Honda Element Owners Club banner
41 - 60 of 66 Posts
Ik merkte dat toen mijn 51R-standaard Honda-accu begon te falen, mijn dynamo een raar jankend geluid begon te maken. Na een minuut of twee verdween het. Ik dacht dat de dynamo te hard werkte om te proberen de defecte accu elke ochtend opgeladen te houden. Toen ik een nieuwe 51R plaatste, geen geluiden meer van de dynamo. Het kost veel minder tijd om een kleinere accu op te laden in vergelijking met een grotere. Als je een te grote accu plaatst, denk ik dat de dynamo harder zal werken naarmate de accu in de loop van de tijd defect raakt. Misschien verdwijnt dat jankende geluid dat ik had, niet binnen een minuut of twee met de grotere accu. De output van de standaard dynamo is maar zo veel. Ik weet niet hoeveel, maar het kan niet te veel zijn. Als de grotere accu leeg is, kan dat te veel van de standaard dynamo eisen in vergelijking met een lege 51R.
 
i noticed that when my 51r stock honda battery started to fail ...
Dit klinkt meer als defecte dynamo-lagers, wat wordt geĂŻllustreerd door een diep ontladen batterij. Ja, een grotere batterij heeft meer tijd nodig om op te laden, maar de dynamo levert alleen de maximale stroom die hij is ontworpen om te produceren. Een grotere batterij zal de dynamo niet aanzetten om meer stroom te produceren, maar zorgt er alleen voor dat de dynamo gedurende een langere periode maximale stroom trekt.

Een nieuwe batterij zou slechts een kleine lading nodig moeten hebben om de verloren startenergie te herstellen, dus het vervangen van de batterij is logisch. Maar als je die nieuwe batterij hebt leeggetrokken, denk ik dat je nog steeds die zoemende geluiden zou horen totdat hij weer is opgeladen. Ter info: doe dit niet om te bewijzen dat ik gelijk of ongelijk heb, tenzij je wat levensduur uit je nieuwe batterij wilt halen.
 
Ik denk niet dat de conditie van de batterij invloed heeft op de lagers van de dynamo. Ik heb nooit gezegd dat een grotere batterij ervoor zorgt dat de dynamo meer stroom produceert. Een grotere batterij zal meer vragen dan een kleinere batterij als ze beide tot dezelfde spanning zijn ontladen. Zoals ik al zei, het kost veel minder tijd om een kleinere batterij op te laden.

Ik ben er niet tegen om een grotere batterij te plaatsen. Ik dacht alleen dat deze nieuwere dynamo's misschien gevoelig zijn. Ik heb nog nooit dynamo's gehad die zulke geluiden maakten. Ik heb wel eens dynamo-poelielagers in mijn Toyota's vervangen. Ik dacht eerst ook dat het de lagers waren, totdat ik mezelf overbrugde met mijn hulpaccu, geen geluiden. Toen wist ik zeker dat de dynamo harder werkte op die oude batterij. Heb een 51R van Costco gekocht voor ongeveer 70 dollar en alles oké.
 
i don't think battery condition has an effect on alternator bearings.
Ik denk niet dat de conditie van de batterij invloed heeft op de lagers van de dynamo.
Ik bedoel dat een slechte batterij ervoor kan zorgen dat je al falende lagers opmerkt, omdat deze de dynamo voor een langere periode op maximale output belast, waardoor de lagers opwarmen en de symptomen versterken totdat de belasting afneemt.

i never said a larger battery will make the alternator produce more current. a larger battery will demand more vs a smaller battery if both are drained to the same voltage. like i said, it takes much less time to charge a smaller battery.
Ja, het duurt minder lang om een kleinere batterij vanaf een ontladen toestand op te laden. Het duurt niet langer om een grotere batterij op te laden na 1 of 2 starts; er hoeft slechts dezelfde hoeveelheid energie te worden teruggegeven aan beide batterijen. Een grotere batterij kan niet "meer" eisen, hij kan alleen maximale stroomafgifte voor een langere periode eisen. Een defecte batterij ziet er dus uit als een grotere batterij voor de dynamo, hij kent het verschil niet.

