Honda Element Owners Club banner
261 - 280 of 677 Posts
Ik ben net klaar met het vervangen van de Vtec Spool valve. Dit omvatte het schoonmaken van het onderste, vervelende scherm. Omdat ik mijn Element pas een paar maanden heb, vermoed ik dat de Spool Valve al die tijd op het punt stond uit te vallen. Hij versnelt sneller en ik voel de vervelende aarzelingen of lichte misslag / overslaan bij 60-80 niet meer. Ik begin deze auto steeds leuker te vinden.
Kun je alles wat je gedaan hebt controleren en verschijnt de P2646 nog steeds niet?
 
P2646 Code, zou dit een rechtszaak moeten zijn?

Omdat er geen specifieke oplossing voor lijkt te zijn. Kan dit worden toegepast op een Lemon Law? Als je het definitief hebt laten repareren, laat ons dan weten 1) wat alle stappen waren en 2) de kosten om het eindelijk te repareren als het wel gerepareerd is of heb je het doorgegeven aan een nieuwe eigenaar, wat uiteindelijk weer opduikt.

Bedankt,

06 Element eigenaar
 
Ik had ook problemen met mijn oliesolenoïde/oliedrukschakelaar. Heb hem zelfs twee keer vervangen. De fout trad kort daarna in beide gevallen opnieuw op. Ik ontdekte dat de 2 draadconnectoren die aan de solenoïde zijn bevestigd, NIET waterdicht zijn. Op een vermoeden trok ik de 2 connectoren los, waarbij ik snel ontdekte dat er vocht in zat. De oplossing was om wattenstaafjes te nemen en de contacten op alle 4 de oppervlakken schoon te maken, een föhn te nemen en ze zo grondig mogelijk te drogen, en vervolgens een flinke hoeveelheid diëlektrisch vet aan te brengen rond de basis van de draadconnectoren, waarbij ik ervoor zorgde dat er niets op de metalen contacten zelf werd aangebracht.
Het terugplaatsen van de connectoren dwingt het vet naar zowel de buiten- als de binnenoppervlakken, voldoende om vocht buiten te houden. Omdat we vorige week in SoCal flinke regenval hadden, was het rijden in deze vreselijke storm een echte test voor mijn remedie. Geen problemen of codes meer voor deze solenoĂŻde. Ik hoop dat dit helpt!!!

BobM
Mijn oplossing was bijna hetzelfde als hierboven:

Kreeg P2646, verving de hele assemblage door een nieuw filter, weken later (misschien langer?), kwam het probleem terug.

Bij het verwijderen van de originele assemblage merkte ik corrosie/vuil in de druksensor (de ronde), dacht er niet te veel over na. Bij het controleren van de nieuw geĂŻnstalleerde (ook defecte) bleek dezelfde corrosie/vuil.

Ik haalde de originele assemblage eruit, spoot de sensor en de stekker schoon met elektronica-reiniger (CRC-band van Advance) en schrobde/poetste de sensor en de stekker zo goed als ik kon, en bracht vervolgens rijkelijk diëlektrisch vet aan (vooral op de onderkant van de sensor en rond de binnenwand van de sensor). Geen probleem meer sindsdien.
 
Threads samengevoegd. Een titel-zoekopdracht voor het trefwoord "2646" retourneert deze thread. Maar aangezien je hier al eerder hebt gepost, Brandonsanfran, wist je dat al - maar toch een andere thread over hetzelfde onderwerp gestart.

> er lijkt geen specifieke oplossing voor te zijn
Bedoel je afgezien van het vervangen van VTEC-componenten?
 
FWIW, ik had dit weekend deze code. Ik heb de magneetventielassemblage verwijderd om de zeef te controleren, die helemaal schoon was. Ik heb hem teruggeplaatst en ervoor gezorgd dat de draden stevig in de connectoren zaten. Daarna ben ik gaan rijden en heb ik sindsdien geen problemen meer gehad.
Ik heb twee weken geleden een klepafstelling gedaan, dus ik vermoed dat ik te veel spanning op de oliedruksensordraden heb gezet, en om de een of andere reden duurde het 2 weken voordat het probleem zich manifesteerde.
Controleer eerst de aansluitingen.
 
Iets waar we nu al twee weken mee bezig zijn.

Dit kan iemand helpen of niet, maar ik wilde het gewoon even kwijt.

