevestigd. Vervolgens verwijderde ik de drie even lange 10 mm bouten met een dop en een korte verlenging. Het scherm op de spool valve zag er vrij schoon uit, geen grove resten zoals bij anderen. Een van de video's die ik bekeek, suggereerde om de motor een paar seconden te starten met de spool valve verwijderd om eventuele olie te verwijderen die zich in de kleine buis bevond die naar het scherm leidde, voor het geval er daar resten zaten. Dit kan geholpen hebben, maar als je dit doet, wees dan voorbereid op een olieachtige puinhoop. Hoewel ik daar een doek vasthield, heb ik uren besteed aan het schoonmaken van de olie die langs de doek over de motorruimte en de grond stroomde met doeken en simpele groene zeep. Er kwam ook wat olie op de stekkers voor de spool valve assembly, die ik moest schoonmaken. Ik weet niet zeker of ik dat deel moet voorstellen, maar zoals ik al zei, het kan geholpen hebben. Nadat de puinhoop was opgeruimd (en de motorruimte schoner was dan voorheen), installeerde ik de nieuwe spool assembly. Toen tapte ik de motorolie af en verwijderde ik het oude oliefilter. Toen vulde ik het met ongeveer 4,5 liter olie en plaatste ik het nieuwe oliefilter. De motor startte, er gingen geen lampjes branden en na een paar voorzichtige kilometers in de omgeving reed ik zonder problemen terug naar Phoenix. Ik zal er zeker op terugkomen als deze reparatie niet standhoudt, maar hij heeft tot nu toe ongeveer 200 mijl gereden, duimen dat hij nog eens 140.000 mijl zo rijdt!
 
Hoi, ik heb zoveel informatie uit deze thread gehaald. Ik wilde gewoon mijn ervaring met dit probleem toevoegen, voor het geval het iemand helpt. Sorry, het is een lange!
Ik heb een 2008 EX AWD automatische transmissie met ongeveer 145k, 80% olielevensduur sinds de laatste keer vervangen. Terugkerend van Flagstaff naar Phoenix AZ vorige week, net na het vullen van de benzinetank, kreeg ik het Check Engine Light (CEL). Ik stopte, controleerde de handleiding en besloot de benzinedop te controleren. Was niet los. Het lampje bleef branden, maar ik besloot door te gaan, aangezien de auto goed reed, en de handleiding suggereerde dat het een emissieprobleem kon zijn waar ik me niet per se onmiddellijk mee hoefde bezig te houden. Maar toen ik weer de weg op ging en versnelde, gingen het VSA-lampje en de uitroepteken-driehoek branden, vergezeld van het schudden en de 3000 tpm-limiet die door vele anderen in deze thread werd beschreven. Ik stopte, zette de auto uit en keek rond de auto om te zien of er iets duidelijk mis was. Ter info, ik had net de radiator vervangen door een nieuwe OEM-radiator en toen ik dat deed, heb ik ook de transmissievloeistof afgetapt en bijgevuld. Dat was vlak voor deze reis, dus ik nam aan dat het daar mee te maken had. Maar de temperatuurmeter stond altijd onder de helft en er waren nergens lekken. Plus, hij maakte de rit van 150 mijl naar Flagstaff twee dagen eerder, geen probleem. Na rond te hebben gekeken en niets duidelijk verkeerds te hebben gezien, startte ik de auto opnieuw. Alleen het CEL-lampje brandde nog steeds en de auto reed prima door alle versnellingen. Dus besloot ik de rit van 2,5 uur naar Phoenix te riskeren. Na ongeveer 20 minuten gingen de andere twee lampjes weer aan en schudde de auto, enz. Gelukkig had ik een vriend die in de buurt van die afrit woont, dus ik bracht de auto daarheen en liftte met de schoonfamilie naar huis. De afgelopen week, terwijl de auto bij mijn vriend stond, heb ik het probleem onderzocht door elke pagina van deze thread te lezen en verschillende video's te bekijken over dit Honda VTEC-probleem, sommige gelinkt in deze thread, andere niet. Uiteindelijk besloot ik dat het beste was om de hele spoelklep-assemblage te vervangen door de Honda OEM 15810-RAA-A03 plus een paar andere dingen. De originele Honda spoelklep-assemblage kostte me ongeveer $ 180 van mijn lokale dealer. Ik besloot ook mijn olie te verversen met Honda 5W-20 en een origineel Honda oliefilter. Dit is wat ik deed:
Met de voorkant van de auto op kriksteunen ongeveer een voet omhoog, verwijderde ik de negatieve accupool. Toen maakte ik de 10 mm bout los die de beugel van de stuurbekrachtigingsslang op zijn plaats houdt en gebruikte een bungeekoord om hem uit de weg te houden. Vervolgens verwijderde ik de spoelklep door eerst de stekkers los te koppelen en een punttang en een platte schroevendraaier te gebruiken om de draden te verwijderen die aan de unit zijn bevestigd. Vervolgens verwijderde ik de drie even lange 10 mm bouten met een dop en een korte verlenging. Het scherm op de spoelklep zag er vrij schoon uit, geen grove resten zoals bij anderen. Een van de video's die ik bekeek, suggereerde om de motor een paar seconden te starten met de spoelklep verwijderd om eventuele olie te verwijderen die zich in de kleine buis bevond die naar het scherm leidde, voor het geval er daar resten zaten. Dit kan hebben geholpen, maar als je dit doet, wees dan voorbereid op een olieachtige puinhoop. Hoewel ik daar een doek vasthield, bracht ik uren door met doeken en simpele groene zeep om de olie schoon te maken die langs de doek over de motorruimte en de grond gutste. Er kwam ook wat olie op de stekkers voor de spoelklep-assemblage, die ik moest schoonmaken. Ik weet niet zeker of ik dat deel moet voorstellen, maar zoals ik al zei, het kan hebben geholpen. Nadat de puinhoop schoon was (en de motorruimte schoner dan voorheen), installeerde ik de nieuwe spoelassemblage. Toen tapte ik de motorolie af en verwijderde ik het oude oliefilter. Toen vulde ik het met ongeveer 4,5 liter olie en plaatste het nieuwe oliefilter erop. De motor startte, er gingen geen lampjes branden en na een paar voorzichtige kilometers in de omgeving reed ik zonder problemen terug naar Phoenix. Ik zal er zeker op terugkomen als deze reparatie niet standhoudt, maar hij heeft tot nu toe ongeveer 200 mijl gereden, duimen dat hij nog eens 140.000 mijl zo gaat!
Bedankt voor de gedetailleerde post. Het is goed dat je het probleem in de eerste poging lijkt te hebben gevonden. (Veel anderen hier hebben niet zoveel geluk).