im not against putting in a larger battery. just thought maybe these newer alternators are sensitive. i never had alternators make noises like that. i have changed alternator pulley bearings in my toyotas before. i thought it was bearings at first too until i jumped myself with my aux battery, no sounds. then i knew for sure the alternator was working harder on that old battery. bought a 51r from costco for like 70 bucks and a o k.
Begrijp uw punten, ik ben alleen maar aan het verduidelijken wat er elektrisch gebeurt met grotere batterijen. Conclusie: zolang de batterijchemie hetzelfde is, maakt het niet uit welke maat (d.w.z. capaciteit) batterij u gebruikt.
 
Eerlijk gezegd, heeft de conditie van de batterij niets te maken met de lagers. Dit is de eerste start van de ochtend toen ik het gejank hoorde. Er is geen tijd om direct warmte te genereren na de eerste start na een koude nacht. Ik heb allerlei lagers vervangen, van assen tot poelielagers van de stuurbekrachtiging, inclusief dynamo-lagers. De conditie van de batterij heeft niets te maken met lagergeluid. Je kunt geloven wat je wilt, maar ik weet wat ik weet.

Een grotere batterij zal meer eisen... meer tijd om op te laden wanneer deze is ontladen tot dezelfde spanning als een kleinere batterij.

Ik heb er niets op tegen om een grotere batterij te plaatsen, maar niet te groot. Ik denk dat de dynamo van het element zwak is.
 
Als ik je berichten lees, lijkt het wel alsof ik mezelf steeds herhaal.

Ik bedoel dat een slechte accu ervoor kan zorgen dat je al falende lagers opmerkt, omdat deze de dynamo voor een langere periode op maximale output belast, waardoor de lagers opwarmen en de symptomen versterken totdat de belasting afneemt.
Laat me een voorbeeld uit het echte leven zien van dit gebeuren. Ik ben nog nooit een slechte accu tegengekomen die lagers heeft vernield en ik heb meer dan 10 auto's en vrachtwagens gehad en aan talloze andere gewerkt. Ben je dit probleem in het verleden tegengekomen? Waar heb je deze uitleg vandaan? Heb je het verzonnen?
 
Iemand anders kan zich erin mengen, maar ik denk niet dat het standaard laadsysteem van een auto is ontworpen om een specifieke batterij correct op te laden/te cycleren/te onderhouden. .
Ja, ik heb voor BMW/MINI gewerkt en alles wat we na 2007 bouwden, moest worden aangesloten op de BMW-computer om zowel de batterij te registreren als de laadcycli te resetten, aangezien nieuwe batterijen de neiging hebben om een tijdje op de plank te liggen voordat ze worden verkocht. Die cycli waren afhankelijk van het installeren van een batterij van standaardformaat/type.

Ik wist niet zeker of dit het geval was bij Honda of niet. Ik heb mijn 3e OEM-batterij:shock: en het lijkt erop dat ik er elk jaar een nieuwe nodig heb. :-o Ze worden onder garantie vervangen, maar met koud weer dat eraan komt, en Sears die de deuren sluit, dacht ik erover om een grotere Diehard-batterij te nemen.
 