#12 had een nieuwe motor nodig en dit is er een van die een JDM uit Orlando kreeg. Het duurde niet lang voordat de P2647-code verscheen en in de noodloop ging. Het had ook een Dorman-spoelklep waarvan de VTEC-oliedrukschakelaar defect was en olie door de schakelaar en uit de stekker pompte. We gingen ervan uit dat dat de reden voor de code was, hetzelfde was gebeurd bij een andere Dorman. Vervangen door OEM en op weg gestuurd. Code kwam binnen een uur terug.

Op dat moment ga ik de probleemoplossingsprocedure in de fabriekshandleiding doorlopen. Verwijzend naar deze twee pagina's.

Image


Image


Stap 10 is waar ik denk dat er een typefout staat of dat het onduidelijk is. Er staat niet dat je eerst de connector moet loskoppelen, maar er staat dat je de spanning moet meten aan de draadkant van de vrouwelijke aansluiting. Het toont de massadraad als blauw/zwart. Ik heb hem losgekoppeld, de ontsteking aangezet, pin 1 getest en jawel, 12V gekregen. Oké cool, repareer de open circuit naar aarde. G101 is degene rechtsboven op het inlaatspruitstuk. Een nieuwe draad aangesloten en voilà, geen spanning meer op pin 1. Terug in elkaar gezet, codes gewist en proefrit, P2646 op het moment dat hij 3k rpm bereikt.

Ik had de oliedruktester niet om de procedure voor P2646 te doorlopen, dus we bestelden er een en wachtten. Ondertussen zocht Greg en ontdekte dat de Japanse K24 een andere inlaatnokkenas heeft. Ik weet niet precies wat er anders is, maar de VS is gestempeld met RAA, de Japanse heeft RBB. Dat verwisseld en nog steeds P2646, maar alleen bij hard accelereren. Specifiek schakelen van de 1e naar de 2e versnelling van 6k rpm naar 4k rpm +/-.

Toen arriveerde mijn oliedruktester en alles klopt, wat de hel? Terug naar het boek. Meer van de systeemomschrijving doornemen en ik kijk er nauwkeuriger naar.

Image


Hier toont het de blauw/zwarte draad als degene die naar de ECM/PCM gaat en de bruin/gele als de aarde. Op pagina 11-184 stond dat de aarde blauw/zwart was.

De VTEC-oliedrukschakelaar is gesloten bij stationair toerental en lage toeren, dus de 12V die de ECM stuurt, kortsluit naar aarde, zodat de ECM weet dat hij stationair draait of op lage toeren draait. Met druk opent de schakelaar het circuit zodat de ECM weet dat hij het circuit voor de VTEC-solenoĂŻdeklep moet sluiten. Volgens de aanwijzingen op pagina 11-184 heb ik een permanente kortsluiting naar aarde gemaakt bij de VTEC-oliedrukschakelaar, zodat de ECM nooit weet wanneer er druk is.

Ik zei eerder dat ik denk dat het een typefout is of onduidelijk, want als ik het had getest met de stekker nog op de oliedrukschakelaar, had ik geen 12V op mijn voltmeter gezien. Ik zou de blauw/zwarte draad hebben getest, de gesloten oliedrukschakelaar zou het circuit naar aarde hebben voltooid en ik zou naar stap 11 zijn gegaan. Als ik daadwerkelijk een Element met P2647 had met een echte kortsluiting in de ECHTE bruin/gele massadraad op pagina 11-34, zou het me hebben geĂŻnstrueerd om een permanente kortsluiting naar aarde te maken op de blauw/zwarte ECM-draad.

Heb ik ongelijk?
 
Ik moet eraan toevoegen dat nadat we de permanente grond die ik had geĂŻnstalleerd hadden verwijderd, we hem op een zijweg hebben gezet en hem met zeer harde acceleratie tot 70 mph hebben gekregen en geen motorlampje meer. Ik geloof dat het de hele tijd de inlaatnokkenasverstelling was. Ik geloof nog steeds dat het boek ongelijk heeft.
 
Ik heb dit laten zien aan een van mijn medewerkers die een Honda-fanaticus/goeroe is en hij heeft het een beetje voor me opgehelderd.

Op pagina 11-184 stap 10 is de afbeelding correct. De vrouwelijke kant (de stekker) aansluiting 1 is de blauw/zwarte signaaldraad die van de ECM komt. Die cirkel met de onderstreepte V staat voor spanningsbron. In dit geval is het de ECM zelf. De massadraad die van de spanningsbron komt, is de massa van de ECM, niet de massa van de VTC-oliedrukschakelaar.