Eén ding is zeker: dit is geen probleem waarbij je kunt zeggen "doe gewoon .............. en dat zal het oplossen". Meerdere problemen kunnen en veroorzaken dezelfde symptomen.

Ik denk dat ik een van de gelukkigen was; na 2 incidenten waarbij hij in de noodloop ging, maar na een paar dagen stopte, lijkt hij zichzelf te hebben gerepareerd! Het is nu bijna een jaar weg. Afgezien van olie- en filterwissels heb ik echt niets gedaan om het te "repareren". In zekere zin is dat goed; maar in een andere zin is dat slecht, omdat ik nog steeds niet kan identificeren wat er mis is gegaan! En de zorg blijft dat het weer kan opspelen!

Dit is verreweg het meest frustrerende van alle typische problemen met de Honda 2.4 VTEC-motoren.

Ververs uw olie vroeg en vaak! :)
 
Ik heb deze code af en toe gehad in de 17 jaar dat ik mijn element heb. Normaal gesproken zou een olieverversing het probleem oplossen, ik was er slecht in om het zo vaak te doen als nodig was. Maar bij 375.000 mijl kon ik de code niet wissen en bleef deze terugkomen na olieverversingen binnen een paar duizend mijl. Ik kreeg ook af en toe misfires bij het starten en verloor koelvloeistof uit de radiator. Ik bracht het naar de dealer en dat was verspilde tijd, ze gooiden er gewoon een nieuwe vetch-solenoĂŻde op en rekenden me 400 dollar. Natuurlijk loste dit het probleem niet op, dus bracht ik het naar een garage die ik door de jaren heen heb gebruikt om ander werk te doen. Ze deden een compressietest en stelden vast dat ik compressie verloor op cilinder drie. Dit alles leidde tot een slechte koppakking en mogelijke oliebesmetting, wat waarschijnlijk de reden was dat de code werd weergegeven. Dus ik ben momenteel de motor aan het vervangen, omdat het niet veel meer was dan het vervangen van de koppakking.
 
Is het probleem ooit opgelost?
Ja, maar ik weet niet zeker hoe of waarom. Nadat ik willekeurig dingen opnieuw had aangesloten en diëlektrisch vet had misbruikt, is het probleem sinds een paar dagen na mijn laatste bericht niet meer teruggekomen. Ik geloof nog steeds dat mijn specifieke probleem te wijten was aan een slechte verbinding met de oliedrukschakelaar als gevolg van corrosie, en als ik het probleem opnieuw heb, ben ik van plan de connector te vervangen. Dat gezegd hebbende, lijkt er helaas een heel continuüm van oorzaken te zijn voor P2646.
 
401 - 420 of 677 Posts