Met betrekking tot het gejank van de dynamo maakt een dynamo over het algemeen alleen geluid van een van de uiteinden van zijn as (meestal een lager aan elk uiteinde, maar sommige hebben een bus aan de achterkant) of van de borstels/ankers. Een dynamo die om welke reden dan ook meer stroomsterkte moet trekken, kan ervoor zorgen dat een van deze gebieden geluid maakt als die componenten het einde van hun levensduur naderen. Merk op dat dit niet betekent dat hij altijd geluid zal maken, maar kan, en is over het algemeen een goede indicator dat de betreffende dynamo-component moet worden vervangen, evenals de reparatie van het probleem dat die zware stroomafname veroorzaakte, in deze discussie een zwakke batterij. In de loop van de tijd zullen een zwakke batterij of andere zware stroomafnames leiden tot uitval van de dynamo-component en vice versa.
Een ander probleem dat een kort geluid kan veroorzaken, is bij het starten nadat het voertuig heeft stilgestaan, zeg maar 's nachts of langer, waardoor condensatie en/of de fijne laag roest die het bevordert (denk aan remschijf) het lager kan laten piepen, maar zelfs in dit geval duidt het op lagerfalen als gevolg van afdichtingsfalen en gebrek aan voldoende vet in de binnenkant. Dus terug naar het vervangen van dynamo-componenten.
Ik denk dat het punt dat de poster miste, was dat een volledig functionele en volledig opgeladen kleinere en grotere batterij doorgaans ongeveer dezelfde belastingen van de dynamo zal trekken om ze te "herladen", maar een verschillende hoeveelheid tijd. En bij het opstarten gebruikt de grotere batterij niet zoveel van zijn capaciteit in % als de kleinere batterij, de startmotor trekt alleen wat nodig is om de motor te starten. Is dat niet logisch?
Nu ben ik meer in de war lol
Over het algemeen hebben de meeste moderne auto's dynamo-amperages van 105 A, sommige zijn hoger, vooral in vrachtwagens die veel grotere of twee batterijen hebben, en ik ben oud, dus ik herinner me dat auto's vroeger 40 en 70 ampère dynamo's hadden, grote motoren om rond te draaien, niet veel fabriekselektronica (voornamelijk airconditioning leverde je 70 ampère), maar doorgaans grotere batterijen. Toen ICE in de jaren 80 een ding werd, kan ik me niet herinneren hoeveel oudere GM muscle cars ik heb geüpgraded naar de grotere moderne 105 ampère csi dynamo's toen ik installateur was.
HTH, Bill.
 
Nog een opmerking: ik ben van plan om te upgraden naar een grotere batterij. Ik heb het grootste deel van deze thread gelezen en het lijkt erop dat de 24 en 35 batterijen ongeveer dezelfde kosten hebben, maar de 35 om welke reden dan ook meer vermogen heeft, hoewel ongeveer dezelfde totale grootte. Geen van beide lijkt een moeilijke wissel te zijn.
Wat ik hier nog niemand heb horen doen, is naar de JY gaan en de batterijbak en alle bevestigingshardware halen van een auto die die batterijgrootte gebruikte.
Er zijn veel Honda's die de 24 gebruiken en verschillende andere fabrikanten gebruiken de 35 (hint, 91-96 escorts tracers en protégés moeten gemakkelijk te vinden zijn). Dat is mijn plan.
Ik haal mijn batterijen altijd bij Sams club vanwege de prijs, het gemak van garantie-uitwisseling indien nodig en de prijs (ik weet dat ik het twee keer heb gezegd). Op dit moment zijn ze ongeveer $85 omdat ze een uitverkoop hebben, meestal hebben autobatterijen twee keer per jaar een uitverkoop. En het is een redelijk gespecificeerde lijn die voor hen wordt geproduceerd.
Ik haal hem morgen na het werk op.
HTH, Bill
 
Ik wilde mijn verzamelde kennis delen na vele (!) uren onderzoek, inclusief het lezen van elke batterijthread op de forums.

De standaard 51R is ronduit onvoldoende voor de Element, met name bij koud weer en/of elke vorm van elektrische mod of add-on. Te oordelen naar de talrijke threads over batterijproblemen, zou ik iedereen aanraden om hun batterij bij de volgende vervanging met minstens één niveau (56) te upgraden.