Hoewel het boek niet zegt dat je de stekker moet loskoppelen en testen, was zijn eerste gedachte ja, je test ze altijd losgekoppeld. Maar na het doorlopen van de bedradingsschema's op de andere pagina's, is hij het ermee eens dat je altijd spanning zult zien op pin 1 als deze is losgekoppeld. Het is net zo gemakkelijk om de continuĂŻteit naar aarde op pin 2 te testen om de kortsluiting naar aarde te vinden waarover gesproken wordt. Als de blauw/zwarte draad werd getest terwijl deze was aangesloten, zou je het juiste resultaat krijgen (zolang stap 8 een ja was). De auteurs van het boek gaan ervan uit dat de technicus moet weten dat de bruin/gele draad de massadraad is. En ze hebben gelijk.
 
Hallo allemaal, hier een nieuwe Element-eigenaar!

Dus ik heb een 2003 Honda Element EX met 5-versnellingsbak gekocht. Hij heeft 135.000 mijl, een schone titel.
Greater Los Angeles Area / San Gabriel Valley (Californië)

Ik heb hem gekocht met een paar kleine problemen. Dashboardverlichting kapot, de deursloten werken nauwelijks met de sleutel en de airconditioning werkt niet. Verder zijn de buiten- en binnenkant van de auto ongelooflijk schoon.

Maar na ongeveer 70 mijl rijden ging de auto in de noodloop, kon de toeren niet boven de 3000 tpm krijgen. Code geeft P1157 en P2647 aan. De auto is slechts een paar dagen voordat deze 2 codes verschenen, probleemloos door de Californische smogtest gekomen.

Dus ik heb "de pakking met het gaasfilter" schoongemaakt. De gemakkelijker toegankelijke met de 3x10mm bouten. Hij was echt helemaal niet vuil / verstopt, maar ik heb het toch gedaan omdat hij uit de auto was gehaald. Toch staat de auto in de noodloop.

Vandaag heb ik de motorolie en het filter vervangen. De auto rijdt nu zoals het hoort! Maar na 4 mijl kwam de noodloop terug. Ik heb 3,7 mijl in de noodloop gereden, geparkeerd en een knipbeurt gehad, 30 minuten later staat de auto niet meer in de noodloop.

Dit is allemaal nogal verwarrend. Helaas kan ik niet begrijpen wat precies het probleem is. Ik ben best handig, maar ik ben zeker geen monteur. Hoewel ik bij al mijn auto's alles zelf heb kunnen doen met behulp van internetonderzoek. Na het lezen van 28 pagina's in deze thread, lijkt het helaas dat de mogelijkheden erg sporadisch zijn. Bij sommige mensen wordt het opgelost met een olieverversing, bij sommigen door het gemakkelijk toegankelijke filter schoon te maken, bij anderen door de hele assemblage te vervangen, en bij sommigen werken geen van deze opties. Het lijkt er bijna op dat sommige mensen die in deze thread hebben gereageerd, het probleem nooit hebben opgelost en het hebben laten repareren. Het is alsof ze met een paar van de gemakkelijkere dingen zijn begonnen en zich vervolgens nooit meer hebben aangemeld om verslag uit te brengen.

Ik bezit een dopsleutelset, een schroevendraaierset, torx, sleutel, slagschroeven op zowel batterij als lucht, een multimeter, een soldeerstation, een krik, standaards en een OBDII-scanner / -lezer. Ik heb vrij basistools en helaas geen speciale tools.

Ik wil dit ECHT REPAREREN. Ik wilde de auto al sinds de 8e klas (nu 26) en hoop ECHT dat ik niet iets heb gekocht dat te ver weg is.

De auto in het algemeen lijkt in orde. Als hij niet in de noodloop staat, lijkt hij goed vermogen te hebben.

Is er ook een bericht met een lijst met onderdeelnummers? Sommige antwoorden verwijzen naar een # nummer op een diagram, maar veel foto's die zo oud zijn, hebben bronlinks die kapot zijn. Sommige van deze onderdelen zijn een beetje verwarrend, omdat het lijkt alsof sommige mensen hetzelfde ding verschillende dingen noemen en verschillende dingen hetzelfde noemen. Is er een enkele post / gids hierover in plaats van deze opgesplitste discussie? Ik kan niet veel anders vinden.
 
Assuming you have already cleaned or at least reseated the electrical connections, the first part on your list should probably be "VTEC spool valve assembly," p/n 15810-RAA-A03.
Ik heb eerlijk gezegd geen verdere schoonmaak gedaan, maar ik heb ze wel opnieuw geplaatst sinds ik ze loskoppelde om bij de schermpakking te komen.

Ik zal proberen ze schoon te maken. Ik heb wat ontvetter en een contactreiniger die niet specifiek voor de auto-industrie is, maar ik betwijfel of het veel verschilt. De contactreiniger die ik heb, wordt op de markt gebracht voor de muziekindustrie.
 
Dus update: Ik besloot de hele motorruimte schoon te maken en te ontvetten, gewoon om een iets schonere werkomgeving te hebben en eventuele lekkages etc. op te merken.

De auto staat nog steeds in de noodloop. Het lijkt erop dat het gebeurt wanneer de auto de bedrijfstemperatuur heeft bereikt. Mijn eerste rit vanochtend reed de auto prima. Ongeveer 6 mijl lang, toen schakelde de noodloop plotseling in.

De twee stekkers/harnassen die op de vtec-spoelklep worden aangesloten, heb ik met wat remmenreiniger behandeld. Ik denk dat het zo krachtig is, en krachtiger dan mijn contactreiniger, en ik denk dat het een goede klus zou klaren om alles wat zich in de stekkers heeft opgehoopt, zowel op de spoelklep als op de harnassen, weg te blazen en weg te spoelen.

Ik heb ze volledig laten drogen, wat vrij snel gaat met remmenreiniger, en ze aangesloten. Dat was voor mijn eerste rit vanochtend.

Ik heb een nieuwe spoelklep besteld.
Ik hoop echt dat dat de oplossing is

Zo niet... wat kan ik dan verder doen? Het lijkt me vreemd dat dit probleem enigszins vaak voorkomt, maar dat er geen solide oplossing voor is? Of misschien is die er wel...
Het lijkt erop dat sommige mensen de hele checklist hebben doorlopen en nog steeds problemen hebben.

Als iemand wat advies heeft, luister ik absoluut met open oren.

Bedankt E Community


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Update

Dus ik had mijn E ongeveer 2 weken in de garage staan, waarbij de monteur de bedrading naar de oliedrukschakelaar en dat alles controleerde. Hij zei dat alles in orde was. Ik liet hem de olie verversen met standaard olie, omdat ik meestal een synthetische mix gebruik. Het lampje ging aan op de dag dat ik ermee wegreed van het terrein van de monteur (nadat hij het de hele tijd dat hij hem had niet aan de praat kon krijgen)... Toen ging het na een paar keer starten uit (zoals gewoonlijk)... en bleef het ongeveer 2 weken uit... constant rijden. Toen ging het gisteren weer aan... Ik moet nog steeds de olie controleren en ervoor zorgen dat het niet te laag is (wat niet zou moeten, aangezien ik het ongeveer 2 weken geleden heb laten verversen en er geen lekkages zijn). Niet veel meer te melden, maar de standaard olie leek een tijdje beter te werken... de Honda dealer blijft weigeren om mijn ECM opnieuw te flashen, omdat ze me allemaal blijven vertellen dat het het niet zal oplossen (hoewel ze het nog niet hebben geprobeerd)... Bovendien heb ik het al eerder door een Honda dealer laten diagnosticeren en ze gaven me de oude "Ik weet niet wat er mis mee is". Ze weten alleen dat het willekeurig oliedruk verliest, wat de CEL activeert. Ik hoop dit probleem snel op te lossen, aangezien ik ALLES eraan heb gedaan, behalve het opnieuw flashen en een nieuwe motor (wat ik bang ben om te doen, aangezien dit probleem vrij vaak voorkomt). Heeft iemand anders succes gehad met een re-flash?? Bedankt!
 
Update. Ik heb een aftermarket spoelconstructie gekregen en de auto staat nu niet meer in de noodloop. Ik besloot om het goedkoop te doen.. Ik weet niet waarom... Ik heb grondig onderzoek gedaan en het leek een aantal succesverhalen te hebben, dus ik besloot het te proberen. Werkte voor mij. Ik heb er nog niet veel kilometers mee gereden, maar voorlopig heeft het het meteen opgelost en het meteen uit de noodloop gehaald.
 
261 - 280 of 677 Posts