Hieronder staat een lijst met bewezen maten met minimale inspanning:

Groepsgrootte (met EOC URL) : Inspanning : CCA : Opmerkingen
51R Dropin ~450 (OEM - vermijden)
56 Dropin ~500
47 Breedte ~550
35 Breedte ~600
34R Breedte ~650 (minder gebruikelijke maat)
24F Breedte ~700 (kan langere J-haken vereisen)


**51R & 56 zijn "Dropin", vereisen geen aanpassingen
**47, 35, 34R, 24F vereisen eenvoudige "Breedte"-aanpassingen: verwijdering van de plastic bak, bredere spanband en buigen van J-haaklipjes
**EOC URL's bevatten doe-het-zelf stapsgewijze instructies en hints en tips - lees alles, zelfs als het niet voor uw geselecteerde maat is


Enkele (vereenvoudigde) algemene principes om te overwegen:

  • maat 56 / ~500 CCA is prima voor de gemiddelde bestuurder
  • alles >500 CCA verhoogt de betrouwbaarheid en maakt elektrische mods mogelijk
  • hoe hoger de CCA, hoe sterker de batterij bij koude temperaturen en een langere levensduur wanneer de auto uit staat
  • hogere CCA = groter batterijvolume en/of hogere prijs
  • CCA varieert per merk, kwaliteit/niveau en prijs - de hierboven vermelde nummers zijn een richtlijn
  • het gebruik van maatvariaties die hierboven niet worden vermeld, past mogelijk niet .evdl.org/pages/bcigroup.html
  • Optima-batterijen zijn meestal kleiner, dus de klemmenpositie is flexibeler, maar ze zijn duur $$$
  • Sears DieHard heeft een rare nummering - zorg ervoor dat u naar "groepsgrootte" gaat en niet naar het productnummer, bijvoorbeeld C-14, P5, G34R, enz.
  • ervan uitgaande dat de CCA vergelijkbaar is, ga dan uit van de dealergarantie en de prijs, niet van het merk - ik heb nog geen overtuigend bewijs gezien dat dure batterijen langer meegaan (veel Optima's vallen uit in <24 maanden) of dat goedkope batterijen niet lang meegaan (mijn OEM 51R ging 6 jaar mee)

Klemmenpositie
De reden dat de bovenstaande maten worden vermeld en niet andere, is zowel vanwege de batterijgrootte als omdat de klemmen in verschillende posities verkrijgbaar zijn. De positieve (rood/+/POS) en negatieve (zwart/-/NEG) kunnen overal zijn. Stel je de bovenkant van een batterij voor in een 4x4 raster:
1 2
3 4

De OEM-batterijkabels zijn maar zo lang en de OEM-plaatsing is alleen zo goed geschikt voor maten.

De ideale batterijklemmenopstelling zonder aanpassingen is:
+ -
x x

Dit kan ook worden bereikt door een batterij om te draaien! Waar de "voorkant"/sticker zit, maakt niet uit:
x x
- +

Alle hierboven vermelde maten staan in deze opstellingen. De "R" MOET worden opgenomen - het betekent "omgekeerd". Zonder, past een 51 mogelijk niet, en een 34 is een absolute pijn in de kont met veel vereiste aanpassingen.

Diagonale opstellingen kunnen in orde zijn (maar komen minder vaak voor en zijn hierboven niet opgenomen.
+ x
x -

Middelste opstellingen kunnen ook in orde zijn (maar komen minder vaak voor). De Optima's hieronder hebben middelste klemmen
x x
+ -
x x


Hieronder staat een lijst met bewezen maten met meer dan minimale inspanning (gebogen/nieuwe bak, langere kabels, langere haken, verwijder en vervang omliggende onderdelen, enz.):

Groepsgrootte (met DIY URL) : CCA : Opmerkingen
34 / P4 ~750-900 (klemmen verkeerde kanten en belemmerd)
GROTE batterijvervanging - DIY
31R ~900 (monster, Optima 'rode bovenkant')
31A ~900 (monster, Optima 'blauw' of 'gele bovenkant' alleen(?) vanwege de klemmen)


Back-upplannen (sterk aanbevolen!)
Ik kan het niet genoeg aanbevelen om een ​​batterij-jump-pack te kopen. Ik heb mijn startkabels weggegeven! Deze slechterik heeft mij en anderen meerdere keren gered (Jump-N-Carry JNC300XLC).
.amazon.com/Jump-N-Carry-JNC300XLC-Ultraportable-Starter-Compliant/dp/B00CMP3Z4E/
Het start een standaard Element onmiddellijk en heeft een V8 in seconden gestart. Er zijn veel jump-combo-kits beschikbaar die allemaal middelmatig zijn. Voor niet veel meer kunt u hoogwaardige afzonderlijke componenten krijgen: startkabels, bandenpomp en omvormer, maar ieders prioriteiten zijn anders. Trouwens, vermijd deze rotzooi bandenpomp (Slime 40022);
hij werkte drie keer en ging toen kapot. Koop deze heavy-duty professionele compressor voor slechts een paar dollar meer (Viair 00073).

Ten slotte, als u geen risico wilt lopen op een lege batterij (kritieke reactie, reizen op afstand, enz.), Schaf dan een batterijbeschermer aan. Ze zijn duur (~$80-100), maar ze schakelen alle stroom van de batterij uit als deze te laag wordt, maar laten voldoende stroom over om het voertuig onmiddellijk te starten. Ze verlengen ook de levensduur van de batterij door te voorkomen dat batterijen leeglopen.


Ik
Ik heb weinig tot geen elektrische ervaring. Mijn persoonlijke strijd/ontdekkingsreis begon bijna 3 jaar geleden toen GetAround hun "Connect"-apparaat aan mijn auto toevoegde, een altijd-aan GPS/mobiele eenheid die tracking, gegevensverzameling, vergrendeling op afstand, enz. mogelijk maakt. Hoewel het een kleine stroomverbruiker was, zou het de batterij leegmaken tot het punt dat de auto niet meer kon starten als er langer dan 4-5 dagen niet mee werd gereden. Toen de temperaturen daalden, ging mijn auto dagelijks dood. Lang verhaal kort, ik heb uiteindelijk de batterij vervangen. Hij heeft 2 jaar meegaan, maar bevindt zich in dezelfde positie als voorheen, vandaar mijn behoefte aan een upgrade.
Hoi, heb dit oude bericht van je net gelezen. Zeker veel geleerd. Mijn '04 had een van die tracking-dingen en realiseerde me nooit de parasitaire drain, dus kon niet starten. Heb het verwijderd en net als jij, 4-5 dagen stilgestaan ​​en start niet. Maar mijn Halo-batterijpack werkt wonderen bij de eerste start. Ik raad ze ook ten zeerste aan. Dus ik krijg een sterkere batterij bij Costco. Weet nog niet wat ze hebben, maar ik neem je artikel mee‼🙏🙏🙏
 
Ik vroeg me af of iemand een lijst heeft met onderdelen (accubak, houder, j-haken, massakabel, enz.) die ze hebben gebruikt bij het overstappen op een 24F-accu. Ik dacht dat ik er ergens op het forum een had gezien, maar ik kan het niet meer vinden.
Bedankt!!!!
 
Overigens ben ik van plan om te upgraden naar een grotere batterij. Ik heb het grootste deel van deze thread gelezen en het lijkt erop dat de 24 en 35 batterijen ongeveer dezelfde kosten, maar de 35 om welke reden dan ook meer vermogen heeft, hoewel ongeveer dezelfde totale grootte. Geen van beide lijken een moeilijke wissel te zijn.
Wat ik hier nog niemand heb horen doen, is naar de JY gaan en de batterijbak en alle bevestigingshardware halen van een auto die die batterijmaat gebruikte.
Er zijn veel Honda's die de 24 gebruiken en verschillende andere fabrikanten gebruiken de 35 (hint, 91-96 escorts tracers en protégés zouden gemakkelijk te vinden moeten zijn). Dat is mijn plan.
Ik haal mijn batterijen altijd bij Sams club vanwege de prijs, het gemak van garantie-uitwisseling indien nodig en de prijs (ik weet dat ik het twee keer heb gezegd). Op dit moment zijn ze ongeveer $85 omdat ze een uitverkoop hebben, meestal doen autobatterijen twee keer per jaar de uitverkoop. En het is een redelijk gespecificeerde lijn die voor hen wordt geproduceerd.
Ik haal hem morgen na het werk op.
HTH, Bill
Na hier zoveel te hebben gelezen, begon mijn hoofd kruiselings te worden. Ik ging naar Rural King en begon de werkelijke batterijen te meten en de capaciteit te noteren van degenen die zouden passen. Mijn bedoeling was om een 24F te installeren, maar ik ontdekte dat de breedte van 10,25" mogelijk een zeer krappe pasvorm zou zijn in mijn '11. De 35 was een goede 1,25" smaller en had een iets hogere CCA-classificatie. Om er zeker van te zijn, bouwde ik een multiplex batterij met dezelfde afmetingen als de Group 35 bij RK en zal ik hem op maat proberen voordat ik er een ga kopen.
Ik kan misschien chique worden en een reserve motorfietsbatterij aansluiten op de kabels tijdens het werk om de radio en de problemen met het opnieuw leren van de stationairloop te voorkomen.
 
Na zoveel hier te hebben gelezen, begon mijn hoofd te knopen. Ik ging naar Rural King en begon daadwerkelijke batterijen te meten en de capaciteit te noteren van degenen die zouden passen. Het was mijn bedoeling om een 24F te installeren, maar ik ontdekte dat de breedte van 10,25" mogelijk een zeer krappe pasvorm is in mijn '11. De 35 was een goede 1,25" smaller en had een iets hogere CCA-classificatie. Om er zeker van te zijn, bouwde ik een multiplex batterij met dezelfde afmetingen als de Group 35 bij RK en zal deze passen voordat ik er een koop.
Ik kan het chique maken en een reservemotoraccu aansluiten op de kabels terwijl ik het werk doe om de radio en de problemen met het opnieuw leren van de stationairloop te voorkomen.
geweldig idee over de JY. Ik had die optie niet, dus na veel vallen en opstaan met verschillende maten trays die passen op een 24F-batterij, maar niet op het voertuig, vond ik een oplossing. Ik heb een '04 EX. Iemand suggereerde om gewoon de J-paalgat
205910
e flens op de originele plaat te buigen, wat ik deed.
Kreeg langere J-bouten en een verstelbare trekstang, vulde de uitsparing van de bak met hard schuim en met een beetje manoeuvreren paste hij perfect. Ik heb de Js afgeplakt zodat ze er niet af zouden vallen, de andere dingen iets weggeduwd en het paste perfect. Raakt niets
205911
 

Attachments

Mijn 51r-accu moet mijn bericht wel gezien hebben, want ik werd vandaag wakker na onze eerste nacht onder de 40 graden hier in TN, met een steendode accu. Ik moest een lift naar mijn werk nemen en na het werk de V8-truck van een vriend gebruiken om hem te starten, omdat de accu zo leeg was. Met de Element naar Walmart gereden en $74 en een pro-rata garantie later ben ik de nieuwe eigenaar van een 35, een enorm verschil in startvermogen vanaf het begin. Ik zou voor een 34r of 24f zijn gegaan, maar de batterijsectie was bijna leeggeplukt, maar er waren nog veel 51r's over.
 
Ik wil iedereen bedanken die in deze thread heeft gepost, het heeft echt geholpen. Ik heb net een 24F-accu in mijn 03 Element geplaatst. Ik had er eerst een 34R in, maar kon geen 34R vinden voor een goede prijs. Ik heb de 24F bij Costco gekocht voor 99,99 dollar. Ik moest wel langere J-haken aan mijn montagebeugel toevoegen, ik heb ze bij O'Reilly Auto Parts gehaald, de 8-inch haken waren net groot genoeg.
 
41 - 60 of 66 Posts